GÃ¥ til innhold

Babyen min har hull i hjertet 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 mnd, fikk høre det for noen dager siden, men pga mye skriking og urolig barn, så fikk ikke legen målt str på hullet. Skal tilbake om ett halvt år.

Fikk litt sjokk, så glemte å spørre ut legen.

Men kanskje noen har erfaring?

Må jeg være obs på noe spesielt?

Hvordan kan dette påvirke barnet?

Må tilføye at barnet ligger helt nederst på vekstkurven, og flater ut mer og mer, følger altså ikke sin egen kurve.

Anonymous poster hash: 9a147...814

Skrevet

Vi fikk også den beskjeden, men det var ikke farlig for vår del ihvertfall.

Lite h

Små hull gror gjerne sammen av seg selv, og det er en ganske enkel hjertefeil å forholde seg til.

Håper dere får litt bedre info, må ha vært skremmende når de ikke utdypet..

Spør legen om å få en mer grundig forklaring og hva dere evt skal ta hensyn til.

Lykke til, er aldri gøy når de små er syke.

Anonymous poster hash: 7e1f8...3e1

Skrevet

Jeg hadde det. Vet ikke detaljene rundt det, mener det ble oppdaget på halvtårskontrollen... Vokste igjen av seg selv på kort tid, var inne til en del kontroller som bitteliten, men ingenting jeg husker noe av...

Kan jo selvsagt ikke si noe om ditt tilfelle, du kan kanskje ta en tlf til legen og høre? Men neppe noe du trenger å tenke særlig på siden du ikke fikk noen info og dere ikke skal inn igjen før om et halvt år.

Anonymous poster hash: 413ae...d09

Skrevet

Jeg hadde det. Vet ikke detaljene rundt det, mener det ble oppdaget på halvtårskontrollen... Vokste igjen av seg selv på kort tid, var inne til en del kontroller som bitteliten, men ingenting jeg husker noe av...

Kan jo selvsagt ikke si noe om ditt tilfelle, du kan kanskje ta en tlf til legen og høre? Men neppe noe du trenger å tenke særlig på siden du ikke fikk noen info og dere ikke skal inn igjen før om et halvt år.

Anonymous poster hash: 413ae...d09

Skrevet

Snakk med legen, få vite alt du lurer på. Så vidt jeg har skjønt fra noen jeg kjenner, er de små hullene forholdsvis ufarlige. De er også de som er lettest å oppdage. De store hullene er vanskeligere å oppdage og de må opereres.  Jeg tror ikke jeg hadde avfunnet meg med å vente 6 mnd på ny kontroll.

Anonymous poster hash: 4297a...4c8
Skrevet

Hvilke lege var det du var til HI?

Anonymous poster hash: cde9f...014
Skrevet (endret)

Det er vanlig at det er hull i hjertet mens babyen ligger i magen ble vi fortalt av en lege på nyfødt intensiv da vi var der med vår premature gutt. Han hadde åpen ductus ved fødsel men den tettet seg av seg selv. Han har fortsatt en bilyd på hjertet, men av laveste grad ( mener barnelegen snakket om fire nivåer, hvor det nederste hvor vår gutt befinner seg, kun er av akademisk interesse..)

Det er slett ikke uvanlig at barn har hull i hjertet, men om det utover vektoppgang må det undersøkes spesialist!

Endret av Caprica
Skrevet

Min baby nr 2 hadde tre hull i hjertet. Det ble oppdaget på seksukerskontrollen. Han ja godt på seg hele veien, vi var på kontroll med jevne mellomrom og da han var to år hadde hullene på mirakuløst vist vokst sammen. Legene var utrolig imponert og hadde sjelden sett lignende.

Datteren til noen venner hadde hull i hjertet, men de fant det ikke ut før hun var 18 mnd. Hun la dårlig på seg orket veldig lite. La feks hodet på bakken for å hvile om hun feks hadde prøvd å løpe litt. Da de fant det ut ble hun operert med en gang og ble et nytt barn.

Syns det er rart at du må vente på kontroll på sykehuset når babyen ikke legger på seg. Tror jeg ville mast litt på de.

Anonymous poster hash: 2eaa6...1bb

Skrevet

Takk for svarene.

Legen som undersøkte er en spesialist.

Han hadde ikke papirene på barnet, så han sendte oss på barneavdelingen for å veie og måle, for han ville vite størrelse.

Rekner med jeg blir kontaktet om han ikke er fornøyd, barnet virker frisk, er blid og aktiv.

Skal på 9- mnd kontroll på nyåret på helsestasjonen, og får da måle igjen, å se vekst, og høre hva helsesøster sier.

Anonymous poster hash: 9a147...814

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...