Gå til innhold

Jul + alkohol + prøver?

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere prøvere i jula når det kommer til alkohol?

Er dere avhold eller tar dere et glass portvin eller hva-det-skulle-være?

Gjør du forskjell på om du er før eller etter eggløsning?

Eller om du er i første pp eller har prøvd i lengre tid uten klaff?

Hvor går din grense?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144105747-jul-alkohol-pr%C3%B8ver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg mensen i dag, så el er ikke før over nyttår. Men jeg tenker at det er greit å ta seg et glass mens man venter på svar. Jeg har nå brukt hele høsten på å prøve å bli gravid (hadde exu midt inni der), og synes det hadde vært tungt å leve som om jeg var gravid hele den tida. Man kan kanskje unngå å drikke store mengder, men har liten tro for at et glass kan skade. Etter positiv test er selvsagt en annen sak.

Nå er ikke jeg prøver denne julen, men var det sist jul. Det tok oss et år å bli gravide, og de første månedene var jeg måteholden med alkohol, og holdt meg unna en del ting gravide ikke skal spise osv. Etter en del pp ble skuffelsen bare større og større hver gang mensen kom. Så jeg fant ut at jeg var lei av å ta alle forhåndsreglene uten resultater. For meg ble det viktig å kunne kose meg litt i tiden som prøvere og ikke bli helt oppslukt i det å bli gravid. Jeg koste meg med mat og vin hvis jeg hadde lyst på, men ikke i store mengder etter el. Mye er gjort med litt sunn fornuft tror jeg, og det er viktig å kunne kose seg også :)

Det viste seg at den måneden jeg faktisk ble gravid, hadde jeg gitt opp og var på fest med gode venner bare noen dager før el. Jeg fant ut at den måneden kom det sikkert ikke til å skje noe likevel siden mannen skulle være bortreist med jobb de dagene rundt og etter el. Jeg tenkte at perioden skulle jeg ha "fri" fra prøvingen og nyte livet, så fikk jeg heller fokusere på prøvingen neste pp igjen. Jeg slappet av og koste meg, og hadde lite fokus på prøvingen, og vips så ble jeg gravid :) Så her er det nå null alkohol og jeg spiser ikke ting som kan være skadelig for magetrollet (spekemat, mykoster, diverse fiskesorter osv)

Endret av Siljefk

Jeg lever som vanlig helt til positiv test. Alkohol holdes til et minimum etter el, men jeg kommer ikke til å være totalavholds i jula. 

VI kommer til å ta det litt med ro med prøvinga denne perioden, nettopp pga jul, nyttår og bursdager som kommer rett utpå nyåret. Men ting kan jo skje likevel, så det vil nok ligge i bakhodet. 

Jeg er bare i PP2, men tenker som dere andre at jeg ikke orker å leve som gravid før jeg faktisk er det. Hvis dette skulle vise seg å bli langvarig er det jo dritkjedelig å måtte gi avkall på alt jeg synes er godt hele tiden!

Har derfor tatt meg et glass vin i perioden etter EL også, og spiser helt som vanlig. Det eneste jeg faktisk ville holdt meg unna er rakfisk.

Vil si det er ingen fare og ta seg litt øl eller vin mens man prøver.... Var selv på julebord denne pp. Drakk meg selvfølgelig ikke full, men det ble vin til maten og noen øl på kvelden;) jeg ble gravid og er ikke nervøs for at det alkoholinntaket har ødelagt noe ;)

Annonse

Jeg har IKM på nyttårsaften, så tenker nok det blir et par juleøl eller et par glass vin på julaften i alle fall. Og måtehold resten av romjula. Nyttårsaften vet jeg ikke helt med enda. Jeg tipper jeg tester meg den morgenen, og er den negativ så tar jeg den nok litt lenger ut. Er den positiv blir det derimot avholds nyttårsfeiring da :)

Edit: jeg er i 4pp nå. Jeg går ikke av veien for en fest mellom TR og EL, men jeg drikker ikke noe særlig etter EL. Føler jula er et lite unntak.

Endret av Fero

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...