Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Synes eska var elendig rett og slett Jeg tviler sterkt på at det er mat for mer enn 400 kroner og venninnen min som har fått hun har 3 barn og forsørge + seg selv. Det dyreste i esken var en brunost! Og ingen brød, julemat eller julegodt i esken Nei dette er for dårlig av en organisasjon som tjener millioner på folks giverglede. Hadde noen sett innholdet av giverne hadde de vært rystet vil jeg påstå. Man gjør i alle fall ikke mer narr av mennesker som har lite fra før av når man ikke engang kan gi de en ribbe og noen poteter som de kan ha til middag på julaften. Anonymous poster hash: 83fec...661
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Synes eska var elendig rett og slett Jeg tviler sterkt på at det er mat for mer enn 400 kroner og venninnen min som har fått hun har 3 barn og forsørge + seg selv. Det dyreste i esken var en brunost! Og ingen brød, julemat eller julegodt i esken Nei dette er for dårlig av en organisasjon som tjener millioner på folks giverglede. Hadde noen sett innholdet av giverne hadde de vært rystet vil jeg påstå. Man gjør i alle fall ikke mer narr av mennesker som har lite fra før av når man ikke engang kan gi de en ribbe og noen poteter som de kan ha til middag på julaften. Anonymous poster hash: 83fec...661 Hva var det som var i eska da?? Det er jo flott at det i det heletatt finnes et slikt tilbud. Anonymous poster hash: 4f39d...f9a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Brunost Dadler Vaniljesaus en pk fiskegrateng servietter 1 pk kaffe 1 liten pakke med sjokoladepudding 1 pk pepperkaker 2 julepølse a 2,90 pr.stk Rema 1000 1 glass sild 1 pk nøtter 1 pk leverpostei Det er det jeg kommer på i farta, kan godt hende det var 1-2 ting mer som jeg rett og slett ikke kommer på. Men jeg kan ikke si at til de er 4 personer og hun ikke har så mye ekstra og rutte med så var dette overveldende! Anonymous poster hash: 83fec...661
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Brunost Dadler Vaniljesaus en pk fiskegrateng servietter 1 pk kaffe 1 liten pakke med sjokoladepudding 1 pk pepperkaker 2 julepølse a 2,90 pr.stk Rema 1000 1 glass sild 1 pk nøtter 1 pk leverpostei Det er det jeg kommer på i farta, kan godt hende det var 1-2 ting mer som jeg rett og slett ikke kommer på. Men jeg kan ikke si at til de er 4 personer og hun ikke har så mye ekstra og rutte med så var dette overveldende! Anonymous poster hash: 83fec...661 Men det er jo mer enn hun ville hatt, eller? Skjønner det er kjipt å ha dårlig råd spesielt i jula, men jeg synes ikke man skal forlange at andre skal ordne mat i dyre dommer for en. Kan ikke du kjøpe henne en ribbe og noen poteter da? Anonymous poster hash: 0e807...b9b
Skylander Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Vi fikk: 1 skinkestek 1 gilde julepølse 1 kylling 1 pk. surkål kalkunpålegg julesylte julesild nøttesjokkopålegg 2 pk kaffe 1 pakke te rosiner 1 boks pepperkaker 1 marsipangris kokesjokolade Gele Vaniljesaus + at gutten min fikk en liten pose med bamse, kjeks, og sjokolade Endret 18. desember 2013 av Alenemor83
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 .Ringer dere til frelsearmeen ?.Skjønner det sikkert er noe påmelding.Men det ligger ingen søknadskjema på frelsesarmeen sine sider. Hva gjør dere for å komme i kontakt med dem.Er redd jeg virker frekk.Hva slags inntekt har dere .Jeg har 216 000 i året.er jeg fattig da.? Føler meg litt fattig. Anonymous poster hash: b6b5b...449
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Vil ikke opplyse om inntekten til min venninne, men det kommer jo ant på om man betegner seg som fattig. Hun har ikke noe supergod råd om det er det du lurer på altså. Såvidt meg bekjent så sendte hun bare de en mail også fikk hun beskjed om og hente esken til et klokkeslett og en dato. Måtte ikke opplyse om inntekt eller andre økonomiske forhold slik enkelte her har hevdet! Anonymous poster hash: 83fec...661
Skylander Skrevet 19. desember 2013 #8 Skrevet 19. desember 2013 .Ringer dere til frelsearmeen ?.Skjønner det sikkert er noe påmelding.Men det ligger ingen søknadskjema på frelsesarmeen sine sider. Hva gjør dere for å komme i kontakt med dem.Er redd jeg virker frekk.Hva slags inntekt har dere .Jeg har 216 000 i året.er jeg fattig da.? Føler meg litt fattig. Anonymous poster hash: b6b5b...449 Jeg har 176000 i året + barnetrygd, bidragsforskudd og bostøtte(totalt utbetalt 18600 pr.mnd), har ei husleie på 8000 pr. mnd. Man kan ringe dem.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #9 Skrevet 19. desember 2013 Her jeg bor får man pengesjekk/rekvisisjon. Enslig 600, alene med 1 barn 800 og alene med flere barn 1000kr, så må man handle på en spesifikk butikk(ikke tobakk og alkohol) og det er det. I tillegg får alle barn under 10 år hver sin gave, og barn over 10 år får gavekort på Amfi,verdi 400kr. Søknadsfristen her var 30.nov, og søknadsskjema fikk folk av psykiatritjenesten, homestart og andre hjelpeorganisasjoner. Må så absolut ikke skrive inntekt, kun litt info om tilstand, antall barn og alder på de (pga gaver). Felles dag for henting av disse sjekkene og gavene, man fikk kølapp med nr, og ble servert saft,gløgg og julebakst mens man ventet på sin tur. Jeg er evig takknemmelig for de 1000kr og flotte gaver til mine barn. Hadde ikke greid jula i år uten hjelp. Neste år vil jeg hjelpe noen :-) Har aldri søkt om hjelp til noe økonomisk før, og syntes det var fælt, men de var så varme og hyggelige på Frelsesarmeen at det bare var koselig å være der! Fått tips om forskjellige legater også,men klarer med mer enn bra nok nå :-) God jul :-) Anonymous poster hash: a1928...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå