Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Jeg må bare si at alle som får mer enn ett barn av gangen dere imponerer. Jeg synes det er så slitsomt p amme bare en liten prinsesse men hadde det vært fler så hadde jeg blitt helt utslitt, er jo utslitt med bare 1 etter 1 uke. Vet man ikke kan bestemme om man får tvillinger/trillinger osv. Men den jobben det må være særlig u starten har jeg så stor respekt av!! Anonymous poster hash: e02b3...b1c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Samme sier jeg her jeg sitter med en gutt på 6 mnd Vet ikke hva jeg ville gjort med TO Har tvillinger i familien, og har aldri tenkt over den enorme jobben foreldrene har gjort. Tror man må få barn selv først for å skjønne det. Så virkelig hatten av!! Anonymous poster hash: e36fe...016
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har tvillinggutter på 4 mnd og klart det er travelt. Men man lærer seg teknikker som gjør hverdagen lettere. Det er jo så klart dobbelt opp med arbeid, men mine gutter er utrolig samkjørte og både spiser, basjer og sover omtrent på likt. Jeg har 2 barn fra før og klart det var enklere og bare ha en baby om gangen, men jeg er overrasket over hvor fort man tilpasser seg. Nå er jeg også alene med dem i tillegg, men utrolig hva som går hvis man lager seg rutiner fort. :-)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Takk. Tvillingmamma Anonymous poster hash: f0f76...ed5
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Hehe... Min "andre" ble tvillinger og det var nok tøft ja. Men var såkalt veldig innstilt og forberedt på det. Det tøffeste tror jeg er at du ikke klarer å respondere så fort på barnas behov som hvis du bare har en. Ser det veldig godt nå ti år senere; har fått en attpåklatt som jeg bare koser meg med. Har aldri vært flink med rutiner, er ikke rutinemenneske. Prøvde å få tvillingene inn i gode rutiner men syns det var vanskelig. Så veldig glad for at jeg fikk en å kose meg med på mine "gamle dager" Men tror også det kan være like tøft med de som får barn tett. Det aller verste var å komme på helsestasjonen og høre de samstemte kommentarene fra de andre med kun en baby; - at du orker, det hadde aldri vi greid altså . Skjønner at det er godt ment som en anerkjennelse, men der og da virker det bare provoserende. For vi har jo ikke noe annet valg enn å greie Anonymous poster hash: d2e13...c2a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #6 Skrevet 19. desember 2013 Takk, det er hektisk med tvillinger. Verst er det når de bytter på og være syke, oppe og trøster en hele natta. Så når den sovner våknerden andre og er klar for en ny dag. Og høre at en illskriker i senga mens du holder på å skifte på den som har avf fra hælene til håret, DA stiger BT. Men det går på et vis, glad hvis jeg har fått på meg mer enn morgenkåpe innen klokka er 12 Anonymous poster hash: 2fb1b...81a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #7 Skrevet 19. desember 2013 Jeg skrev nettopp et innegg om dette før jeg leste denne tråden, og her fikk jeg svar. Takk Anonymous poster hash: 8d270...423
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 Takk :-D Slitsomt innimellom, ja. Utrolig moro, absolutt! :-D Anonymous poster hash: 9c699...b13
LeTwinsA Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk Tar det til meg i bøtter og spann. Ammet tvillingene (fult) til de var 5 mnd og følte meg lenket (bokstavelig) talt til sofaen i den tiden. Men det var verdt det
Gabina Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Takktakk. Det er veeeldig slitsomt til tider, men også urolig givende som flere over her har sagt Det lettere nå som de begynner å bli litt eldre. JEG tar av meg hatten for ei venninne av meg som har trillinggutter...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk! Godt å få litt kred. Til tider har det vært utrolig slitsomt, men så er det absolutt dobbel glede også Anonymous poster hash: a4ee3...669
magica fra tryll Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Takk! Jeg startet med tvillinger, og etter det ble det veldig lett å få en om gangen så jeg klarte ikke helt å stoppe. Nå har jeg 6, og tvillingene er voksne;)
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Takk for det! Fikk selv trillinger, og med dagens hjelpeordninger mtp avlastning osv så har vi det nok gjerne mindre travelt enn tvillingmammaer. Det kommer selvsagt an på hvilken kommune man bor i. Anonymous poster hash: 049fa...889
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Ja, absolutt helt enig. Alt fra at det er et tyngre svangerskap og ofte en tøffere start med barn som ofte er født litt før tida, til at det er to som skal holdes, bæres, kles og mates gjør det til en stor jobb. Men så finnes det også fordeler som f.eks det at de har hverandre og ikke krever foreldrenes oppmerksomhet hele tiden slik de som regel gjør når de er en og at de lærer seg å vente og raskere kommer inn i en rutine fordi det må de bare. Min baby kunne ikke ligge et øyeblikk alene og hun fikk ikke hverken tålmodighet eller rutiner før etter mange måneder og nattesøvn var helt uaktuelt for snuppa. En bekjent av meg har tvillinger og babyene hennes kan fint legges ned i lekegrind eller i senga for å sove uten å skrike, de har jo selskap og trygghet i hverandre og sovner alltid fort når de ligger sammen eller de ligger og pludrer og leker sammen. De er også tålmodige og venter mens mammaen er opptatt med å stelle den ene fordi de har vært vant til venting fra de ble født. De blir ikke ammet, så hun slipper å sitte med puppene ute døgnet rundt og kanskje er det derfor de sov natta gjennom allerede fra de var 1 mnd, har i allefall hørt at de oftere gjør det når de får flaske fordi de blir mettere. Jeg tror også at foreldre som får to babyer på en gang blir litt flinkere enn oss andre til å være effektive og prioritere, lage rutiner og finne løsninger der vi andre styrer og surrer. Folk er også flinkere til å tilby avlastning og de får flere ganger i uka tilbud fra familie og venner som vil ta tvillingene på trilletur eller passe dem en time eller to foreldrene får hentet seg inn igjen. Anonymous poster hash: c81be...38c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har tvillinggutter på 4 mnd og klart det er travelt. Men man lærer seg teknikker som gjør hverdagen lettere. Det er jo så klart dobbelt opp med arbeid, men mine gutter er utrolig samkjørte og både spiser, basjer og sover omtrent på likt. Jeg har 2 barn fra før og klart det var enklere og bare ha en baby om gangen, men jeg er overrasket over hvor fort man tilpasser seg. Nå er jeg også alene med dem i tillegg, men utrolig hva som går hvis man lager seg rutiner fort. :-) Er du alene med 4 barn, i tillegg til 4mnd tvillinger? Helt utrolig. Superkvinne. Men det er vel som du sier, har manikke noe valg så får man det til uansett. Jeg er alene med en på 3 og en på 7mnd. Får det til uansett. Men jeg hadde ikke valgt det frivillig Anonymous poster hash: 0c7fe...336
Collette Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk! Jeg tar det til meg, for jeg trenger det virkelig!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Helt enig, hva er dere laget av?? Jeg er helt gåen av en Anonymous poster hash: 88acd...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå