Gå til innhold

tannfrembrudd og det som måtte følge med (10mnd)

lilletrillekruspersille

Anbefalte innlegg

oppretter dette vel mer for å lufte litt enn å stille spørsmål :)

vesla får iallefall 3 (!!) tenner til nå og nekter å spise og vil helst bare sove. Er itilegg veldig forkjølet så stakker lita har det ikke så godt. Dere som har vært gjennom dette, hvor lenge kan jeg forvente at dette vil pågå?

Jeg vet at selv om hun ikke spiser så har hun mye å gå på, en lubben liten sak (babyer har jo valpefettet på grunn av situasjoner som dette regner jeg med), likevel synes jeg det er forferdelig å tenke på at alt hun har spist idag er halvannen boks med fruktmos... Jeg sørger for at hun får i seg væske. Gir vann og sånn babyjuice som jeg fant i hylla på butikken og hs rådet meg til å gi litt biola for at hun skulle få litt næring i seg.

Feberen gav seg heldigvis igår, men det er en litt pjusk baby som ligger ved siden av meg.

Har dere o'vise småbarnsmødre noen tips og råd i denne situasjonen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det til og fra med maten, hun er ikke lubben så ikke mye å gå på. Men nå er hun småspist fra før av da. Jeg gir paracet før en dupp på dagtid og på kvelden. Ikke mye feber, men hun klør og sutrer når det står på som mest. Å da får hun roen med en stikkpille. Smører på dentinox etter hvert måltid. Merket i dag at hun likte seg best på fanget, ellers er hun jo overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også en sur og grinete baby som ikke vil spise stort. Tenner oppi på vei her. I tillegg har hun hånd, munn og fotsyke som det har satt seg brennkopper i! Men dette får hun behandlig for så det går fint, men hun er så sint enkelt gang. Kaster brødskiva i gulvet og hiver seg bakover i stolen. Alt er galt av og til. 

Ikke enkelt å holde roen når det blir slik, men jeg tenker iallefall at dette var storesøster igjennom og dette er noe de fleste babyer går igjennom. Bare de drikker og har våte bleier sier de på legekontor og helsestasjon. :-)

Vi krysser fingre og tær for at det blir bedre til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik med vesla her nettopp som er 11 mnd. Først fikk hun feber, så var hun pjusk, forkjølt og hosta noen dager, og så kom ei av fortennene oppe gjennom. Spiste nesten ingenting i 1,5 uke ca, men jeg ammer henne, så hun fikk masse mm hele tida. Hun drakk også litt utvanna juice, og etter hvert gikk det ned litt tynn grøt. Hun fikk også smaken på et sånt 6-mnd glass fra Nestle med yoghurt, banan og pære - det likte hun. Skumpinner og riskjeks spiste hun også litt av av og til.

Mi har også litt å gå på, så var ikke bekymret så lenge hun fikk i seg nok væske, men prøvde å gi henne litt mat til hvert måltid uansett. Av og til fikk hun i seg en bit eller to av brødskive eller noe. Litt etter litt fikk hun i seg mer og mer mat til hvert måltid, og etter ca to uker så spiste hun normale mengder igjen.

Så lenge hun drikker så går det jo bra en periode, men det er jo sikkert lurt å gi henne drikke med næring i, som HS sier. Får hun mme, forresten? Eller ammer du?

Prøv med grøt som er tynnere enn vanlig, det funka her, og div flytende som forskjellig fruktmos, litt yoghurt osv. Kan ha litt grøtpulver oppi fruktmosen for å få mer næring i den. Hvis du lager fruktmos/smoothie selv så kan du ha oppi litt havregryn og kjøre det i stavmikseren. Kan også ha i litt olje for å få mer næring. 

Endret av elma82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...