Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Dersom jeg og barnefar ikke bor i sammen, men på hver vår adresse. Vil det utløse noen ekstra stønader eller endringer i skatten? Har det noe å si om man fortsatt er kjærester eller ikke? Må bare påpeke at det ikke er for å få penger fra NAV jeg spør om dette, eller at vi ønsker å lure oss til noe. Pga jobb så blir far nødt til å bo på en annen adresse til daglig (evt være registrert på "min" adresse med pendlerstatus). Vet ikke om det utløser noe stønader fra NAV eller evt skatteletter. Vi er fortsatt kjærester. Anonymous poster hash: 0e5a1...d32
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Pendlerstatus vil utløse pendlerfradrag på kostnadene han har. Men dere får ikke direkte skattelette nei. Så lenge dere er kjærester får dere heller ingen stønader. Anonymous poster hash: 5da65...038
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Vet ikke om stønader da. Men pendlerutgifter blir trukket fra på skatteoppgjøret. Altså boutgifter til evt. hybel og for reisen Anonymous poster hash: 538e6...5b8
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Ok takk for svar. Noen som vet kriteriene for å oppfylle pendlerstatus? HI Anonymous poster hash: 0e5a1...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå