Gå til innhold

hvert enest år har vi fartet og hentet julegaver!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

men i år orker jeg ikke, gutten er fem år og han har vert med på noen bil ulykker, før vi flyttetr var det over 10 mil og kjøre daglig bare for og gjøre vanlige ting, et halvt år kjørte jeg 30 mil dagen bare pga av barnehage.. jeg har alltid fått høre av familien at jeg må prioritere dem og at det viktig jeg holder kontakt, men det står kunn på meg hele tiden, jeg må ringe  er det ingen som tar telefonen, så er det heller ingen som ringer opp igjen, min bror savarer ALDRI på meldinger eller anrop. jeg ba i år alle på førjulsmiddag for og utveksle gaver og samles litt. i år bor jeg slikt at jeg endelig har plass til det... men nei da, alle takker nei og har andre ting og finne på.. ellers kommer jerg ikke til og treffe dem i julen og JEG FÅR BESKJED OM AT JEG IKKE ENGASJERER MEG NOK. nå er jeg møkka lei min egen familie..

Anonymous poster hash: 97819...0e9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg! Det skjønner jeg veldig godt. Det er ikke ditt ansvar alene å skulle holde kontakten. Den går begge veier. Du sender nå bare en sms rundt til folk med beskjed om at "det var synd de ikke kunne komme på førjulsmiddag siden du hadde tenkt å gi alle gavene deres da, siden du iår ikke har mulighet for å kjøre rundt å levere dem. Dere får utveksle gaver når dere engang treffes over nyttår. God jul! "

Skrevet

Du må berre bestemme deg for i kva grad du skal ta inn over deg desse beskjedane. Om du inviterer og dei takkar nei er det litt opp til dei å ta neste initiativ..

Skrevet

Du har kanskje (som jeg med mine venner og familie) vært litt for snill tidligere, slik at de har sluppet lett og slipper anstrenge seg. Ikke sikkert de tenker over at du har anstrengt deg mer enn dem. Jeg kom til et punkt der nok var nok. For det er faktisk like langt fra dem til meg, som fra meg til dem, så hvorfor skal bare jeg hente og bringe gaver, opprettholde kontakt osv. Nå får de julegavene i posten, og vil de heller treffe meg så vet de hvor jeg bor. Fungerer faktisk ok nå, litt surmuling til å begynne med, og beskjed om at jeg ikke var noe hyggelig lengre.....men så fattet de poenget

Skrevet

Enig med Salome. Familien din er litt bortskjemt, de er vant til at du sier ja, ja, og ja og alltid er på tilbudssiden. Du kjenner vel nå at det begynner å bli nok, og det har du rett til. Jeg er enig med Kari Mari, send dem en sms der du ønsker dem god jul og forteller at da får de få gavene en gang de har anledning til å komme å besøke deg. Antagelig blir de sure, men du vet vel innerst inne at dette ikke er din feil?

Skrevet

Ja nå kan de komme til meg. De har ikke besøkt meg de fem åra jeg har vert mamma. Ikke før det heller. Ett besøk har jeg fått på 10 år..

Skrevet

Høres ut som min familie det der.... jeg ga opp til slutt, sa at de fikk komme på besøk når de følte for det. Det har de tydeligvis ikke følt for - og jeg er familiens "sorte får" fordi jeg er så ufølsom og "ikke vil ha noe med den stakkars familien min å gjøre".

Jeg synes den meldingen Kari Mari foreslo hørtes veldig grei ut - jeg hadde gått for den i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: 86435...b3d
Skrevet

Ja nå kan de komme til meg. De har ikke besøkt meg de fem åra jeg har vert mamma. Ikke før det heller. Ett besøk har jeg fått på 10 år..

Hva? Høres utrolig ut, hvorfor i all verden har de ikke besøkt deg. Og de snakker om engasjement??  Ville også gått for noe a`la Kari Maris smsforslag. Håper du får eN fredelig, koselig fin jul :)

Anonymous poster hash: 5b8ad...884

Skrevet

Jeg skrev melding til min bror og hans samboer at jeg syntes det var synd de ikke ville komme og ønsket dem en god jul og et godt nyttår og ba dem ta en tur innom en gang de har lyst til og besøke sin søster og onkelbarn. :) så ringte min far meg og han syntes vi heller kunne ta en middag når jeg hadde mer på plass og når alle kunne. Så sa jeg det var veldig synd fordi jeg HAR alt på plass og synes det hadde vert koselig å hatt familien samlet hos meg også for en gangs skyld. Men han ville møte meg på halveien (det blir en times kjøring på hver av oss) slik at han kunne gi oss gavene til oss iallefall. Tanken var god da sa pappa tilbake. :/ er ganske skuffet og såret. Alle hadde mulighet til og bytte til annen dag osv. Men nei.. gir f*** jeg..

Skrevet

Ja,gi faan! Nå er det deres tur til å komme til deg!Hev deg over det.det er de som er problemet her ,ikke du!

Anonymous poster hash: 1d959...8e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...