Gå til innhold

Kjøper klassekontaktene en liten julehilsen til lærerne på vegne av elever og foreldre til juleavslutningen hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på en fantastisk juleavslutning på skolen. Elevene hadde en fantastisk flott underholdning med både sang, teater, dans og dikt. Lærerne har gjort en fantastisk jobb.

Klassekontaktene satt som tafatte vesener etter forestillingen. Ingen takk, ingen blomst eller julehilsen.

Var direkte flaut!!

Var flere dom reagerte og heldigvis reiste to foreldre seg og takket lærerne. Men skulle så gjerne gitt de en blomst e.l

Anonymous poster hash: 55db5...957

Fortsetter under...

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg er klassekontakt i 1 klasse i år. Vi kjøpte en orkide til alle voksne på trinnet, assistenter som lærere, i tillegg en ekstra gave til kontaktlærerne. Hun andre klassekontakten holdt en liten takk for innsatsen.

Veldig vanlig, aldri opplevd annet

Skrevet

Hos oss gjør de det, både til jul og sommer. Vi betaler inn 200 kr på klassekontoen en gang i året.

Skrevet

Aldri sett at lærerne har fått gave på juleavslutningen, men nå har de aldri juleavslutning sammen med foreldrene heller på de skolene jeg kjenner til..... Bare for klassen. Mange av elevene velger likevel å gi sine lærere en oppmerksomhet den siste dagen. Noen ganger ting de har laget selv, og noen ganger en liten ting som er kjøpt. Dette blir opp til hver enkelt familie. Her mener jeg det er valgt å ikke kjøpe felles gave fordi ikke alle elever/familier alltid er like fornøyde med lærerne og ønsker da heller ikke å være med på gave. Selv om flertallet kan synes at læreren er helt fantastisk, så er ikke dette tilfelle hos alle. Man oppfatter folk forskjellig, og kanskje er det familier som har diverse utfordringer som f eks ikke får gehør for dette hos læreren.....hvem vet.

Anonymous poster hash: 5ef13...04d

Anonymous poster hash: 5ef13...04d

Skrevet

Jeg er lærer. Jeg har vel aldri fått felles julegave noen gang. Innimellom har jeg fått julekort med bilde av barna fra enkelte familier.

Anonymous poster hash: 7ec8f...830

Skrevet

Jeg har vært lærer i 17 år. ALLTID fått blomster, vin e.l på juleavslutning og sommeravslutningen, fellesgave som klassekontakter gir.

Kjempe hyggelig!

Anonymous poster hash: 55db5...957

Annonse

Skrevet

Jeg er også lærer og har hittil fått gave både til jul og sommer. Som regel en lykt. Det er koselig, men ikke noe som er nødvendig.

Skrevet

Ja, her gjorde klassekontaktene det; samlet inn penger til en blomst av alle. Vi har ikke kommet i gang med klassekassa ennå (1. klasse), så det ble ikke trukket noe derfra.

Anonymous poster hash: f3c7d...797
Skrevet

Eg har vore lærar i nokre år - ingen av oss får noko og ingen av oss forventar noko:) Det er mulig det er annleis på u. trinnet - men synes det er trist viss det skal vere slik at foreldra føler dei må kjøpe julegåve til lærarane. Eg håper det ikkje blir den nye trenden.

Tviler på at 20.33 er lærar, for då trur eg du hadde visst at "kjempehyggeleg" skal skrivast i eitt ord.

Skrevet

Klassekontaktene i min eldste sønns klasse er også utrolig tafatte, og ikke en eneste gang har de tatt initiativ til å kjøpe noe til læreren. Jeg synes hun gjør en super jobb, derfor kjøpe jeg henne en liten ting både til sommer og jul. Yngste går i 1. Klasse og der har klassekontaktene ordet slik at læreren får en oppmerksomhet.

Jeg er ped.leder og synes det er veldig koselig og oppmuntrende når foreldre kommer med en liten oppmerksomhet. Man føler seg litt ekstra verdsatt da.

Anonymous poster hash: f5b47...8bb

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg har vært lærer noen år nå. Får alltid en hilsen på juleavslutning g og sommer fra klassekontakter på vegne av elever og foreldre

Skrevet

I begge mine barns klasser får lærerne en oppmerksomhet og noen ord på jule og sommeravslutningen

Anonymous poster hash: de83f...877

Annonse

Skrevet

Vi gir blomst til de tre lærerne i klassen til yngste nå til jul. Jeg er foreldrekontakt og vi har brukt av klassekassen.

De gjør en flott jobb og bør få vite det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...