Gå til innhold

en kollega til besvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kollega som alltid får meg til å føle meg verdiløs! Det er små blikk til andre kollegaer om jeg sier noe og h*n har ved et par anledninger kommet med spydigheter. Det skal sies at jeg ofte har tydd til samme "teknikk" og vært frekk tilbake, men føler på en måte at det er berettiget. Dessverre har denne kollegaen et veldig godt forhold til sjefen og det er ikke så mye at jeg føler at jeg må si ifra til sjefen, men jeg blir jo veldig lei meg når h*n gjør sånne ting! Det blir jo til at jeg ofte bare ignorerer kollegaen min og klarer ikke være normal, for om jeg er normal så er jeg tydeligvis veldig irriterende overfor denne personen.

Noen gode råd å få her???

Anonymous poster hash: 955d9...173
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrevet

ett godt råd er å være mot andre slik du vil at de skal være mot deg :)

Skrevet

Bare si det som det er rett ut. Eller spør på en grei måte hva grunnen er til slik oppførsel. spør rett ut om han har problem med deg, sier han ja, fortell videre at synd hånd han ikke kan kommunisere på en voksen måte. Ikke sikkert det kan løses,men han får oppføre seg på en ordentlig måte. Si at du trives ikke med slik oppførsel.ta det opp på personalmøte at arv.miljøet ikke er helt bra.

Det var bare noen forslag.

Skrevet

Har du prøvd å være veldig høflig? Kanskje hun blir satt litt ut da, men du må ikke være overdrevent høflig. Da virker det mot sin hensikt.

Eks God morgen, håper du har hatt ei fin helg.

Den genseren kledde du.

Var konserten bra?

Osv

Anonymous poster hash: e83cd...e16

Skrevet

Jeg er ikke uhøflig mot h*n, men har kommet med tilbakemeldinger når h*n har vært frekk i nærheten av andre. Fordi det er flaut. Og jeg har begynt å tro det er meg det er noe galt med som får et voksent menneske til å oppføre seg slik mot et annet voksent menneske. I dag fortalte jeg noe til h*n og en annen kollega, noe jeg syntes var morsomt, og h*n bare så på vår kollega som for å si "hun er bra teit". Jeg gikk rett på do og gråt. Mest har jeg lyst til å gi min kollega huden full men det hjelper jo selsagt ikke. Sier jeg noe til sjefen er det garantert jeg som misforstår eller noe, siden sjefen helt klart foretrekker denne kollegaen min. Er litt låst egentlig. Og siden jeg ikke har det så bra med meg selv for tiden er jeg ikke sterk nok til å bare la det gå men grubler på det hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...