Gå til innhold

Litt rådvill her......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 7 mnd er blid og fornøyd når han er våken, men nå går vi på natt nr 3 hvor han sover fryktelig dårlig. Nå har jeg stått opp igjen pga han ikke får roet seg. På dagtid sliter han med det samme.

Han snørrer litt og hoster litt, spesielt når han skal sove pluss atdet virker som han klør veldig i gommene.

Nå har jeg gitt hostesaft, nesedråper og dentinox.

Mitt spørsmål er om alt dette kan være tenner som er på gang? Er veldig rådvill her, han sover normalt hele natten uten å våkne en eneste gang og sover godt på dagen også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager om dette gjør deg litt motløs, men ungen min bare var sånn rundt 7mnd. Bare tull og fanteri på natters tid, skriking og bæljing. Gadd nesten ikke å legge meg på 3mnd for jeg visste at med en gang jeg sovna, var h****** i gang. Men vips, så gikk det over, aner enda ikke hva det var som gikk av henne.

Skrevet

Haha, takk for svar :-P

Jeg har vært bortskjemt med to sovebarn så dette her er liksom helt nytt for meg! Skal prøve å legge igjen nå snart, men det vlir vel å gå skytteltrafikk hvert 10 minutt inn på rommet for å gi ham sutten bare for å finne ut at han faktisk har den!!

Skal ta med vippestolen så han kan sove i den, det er den siste tingen jeg kandkje kan tenke meg fungerer :-)

Skrevet

Var det i utgangspunktet jenta mi også, men fikk alikevel ei 3mnds lang "fauk".. Man blir litt desperat av slikt, kjente jeg.

Lykke til, satser på at i natt er natten han bestemmer seg for å sove :)

Skrevet

Det kan godt være tenner. Eller så er han bare sånn akkurat nå ;)

Spesielt eldstemann sleit veldig med nattesøvnen i forbindelse med tannfrembrudd. Han hadde begge hender i munnen og klødde helt desperat. Og så gjør det jo vondt også. Han ble alltid småsyk da nye tenner dukket opp. Jeg vet "de'"sier at det ikke har noen sammenheng (og at det i så fall er omvendt, at sykdom fører til fremskyndet tannfrembrudd), men min erfaring sier noe annet. 

På de verste nettene ga jeg paracet. Da sov han (og jeg) som en stein. 

Skrevet

Takk for svar :-)

Vi fikk sovet litt innimellom til slutt, var oppe 5 ganger noe slikt for å gi sutt, men bedre det enn å sitte våken :-)

Det virker som det hjalp litt å få sitte oppe.

Men da kommer neste spørsmål: han hoster en god del og det er ikke lenger enn en måneds tid siden han ble kvitt lungebetennelsen sin. Ville dere bedt om en time hos legen i morgen for en sjekk i tilfelle og i det minste for resept på hostesaft? Tenker spesielt siden det er mange helligdager på rad nå og vi reiser på hytte i morgen og er da langt til legevakt osv?

Skrevet

Kjøp med solvipect, bruker å gjøre susen her :) gi litt før leggetid, så det demper hosten såpass at han sovner.

Skrevet

Kjøp med solvipect, bruker å gjøre susen her :) gi litt før leggetid, så det demper hosten såpass at han sovner.

Har aldri hørt om det jeg? Er det fra apoteket uten resept?

Skrevet

Ville heller fått resept fra legen enn å satse på solvipect.. Til og med legen sier at de reseptfrie midlene har null virkning...

Anonymous poster hash: 02938...f36

Skrevet

Solvipect er reseptfritt på apoteket ja.

Rart at så mange har god erfaring med solvipect da.. Det er jo ikke en hostesaft man bruker når man hoster til man brekker seg, men som nevnt før, å dempe hosten når barnet feks skal sove fungerer den utmerket til. Her i huset klarer både store og små seg stort sett med den. Og så er det en av få man kan gi til barn under 1 år..

Skrevet

Jeg synes helt klart at det er rart det virker selv også, hvorfor skulle man få selge noe som ikke virker..

Men det var nå det legen sa til meg når jeg var hos henne sist, hun nesten lo av at jeg hadde kjøpt reseptfritt på apoteket..

Anonymous poster hash: 02938...f36

Skrevet

Øreverk gir mer verk når de ligger flatt og det blir ofte verre om nettene når de ligger. Siden han hoster og er snuete ville jeg sjekket det.

Skrevet

Ville og sjekket for øreverk. Har han feber?

Min var og sånn i den alderen, tror det var en blanding av tenner (Fikk hjørnetennene da, som de første tennene) og at han hadde et utviklingsprang.. Gikk heldigvis over :)

Anonymous poster hash: 8651b...20f
Skrevet

Nei han har ikke feber, men det hadde han ikke når han hadde lungebetennelse heller!

Ørene ja, de hadde jeg glemt. Var rød og irritert i begge ørene når han hadde lungebetennelse så de skal jeg egentlig kontrollere rett over jul!

Tror jeg tar en tur til legen jeg da, med tanke på at han har hoste, snørrer litt og det bedrer seg når han sitter. Så lenge han sitter er det greit, men prøvde å legge kan på teppet i stad og det kunne jeg glemme, da ble han sint på meg gitt :-)

Skrevet

Fikk time 13.30 i dag :-)

Det er det positive med å bo på et lite sted, man slipper å vente i mange dager for en legetime. Håper testene er negative og vi bare får hostesaft denne gangen altså :-)

Skrevet

Det kan være tenner. Vi hadde en runde hvor barnets allmenntilstand ble så dårlig at det måtte være hjemme fra bhg i to uker.

Men det kan være noe annet, eller ingenting. kanskje bare en dårligere periode med å finne roen. Greit å sjekke crp, ører, lunger og halsen hos legen. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 44753...b96

Skrevet

Høres ut som tenner. Sånn var det her i hus da tann nr 2 kom. Men det er også ille i de periodene hvor hun knakk koder, altså at hun lærte seg å krabbe, sitte osv... Hun kunne faktisk være ganske så grinete og nektet å sove flere uker i forveien før hun klarte det.

Anonymous poster hash: 8c943...581
Skrevet

Fikk time 13.30 i dag :-)

Det er det positive med å bo på et lite sted, man slipper å vente i mange dager for en legetime. Håper testene er negative og vi bare får hostesaft denne gangen altså :-)

Håper det ordner seg :)

Må bare kommenter, hehe : Vi bor i en stor by, men får alltid time på dagen :P Om fastlegen er opptatt er det alltid en annen lege som har tid.

Anonymous poster hash: ad62a...873

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...