Gå til innhold

Gir barna deres gaver til klassekamerater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tenker jeg ikke på bestevennen (e), men andre de leker litt med?

Hvordan tenker du nå du velger ut hvem som skal få gave?

Datteren min har fått gave av to av klassevenninnene som altså ikke er bestevenn, men noen hun leker litt med. Hun skal selvfølgelig ha med noe til de også, men jeg syntes det blir litt rart for hun leker jo akkurat like mye med mange av de andre barna, men de kjøper jeg altså ikke til. da hadde det jo blitt uhorvelig mange gaver til slutt.

Anonymous poster hash: 507b1...7ef

Fortsetter under...

Skrevet

Sønnen min går i første klasse, så normen er ennå ikke satt, men jeg kjøpte inn noen ekstra gaver i tilfelle det skulle dukke opp en klassekamerat med julegave. Og glad er jeg for at jeg gjorde det, fikk en sms av moren til en gutt i klassen om at hennes sønn hadde en gave til min sønn.

Anonymous poster hash: f5c50...4cc
Skrevet

sønnen min går i første klasse og det har vi ikke

Anonymous poster hash: e9c35...16e
Skrevet

Nei, her gjør vi ikke det, kjøper kun til de aller nærmeste av barnas venner, der hvor jeg også er nære foreldrene,og gir dem gaver også. 

Skrevet

Nei. Men han kommer nok til å gi de et julekort.

Annonse

Skrevet

Mine gir til de som er venner og liker, kjøper til Max 100,- pr unge, prøver å holde meg rundt 50 lappen men den har en tendens til å øke. Har to barn og har handlet til ti av vennene deres

Anonymous poster hash: 97529...88d

Skrevet

Ja. Eldste ga til alle, for da vi hadde funnet ut hvem som skulle få så var det to igjen av samme kjønn. Men vi kjøper ikke noe dyre greier, vi holder oss til for eksempel en marsipangris eller en godtepose eller noe slikt.

Skrevet

Min gir til 2av nabobarna de går også i klassen og er de eneste hun har på fritiden.

Anonymous poster hash: 07fa4...309

Skrevet

Ene jenta mi gir til to i klassen. Hun ene er besteveninnen, hun andre ere jeg litt usikker på. Hun har alltid fått av henne, men er ikke ofte jeg hører om henne hjemme så tror ikke de er veldig nære.

Hun andre gir til besteveninnen sin bare, de går i samme klasse.

Vi har litt ting og tang i en eske, så skulle det komme flere kan vi fort lage flere gaver. Har en eske med gaver til bursdager, for jeg gidder ikke dra til byen for hver bursdag. Kommer jeg over noen ting på salg blir det kjøpt litt. Ikke mye en får for 100kr som er det vi gir i bursdager, så litt mer stas å gi finere ting som er kjøpt på salg.

Anonymous poster hash: 810e0...5b6

Skrevet

12-åringen gir til 3 gode kompiser, dette er avtalt på forhånd.

9-åringen gir selvlaget julekort til et par venner, men ingen gaver (får ingen heller)

6-åringen gir selvlaget kort til et par venninner, men har ingen avtale om gave til noen. Har noen småting på lur i "gaveskapet" om det dukker opp noen gaver, men har ikke fått noen enda.

5-åringer bytter gave med bestevenninnen, dette er det oss foreldre som har avtalt etter ønske fra barna selv som ville kjøpe gave til hverandre.

Anonymous poster hash: d845c...6a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...