Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 har gomla det i fem måneder, og jm sier i dag at jeg skal passe på. Anonymous poster hash: 49b09...637
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Ein kan jo sjølvsagt, men det er anbefalt å halde seg unna spekemat. Eg tok ikkje risikoen, sjølv om den er liten.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Du kan spise det dersom den er varmebehandlet. Det eneste jeg hadde lyst på i første trimester var salami. Jeg stekte den bare i ovnen først. Anonymous poster hash: 54a5a...1ea
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Dette er rådene norske myndigheter gir gravide: Oppskåret kjøttpålegg kan forurenses med Listeria ved selve sliceprosessen. Vakuumpakket kjøttpålegg har flere ukers holdbarhet. Hvis pålegget er smittet av Listeria og bakterien kan vokse i produktet, kan antallet bakterier nå skadelige nivåer. Derfor bør gravide spise oppskåret vakuumpakket kjøttpålegg ferskest mulig, dvs. godt innenfor holdbarhetsdatoen. Pga. risikoen for Toxoplasma, holder norske matmyndigheter seg til det enkle budskapet at gravide ikke bør spise spekemat, med mindre det er varmebehandlet godt. Eksempler på spekemat er fårepølse, salami, fenalår, morrpølse, parmaskinke, serranoskinke osv. Anonymous poster hash: 7a5e3...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå