Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har det pågått og hvis det har gått over, hvor lenge varte det??....

Hilsen en altfor trøtt mamma..

Skrevet

Eldste her begynte da han var 7 mnd, og det varte vel av og på til han var rundt 2 - 2,5? Husker ikke helt, faktisk. Var periodevis, i alle fall, og så oftere og oftere at han sov i alle fall til 06.. Nå er han fire og kan finne på å våkne grytidlig, men sover stort sett til rundt 6.30 i alle fall.

Lillesøstra har enda ikke begynt, og nå er hun ett år. Blir vel med henne også, men håper det drøyer, og helst ikke blir noe av..

Skjønner godt du er trøtt!

Det begynte å hjelpe litt her da han skjønte Kid-Sleep klokka. Da var han vel rundt to.

Skrevet

Min erfaring er at noen sover lenge på

Morgenen og noen legger seg tidlig å står opp tidlig. Vi er sistnevnte . Men 05 er jo litt i tidligste laget:/... Hvor gammel og har han/hun eget rom? Slitsomt er det uansett. Men kjenner de som styrer med barna hele natten og fortsatt står opp tidlig. Så vet ikke hva som er best :P

Skrevet (endret)

Foreløpig er jeg lykkelig for at min lille på 9 mnd våkner 05 hver dag, for han har akkurat begynt å sove hele natta :D (19- ca 05). Jeg står med glede opp 05 hvis det betyr at jeg får sove noen timer sammenhengende om natten :P

Men, om du hadde spurt meg igjen om noen uker hadde du kanskje fått et annet svar ;)

Har dessverre ingen andre råd enn å ta tiden til hjelp...desverre...

Endret av Mamsen og lilleputt
Skrevet

Hun er straks 8mnd. Først var det halv seks hver morgen og da med bæsj. Så ble det fem, ikke så ofte med bæsj. Legger seg 18-19, hun våkner mellom 23-04 for flaske. Men selv med mat kl 04 våkner hun 05.

Skrevet

Tror dessverre en del småbarn bare er sånn.. Storebror sto opp kl 5 da han fikk pupp hver/annahver time hele natta, og sto opp kl 05 da vi slutta med nattmat...

Hjalp litt å ha "natt" fram til 06, men kan jo bli en del skriking av sånt hvis man har en unge som VIL opp, så da må man liksom orke det. Kanskje mer lettvint å stå opp og ha blid unge. Det går uansett over!

Skrevet

Storebror hadde en periode etter at han sluttet med pupp på natta, våknet 5 hver dag. Varte i kanskje et halvår, så ble det 6/7 og det er det fortsatt (4 år).

Mellomste hadde også en sånn periode etter nattavvenning, men varte bare 1-2 mnd.

Minste sover foreløpig til 8-9, men hun legger seg sent og er myyye våken, så spent på hvordan det blir når hun får en annen døgnrytme :P

Skrevet

Går i perioder her. Men ser ut som eldste som nå er 6 har endelig fått rutine nå. Han står ikke opp før halv syv- syv lenger.

Så nå begynte min baby å stå opp 5, selvfølgelig............  <_<  :roll:  :Gjesp:

Skrevet (endret)

Hun er straks 8mnd. Først var det halv seks hver morgen og da med bæsj. Så ble det fem, ikke så ofte med bæsj. Legger seg 18-19, hun våkner mellom 23-04 for flaske. Men selv med mat kl 04 våkner hun 05.

Førstemann her sov natta gjennom fra han var 7,5 mnd gammel. Da sov han fra kl 19-05 frem til han var 15 mnd. Så sov han fra kl 19-06 i et par mnd (selvfølgelig litt frem og tilbake). Begynte i bhg 17 mnd gammel og da sov han 12 timers netter i noen få uker, men var snart tilbake på 11 timers netter igjen. Nå er han 2 1/2 og sover fra ca 19:30-06:30.

Andremann har akkurat blitt 8 mnd. Han sover 11 timers netter fra kl 19-06, men HYLSKRIKER etter melkeflaske tre ganger hver bidige natt fremdeles :(

Virker som om jenta di sover 10-11 timer hver natt med kun èn oppvåkning da, syns hun er flink jeg :) Om hun sovner for kvelden kl 18 så er det jo ikke rart at det blir morgen kl 05 mener jeg :)

Endret av Madolyn
Skrevet

Sjelden det blir natta kl 18. Det er kun hvis hun har sovet dårlig på dagen og ikke fått ettermiddagsdupp.

Ja hun er jo flink, absolutt..men kunne ventet til 06 😝

Skrevet

Nr 2 hadde en periode med morgen kl 05.30 fra hun var 7 til 9 mnd. Det var heldigvis pappaen som hadde permisjon da! :P

Etter dette har hun stort sett sovet til rundt 7. Hun er 2,5 år nå.

Anonymous poster hash: 1b348...3e4

Skrevet

Elste er nå 2,5 og kan ikke huske når dette begynte.. Men som spedbarn sovn hun nesten aldri, så kan ikke tenke meg at vi har hatt mangen morgenen etter hun ble født hvor vi sov lenger enn 5.. I perioder er det 430.. Har gitt opp og lært at vi må legge oss tidlig..

Skrevet

Her har vi hatt perioder hvor vi har stått opp klokka 4-5 , men husker ikke hvor lenge det varte.  Nå sover hun til 6-7 hvis ikke klokka mi ringer å vekker henne før ;) Det skal jo sies at vi ikke sover så mange timer i strekk på natten, så det er deilig i helgene når vi kan sove litt lenge om morran ;) Hun er snart 14 mnd.

Skrevet

Min sover til 8-930. Er 14 måneder. Men så har jeg skjønt at vi er veldig annerledes for vi legger venner ikke før kl 20-22. Kommer litt an på når hun er trøtt.

Skrevet

eldstemann på tre år skulle opp mellom 4 og 5 hver morgen til han var rundt to så vidt jeg husker. Nå drøyer han den ofte til seks, men hender fortsatt at det er tidligere. Og noen lykkelige ganger sover han til syv. :-) Løsningen for oss ble rett og slett å legge oss tidlig. så får man i hvert fall nok søvn, selv om det er tøft å stå opp så tidlig...

Skrevet

Vår eldste sto opp 05ish i mange lange perioder mellom 7 måneder og 2,5 år. I perioder kunne han ligge å leke ca 20 min i sengen om morgonen hvis vi la leker i sengen etter at han sovnet. Hold ut! :)

Ved ca 2,5 år kan man begynne med en klokke som ved bilder viser når det er "lov" å stå opp. Det virket fra første natt her og nå sover 2,5-åringen til 06.30-07.00 hver dag og det er jo som en drøm!! Anbefales!! Men nå har lillebror begynt å stå opp tidlig... Kun to år kvar... ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...