Gå til innhold

Kløft i haken og arvelighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har fått et barn sammen, som nå er 4 mnd:)

Mannen har kløft i haken, men ikke jeg. Så skal det jo sies at det er veldig arvelig med kløft i haken. Men vi kan ikke se noe markant kløft på den lille ennå..

Om barnet vårt har arvet sin far i hakepartiet, burde det da vært synlig allerede fra fødselen av?

Har sett bilder av andre nyfødte, med foreldre som hadde kløft. Og barna hadde da synlig kløft. Men ikke på vår.

Skal vi da anta at barnet vårt har arvet sin mor?

Anonymous poster hash: 7c652...9ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt hadde kløft i haka allerede da han var født (arvet fra sin far), aner ikke om det kan komme senere.

Anonymous poster hash: b0a64...8b5
Skrevet

Sønnen min har litt, etter far.

Men jeg vil påstå at det å ha store ører og ikke noen lepper bare et hull i tryne, er verre.. Men smaken er som baken ;)

Anonymous poster hash: c6a0d...27f

Skrevet

Jeg har kløft i haken, mannen ikke. Et av tre barn har det, kunne se det fra han var nyfødt.

Skrevet

Kløft i haken er et tegn på at beinet ikke har grodd helt sammen på haka. Det siste som lukkes foran på ansiktet til et foster er forsiden, og kløft i haka betyr at beinene ikke har lukket seg helt. Tidligere ble kløft i haka sett på som mandig og maskulint, mens ifølge leger og JM er det et tegn på svakhet ettersom personen på en måte ikke er helt "ferdig". Det har jo ingen betydning for livet og helsen til denne personen selvfølgelig, men slik er det altså. Jeg ble ganske overrasket da JM fortalte dette til meg etter en av mine fødsler, men litt logisk også når man tenker etter. Utifra dette vil nok kløft i haka vise seg tidlig på barnet.

Anonymous poster hash: bfedb...5a6

Anonymous poster hash: bfedb...5a6

Skrevet

Så trist at det er et "svakhetstegn" :/

Er litt tussete nå som nybakt mor, og tenker at barnet mitt kanskje arver denne "feilen" fra far.

Men som dere sier så utgjør dette ikkeno trussel for liv og helse:)

Dessuten er kløft i haken ganske pent.

Jeg har det ikke, men innrømmer å ha drømt om å ha det..

Nei, babyen vår hadde ingen synlig kløft da det ble født. Så da kan det jo hende at hun ikke har arvet det..

Min samboers familie på farssiden er veldig stolte av kløften sin, og hevdet at barnet vårt kom til å arve det.

Jeg ser jo at den grove og markerte haken har gått sterkt igjen i hele familien hans.

Og jeg falt jo for mannen min på grunn av disse maskuline trekkene ^^

Morsomt hadde det vært om det nye familietilskuddet var foruten den kløften da.

TS

Skrevet

Jeg og samboeren min har fått et barn sammen, som nå er 4 mnd:)

Mannen har kløft i haken, men ikke jeg. Så skal det jo sies at det er veldig arvelig med kløft i haken. Men vi kan ikke se noe markant kløft på den lille ennå..

Om barnet vårt har arvet sin far i hakepartiet, burde det da vært synlig allerede fra fødselen av?

Har sett bilder av andre nyfødte, med foreldre som hadde kløft. Og barna hadde da synlig kløft. Men ikke på vår.

Skal vi da anta at barnet vårt har arvet sin mor?

Kløft er arvelig, men du vet ikke om det er arvet enda. Har selv en liten kløft i haken, og ses på som litt pen av både menn og kvinner. Null problem.

Anonymous poster hash: 5a4e3...0f9

Skrevet

Min hadde også kløft i haken fra fødselen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...