Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tillåter meg slev en kopp om dagen, noen ganger to. Er det okei?

Anonymous poster hash: 5e385...54b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 6 store kopper, en av dem er gjerne en dobbel espresso:) kaffi er min bensin, spesielt når jeg ikke har matlyst;) men er ikke gravid, da.

Anonymous poster hash: 330c4...dfb

Skrevet

Herregud. Er det okey? Er du hjernedø som spør om sånt her på dib? Gå til legen hvis du er så beskymret for å drikke TO kopper kaffe. Men nei to eller tre er ikke farlig! Hvis du det er farlig å sitte i bil? Kan hende du blir utsatt for en ulykke. Who knows.. tosk!

Anonymous poster hash: f3f69...2c4

Skrevet

Drikker en kopp om morgenen og 1/2 - 1 kopp om ettermiddagen.

Skrevet

Drikker en kopp kaffe for dagen, men begynte ikke gjøre det før jeg var over 4 mnd gravid. Var bekymret for det selv, og spurte legen min om det. Så små mengder gjør ikke noe. :) Kanskje litt ekkelt å nevne det, men for meg fungerer det litt som avførende også. Vært rimelig forstoppet hele svangerskapet, så en kopp kaffe for dagen har gjort godt.

Anonymous poster hash: 8f34c...5fd
Skrevet

Herregud. Er det okey? Er du hjernedø som spør om sånt her på dib? Gå til legen hvis du er så beskymret for å drikke TO kopper kaffe. Men nei to eller tre er ikke farlig! Hvis du det er farlig å sitte i bil? Kan hende du blir utsatt for en ulykke. Who knows.. tosk!

Dette er da et legitimt spørsmål på Barn i magen! Hva gjør dere ikke-gravide her inne, og hvorfor kalle noen en tosk fordi man har et så vanlig spørsmål? Alle gravide lurer jo på dette. 

Uansett: Her er et sitat fra 2. trimestersiden her på Bim: "Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort. Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag."

Skrevet

Helt greit å drikke en kopp kaffe om dagen når man er gravid :) Man skal selvfølgelig begrense inntaket av koffein, men litt kan man drikke. 

Skrevet

Dette er da et legitimt spørsmål på Barn i magen! Hva gjør dere ikke-gravide her inne, og hvorfor kalle noen en tosk fordi man har et så vanlig spørsmål? Alle gravide lurer jo på dette. 

Uansett: Her er et sitat fra 2. trimestersiden her på Bim: "Undersøkelser har vist at inntak av store mengder koffein hos gravide kan øke faren for spontanabort. Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller 3 - 4 kopper te per dag, eller 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag."

Annonymforumet er fellesforum for Barn i magen og Din baby. Så ikke alle er gravide her.

Anonymous poster hash: 78039...242

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...