Gå til innhold

Hjelp! Turbulente samvær etter samlivsbrudd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for noen måneder siden flyttet ut fra tidligere samboer. Vi har en 14 måneder gammel sønn sammen. Fordi han har vært lite tilstedeværende tida vi bodde sammen, og fordi vi midlertidig ble boende et stykke unna før jeg fikk et permanent nytt sted å bo, har han sett lite til sønnen vår de siste par månedene. Nå forsøker vi å få igang en samværsordning, og jeg er med for at de skal bli trygge på hverandre igjen. Men; hver gang vi er der blir det dårlig stemning foran barnet, fordi diskusjoner tas opp... Det nytter nok ikke med regler om at ting ikke skal snakkes om, han funker ikke sånn. Han kommer med beskyldninger, kjefter, gråter, lager dårlig stemning... Forslag til hvordan dette kan løses?

Hans mor har et godt forhold til sønnen vår og trygg på å ivareta ham (og jeg er trygg på at hun klarer det). Jeg vil gjerne foreslå at hun er med på samværene istedet for meg, til de er trygge på hverandre, men det vil han neppe godta for ikke å "miste ansikt" ovenfor moren sin....

Hjelp?!

Anonymous poster hash: 90471...dfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp på familievernkontoret.

Skrevet

Ta det opp på familievernkontoret.

Ja, jeg vil gjerne det... Han er litt spesiell, og vil involvere minst mulig "offentlige etater", og vil at meglingen bare skal være en formalitet... Kanskje jeg kunne ringt dit og fått råd uten at han vet det evt....

Skrevet

Du kan ringe og be om en samtale alene, så kan dere event ha en felles samtale etterpå. Hvis du får han til å møte.

Skrevet

Du kan ringe og be om en samtale alene, så kan dere event ha en felles samtale etterpå. Hvis du får han til å møte.

Ja... han kommer til å bli rimelig forbannet om han får vite at jeg har gitt opplysninger til dem, men likevel... :S Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...