Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #1 Skrevet 19. desember 2013 Er så trist og lei av hele ammestyret! Har så lyst å få det til men det har vært et smertehelvete og styr fra dag en, 5 uker tilsammen. Først hadde jeg ikke melk så babyen ville ikke suge. Så ble jeg kjempesår og blødde fra begge brystvortene. Da vi endelig fikk det til (og jeg var så lykkelig!) gikk det ikke mange dagene før en brennende smerte kom ved hver amming, både under og lenge etterpå. Legen/helsesøster fant aldri ut hvorfor da soppkurene ikke har funket. Dette førte til at jeg måtte begynne å pumpe som igjen har ført til tette melkeganger og brystbetennelse.... Jeg klarer bare ikke å gi det opp! Gråter hver gang lillegull får brystet, både fordi det gjør så vondt og fordi det er så vondt å se hvordan han koser seg og vite at jeg må ta det fra han Anonymous poster hash: 0c3eb...d2c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #2 Skrevet 19. desember 2013 Jeg bruker brystskjold det hhjelper meg veldig når Brystknoppen er sår. Anonymous poster hash: e5a82...0e8
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Jeg pumpet, og gav flaske i 2 døgn og luft tørket og smurte med Elisabeth arden salven sikkert annenhver time. Da forsvant de verste sårene, og var ikke fullt så smertefullt og blødende da han fikk etter dette Min suget så hardt, var som en støvsuger, og det var vanskelig å få koblet han av uten at han " tok med seg" hele nippelen, måtte derfor være veldig obs på ammestillingen slik at han ikke fikk hengt i den på noen måte. Var ille her de første 4 ukene. Dette var mitt midterste barn og jeg har ammet alle mine tre i 1,5-2 år. Mellomste hadde bare en annen sugeteknikk for det var ikke slik med 1 og 3 Anonymous poster hash: 8ec6f...5a9
1. gang:) og engang til:) Skrevet 20. desember 2013 #5 Skrevet 20. desember 2013 Mange leger vet ikke hvordan man skal behandle ordentlig mot sopp! Gå inn på ammehjelpen sine sider og les om sopp/ trøske der. Hvis krem ikke hjelper kan du få soppbehandling i tablettform som hjelper bedre! Vet dessverre hvordan du har det og hvis det kan være en liten trøst så går det over etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå