Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Har alle nissedrakt? Det står at de gjerne må komme som nisser så jeg tenkte at det var nok med nisselue og tegne litt fregner? Men så kommer mannen med "Tenk om de er de eneste uten nissedrakt". Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 1b69c...6ed
klg,2 boys now:) Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Kjøper jule pyjamas på hm som de brukte den dag og som pysj resten av jula
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Dette er nok veldig forskjellig. I vår barnehage hadde de fleste bare nisselue, men noen hadde nissedrakt. Men ser på Facebook at veldig mange legger ut bilder av barna sine med full nissekostyme. Anonymous poster hash: 96251...dde
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Mine har aldri hatt nissedrakt. Har kledd dem i rødt/ hvitt ulltøy, evt med en rød kjole over + nisselue og fregner/rødekinn. De fleste i vår barnehage gjør som oss:) Anonymous poster hash: 07fa5...150
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har bare Cubus og nille og en lekebutikk i nærheten. Mulig de har der? Kjedelig å kjøpe for en gangs bruk. HI Anonymous poster hash: 1b69c...6ed
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Både Nille og lekebutikker pleier ha nissedrakter. Ikke så dyrt. I vår barnehage hadde alle ungene nissedrakter... Anonymous poster hash: 5b918...4f6
Ennai Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Nissefesten kom på oss som juledagen på kjerringa:p vi hadde heldigvis nisselue liggende, så han fikk på seg den, en rød fleesegenser(?) og dongribukse. Jeg eier heller ikke sminke, så han fikk ikke røde kinn og fregner:p gutten var strålende fornøyd når han kom hjem han;)
★julestjerne★ Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Nissefesten var visst i dag, og pappaen leverte ho i giftgrøn joggis. Ho brydde seg heldigvis ikkje..
Cruella De Vil Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 I vår bhg har mange nissepysj fra HM/Kappahl/Lindex. Noen har fullt utstyr, mens noen har rød strømpebukse og genser og kanskje nisselue. Jeg tviler på at alle dukker opp i full nissedrakt, så jeg ville tatt sjansen på rød/hvit genser og strømper og nisselue hvis jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Vi har også bare kledd opp i nisselue og rød/hvit genser og rød bukse når det har vært nissefest. Enkelte dukker opp i full nissedrakt, men jeg orker ikke bruke penger på noe som brukes en gang. Avhengig av hvor gammel barnet er så tror jeg ikke ungene tenker så mye på om de har på seg nissedrakt eller er kledd opp i noe annet nisseaktig. Så lenge de har lua så tror jeg de syns det er greit. Anonymous poster hash: 60541...a92
me_87 Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 De færreste hadde juledrakt på seg selv om det var nissefest. Jentene kom i fine kjoler og guttene kom i litt finere klær enn til vanlig. Min gutt gikk i ett nydelig sett med julenisse på genseren å rød fin bukse med små juletre på.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Min var den eneste uten nissedrakt...bare nisselue og røde kinn..ante ikke at alle skulle stille i fult utstyr. Ble litt lei seg ja..men det gikk visst bra tilslutt. Anonymous poster hash: 1e438...bd8
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Nisselue, røde skinn, fregner og litt rødt på klærne. Mange som hadde glemt det også. Anonymous poster hash: 61783...02e
Gjest cd0da Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Her hadde jentungen på nissekjole idag. That's it
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har bare Cubus og nille og en lekebutikk i nærheten. Mulig de har der? Kjedelig å kjøpe for en gangs bruk. HI Anonymous poster hash: 1b69c...6ed Det er det her jeg bor også :-) Anonymous poster hash: f68c9...40e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Har alle nissedrakt? Det står at de gjerne må komme som nisser så jeg tenkte at det var nok med nisselue og tegne litt fregner? Men så kommer mannen med "Tenk om de er de eneste uten nissedrakt". Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 1b69c...6ed Mange som har drakter, men jeg har alltid brukt rødt ulltøy og en eller annen kjole. Med nisselue var jentene superfine nissejenter:) Anonymous poster hash: 08ee9...e3f
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Her var det omtrent 50/50 med nissepysj og vanlige røde klær. Kun en som ikke hadde noen av delene, og heller ikke lue. Småbarnsavdeling, tror alle hadde på de store avdelingene. Anonymous poster hash: da803...dc8
Jippipippi Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Jeg tenkte i mange år at det var bortkastet å kjøpe nissedrakter til de. Men et år var det tilbud på rema, tror de kostet 29kr. De har faktisk hatt glede av de hele året! Gikk rett i kostymekassen og er blitt mye brukt. Et år var de nisser når de gikk julebukk Det er overhodet ikke nødvendig!
Dini Skrevet 19. desember 2013 #19 Skrevet 19. desember 2013 jenta her hadde hvit body + strømpebukse og en rød kjole over.. Ingen nisselue
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #20 Skrevet 19. desember 2013 Synes seriøst synd på unger som ikke kommer i noe rødt eller nisseklær fordi foreldrene ikke har giddet å lese ukeplan eller holdt seg oppdatert!! Anonymous poster hash: 40a26...1f0
Gjest Julia1984 Skrevet 19. desember 2013 #21 Skrevet 19. desember 2013 Synes seriøst synd på unger som ikke kommer i noe rødt eller nisseklær fordi foreldrene ikke har giddet å lese ukeplan eller holdt seg oppdatert!! Anonymous poster hash: 40a26...1f0 Enig med deg
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #22 Skrevet 19. desember 2013 Her var det nissefest i går. Jenta vår hadde rød ullgenser, nisselue, røde kinn og fregner. Tror det var noen med nissedrakt, men ikke mange. Mange fler med strikkaklær (kofter etc - for festen er ute), og det er det jeg forbinder med nissen. Nissedrakt er den amerikanske nissen. Den norske nissen har strikkakofte/genser/jakke, vadmelsbukse og nisselue Anonymous poster hash: 9f305...216 Anonymous poster hash: 9f305...216
♥Madam Mim♥ Skrevet 19. desember 2013 #23 Skrevet 19. desember 2013 Jenta vår hadde hvit strømpebukse og genser med rød strikket rød kjole over, og så nisselua da så klart :-) De fleste barna i barnehagen hadde på seg røde klær og nisselue :-)
MissMagica Skrevet 19. desember 2013 #24 Skrevet 19. desember 2013 Rød nissepysj fra CUBUS her. Hadde jeg hatt en rød genser liggende hadde jeg heller brukt den. Kun et fåtall unger med fullt nissekostyme i vår barnehage.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #25 Skrevet 19. desember 2013 Hos oss er det mange med nissedrakt, men ikke alle. Noen kom i olabukse og en rød genser, noen i rødt ulltøy, mange av jentene i en fin, rød kjole. Det var noen uten nisseluer da jeg leverte, men jeg så det lå noen i gangen, så mest sannsynlig ville de ikke ha dem på. Våre har brukt nissepysj fra HM. Husker ikke hva jeg har betalt for dem, men har tre pysjer i forskjellige størrelser og de har nå tilsammen blitt brukt syv ganger på nissefest og de største kommer til å bli brukt enda et par ganger. I tillegg har de hatt dem på noen ganger i romjula, så de har blitt brukt såpass mye at jeg syns det er greit å ha brukt de pengene på dem. Hvis festen hadde vært ute, så hadde vi nok bare brukt nisseluer til vanlig dress/regntøy med det været som er ute her i år. Anonymous poster hash: 133a8...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå