Gå til innhold

Fra førskolelærer til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg startet utdanningen var førskolelæreryrket helt topp for meg. Trivdes godt gjennom hele utdanningen, og de første månedene i arbeid. Deretter ble jeg gravid og gravid igjen, og jeg må innrømme at nå frister ikke jobben lengre. To tette som skal leveres, unger hele dagen på jobb, unger som skal hentes og følges opp.. Æh, føler det er unger hele døgnet, og nå trenger jeg virkelig å finne på noe annet. Er ikke redd for ansvar, tar gjerne mer utdanning. Eneste kravet er at jeg kan jobbe på et kontor hvor jeg kan føre samtaler med voksne mennesker. Hva kan jeg finne på? Tenker noe innen økonomi/administrasjon.

Anonymous poster hash: 9c5c5...426

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hiver meg på denne! Etter tre barn trenger jeg noe annet enn tusen barn hele dagen lang...

Men jeg har virkelig ingen ideer om hva annet jeg kan eller har lyst til å gjøre.men kontorjobb med voksne mennesker rundt meg er et must,samt fleksitid (og bedre lønn!)

Jeg jobber kommunalt,så jeg tenker at det kanskje er noe annet i kommunen som kunne ha gått an å søke på...

Anonymous poster hash: d551d...3a3
Skrevet

Hvis du har mulighet; hva med å ta master? Har ikke oversikt over hvilke mastere man kan ta med førskolelærerbachelor i bunnen, utenom spes.ped og logoped (?).

På den måten vil de neste to årene bli mer fleksible mtp på småbarnslivet.

Anonymous poster hash: 843bb...b2e

Skrevet

...og du kan dermed være kvalifisert for andre jobber!!

Skrevet

Hvis du har mulighet; hva med å ta master? Har ikke oversikt over hvilke mastere man kan ta med førskolelærerbachelor i bunnen, utenom spes.ped og logoped (?).

På den måten vil de neste to årene bli mer fleksible mtp på småbarnslivet.

Poenget er jo å ikke jobbe med barn...

Skrevet

På den måten vil de neste to årene bli mer fleksible mtp på småbarnslivet.Anonymous poster hash: 843bb...b2e

Som den anonyme som hev seg på tråden, poenget er å finne et arbeid som i minst mulig grad involverer barn da jeg føler jeg har nok med mine egne. Har mindre energi og mindre overskudd til de hjemme fordi hodet mitt holder på å eksplodere av alle barna gjennom hele dagen. Har sjelden overskudd til nieser og nevøer fordi jeg rett og slett går lei av unger. Slik var jeg aldri før!

Trenger virkelig råd for å tenke nytt!

Skrevet

Jeg er også utdannet førskolelærer og det er ikke ungene som gjør meg lei, men ALT papirarbeid ol.

For det jeg aller mest vil er jo å være SAMMEN med barna.

Så jeg tenker at jeg kanskje heller jobbe som støttepedagog etter hvert ;-)

Anonymous poster hash: 9cba4...d65
Skrevet

Jeg er også utdannet førskolelærer og det er ikke ungene som gjør meg lei, men ALT papirarbeid ol.For det jeg aller mest vil er jo å være SAMMEN med barna.Så jeg tenker at jeg kanskje heller jobbe som støttepedagog etter hvert ;-) Anonymous poster hash: 9cba4...d65

Men du ønsker jo å jobbe med barna, jeg gjør ikke det. Har ingenting å gjøre med at jeg ikke liker barna, de er herlige mennesker, det blir bare for mye, og i motsetning til deg så setter jeg pris på kontorarbeidet. Det er lyspunktet i en vanlig arbeidsdag for meg. Jeg søker råd UT AV sektoren, ikke alternativer innenfor.

Skrevet

Jeg har sånn halvveis tenkt på oppvekstkontoret,kanskje det er noe for oss med denne utdanninga..?Men som sagt,har bare tenkt,ikke satt meg inn i det!

Skrevet

Det er jo en mulighet, men er vel ikke akkurat flust av jobber der. Dessuten er vel øk/ad , evt. rådgivning ønsket i slike stillinger..? Forøvrig en god tanke, og et konkret råd.. ;)

Skrevet

Hiver meg på denne:)

Anonymous poster hash: fea91...81b

Skrevet

Jobb i bofellesskap for funksjonshemmede! Jeg gikk lei som deg og jobber nå som miljøterapeut. Spennende jobb med mennesker. Du får brukt mye av ped'n og refleksjonstankegangen din! Her i kommunen er vi mange førskolelærere og allmennlærere i denne tjenesten! Snakk med personalavdelingen der du jobber og se om de kan hjelpe deg litt på vei!

Skrevet

Hva med å ta videreutdanning og jobbe på høyskolen med de som skal bli barnehagelærer?

Anonymous poster hash: edaf4...606

Skrevet

Eller kanskje jobbe i adminastrasjonen i en barnehage organisasjon, som F.eks i kanvas barnehager?

Anonymous poster hash: edaf4...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...