Gå til innhold

Treåring som spør meg hele tiden om hva det heter på engelsk!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt? Vil si han er ganske på snittet sånn ellers, kan alle fargene, teller "bare" til ti osv.. Men han har nå fått en veldig interesse for hva ting heter på engelsk. Holder opp fargeblyantene sine f.eks og spør, så gjentar han det jeg sier, og spør etterpå om den fargen er "red", og det er riktig. Han kan nå si "my name is xxx", kan telle til fire, vet hva sau, høne, hund og ku er på engelsk, yes/no, come on og litt småting til..

Normalt?

Anonymous poster hash: 00eb8...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble tre i november..

Anonymous poster hash: 00eb8...cab

Skrevet

Hahaha, det gjør jenta vår og. Tror det kommer fra Dora the explorer. Hun elsker den serien.

Så jeg vil si at det er normalt ;-)

Skrevet

Tror også det er Dora og Handy Manny. Min driver på sånn han også, og han blir tre nå om få uker. :)

Skrevet

Veldig normalt her i familien, hvert fall. Har hjulpet meg mye også, for jeg slår stadig opp ord i ordboken  :duskedame:

Anonymous poster hash: 1a1c8...c72
Skrevet

Min spør om jeg kan snakke engelsk til han. Huff, jeg er jo så dårlig i engelsk :o

Anonymous poster hash: da80c...1fe

Skrevet

Her også. Tre år. Er pga Dora og Diego

Skrevet

Her lærer de å telle til ti på engelsk i bhg.

Når han var 2,5 år kunne han til 5 på norsk(kunne jo mer, men bare opp til fem på rad..) og opp til ti på engelsk :P

Anonymous poster hash: ec390...8f7
Skrevet

Min 3-åring teller til 20 på engelsk, og spør mye om det samme. Tror Dora, Diego og Manny skal få en del av æren for det :P

Skrevet

har aldri hørt om dette før,og jeg jobber i barnehage! Tror ikke det er så normalt, selv om "alle" på DIB selvsagt har slike "vidunderbarn".

Artig at barnet ditt er interessert da,de har kommet langt når de forstår at det finnes annet i verden enn bare norsk!

Min 3åring snakker engelsk,men det er fordi pappan er engelsk :P

Anonymous poster hash: bf38f...446
Skrevet

Har det samme her i huset, bortsett fra at vår snupp er 5 år og kan etter lengre ferie faktisk kommunisere på engelsk. Det er etter min mening bare å kjøre på! Uansett hva barnet spør om, så lær dem det de har lyst til å lære!

Vårt barn skjønner f.eks. de fire regneartene, skjønner det med jordkloden og kontinentalplatene som langsomt forskyver seg, vulkaner, planeter osv. Og en hel masse annet i forhold til natur osv.

Jeg sier: Bare kjør på! La vitebegjæret få sine grundige og gode svar og legg gjerne på litt ekstra kunnskap om samme tema de spør om - på ett eller annet tidspunkt stopper det dessverre.....

Anonymous poster hash: 4ee93...4b9
Skrevet

her hjemme snakker vi 3 språk, jeg er Norsk gubben er Svensk & vi snakker mye engelsk sammen, det begynte mest på tull men vi har bare fortsatt. når prøvingen er slutt & barnet kommer blir det et flerspråklig hjem :) vi ønsker å lære vårt barn å snakke engelsk fra en ung alder. det blir mer å mer engelsk i hverdagen.

Anonymous poster hash: ed944...d90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...