Gå til innhold

Dere som har brukt kiropraktor/manuellterapeut på babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble det bra resultat?

Og hvor mange behandlinger måtte til?

Anonymous poster hash: 2f9c6...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 behandlinger, gikk fra å ikke ville ligge noen andre steder enn oppå meg til å godta å ligge i vogn og å sove mer :)

Skrevet

Takk for svar :)

Når begynte dere å se bedring?

Den lille her har bare grått etter første behandling tidligere idag.

Hi

Skrevet

4 behandlinger hos kiro hjalp stort her. etter 1. time var hun ikke akkurat fornøyd, men slik er det jo for oss voksne også. etter 2. time var det stor bedring- og etter 4 var hun bra :)

Anonymous poster hash: e5098...499
Skrevet

Kjekt å høre :) Håper det ordner seg her også.

Kan jeg spørre hva som var problemet hos deres små?

Hi

Skrevet

Vi går enda med snuppa vår, hun er 14 mnd nå. Hun er myyyye bedre, men må ha litt behabdling innimellom fremdeles. Går til både manuellterapaut og fysioterapaut.

Skrevet

Min hadde låsning i nakke og nedre rygg. Fikk skjevt bakhode og ble sendt til manuellterapeut av fysioterapeuten på helsestasjonen. Var til en behandling og en oppfølgingstime, trengte ikke mer enn det. Har fortsatt hos fysio en stund, men det er mer for generell motorisk utvikling. Hn ligger helt normalt i forhold til percentilen nå. 8 mnd gammel :)

Skrevet

Min hadde KISS I, låsning i nakke. Fikk løst opp første time, men fikk tilbakefall veldig fort. Var hos Kiropraktor 3 ganger, men måtte til fysioterapeut pga muskelspenninger som følge av KISS. Hun gråt ikke etter kiropraktorbehandlingene, men kunne bli litt grinete om kvelden. Vi så fort når hun fikk tilbakefall, da lå hun skjevt. 

Skrevet

Vi gikk vel 6-8 ganger fra hun var 2 mnd til hun var 10 mnd. Hjalp veldig på bananformen, hun lå mye bedre. Ble også roligere og hun ble mer bevegelig/utviklet seg bedre. Når det gjelder soving hjalp det ikke, men så har jeg slått meg til ro med at hun aldri har vært en sovebaby :)

Skrevet

Vi brukte osteopat, 2 behandlinger. merket ikke store forskjellen, men han ble roligere etter 3 mnd uansett.

Anonymous poster hash: 4bbeb...098
Skrevet

Nei begge to sa at de ikke kunne hjelpe kolikkbabyen min.

Så han skreik i 3 mnder før han sluttet,

Skrevet

Takk for svar :)

Blir glad av å lese om gode erfaringer. Er ganske fortvila her. Jenta er nesten verre her ikveld etter behandling enn hun har vært tidligere. Men det går kanskje over?

Hi

Skrevet

Kiropraktoren sa at det ofte blir verre før det blir bedre,

Skrevet

Takk :) Satser på det her også.

Skal til ny behandling allerede imorgen.

Hi

Skrevet

Her var det låsninger i nakke, i øvre delen av ryggraden, litt i hoftene ( men d ordnet seg etter første behandling) og i korsryggen. Tatt med keisersnitt, derfor alle låsningene.

Skrevet

Jenta mi fikk behandling ved 7 mnd alder for Kiss. Ble bra etter 3-4 behandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...