Gå til innhold

3 uker gammel baby sovner kjempe sent.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår sovner gjerne ikke før 02.00.

Veldig slitsom for mamma og pappa, spesielt pappa som skal tidlig opp på jobb.

Når jeg har hun om kvelden så er hun veldig krevende.

Hun vil ha pupp men samtidig ikke for hun er ikke sulten, så det hele ender med skrik og skrål i lange tider, og hun vil nesten ikke roe seg før det faktisk er tid for mat igjen.

Så både baby og jeg blir kjempe frustrerte og legging blir ikke noe fin opplevelse.

Hun er dessuten lys våken.

Når pappa har legging derimot så blir det jo like sent men hun er rolig og kun oppmerksomhetsyk og våken.

Noen som har noe gode tips til legging? eller må vi bare finne oss i at hun er sånn og heller vente til hun er eldre når tid for skikkelig rutiner er kommet?

Hun kan også være våken masse på dagtid så det virker ikke som det spiller inn i forhold til søvnen på kvelden /natten.

Hun var våken i 4 timer i går før hun endelig sovnet.

Skulle så gjerne ha snudd litt om på dette altså...

Anonymous poster hash: e3905...554
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok bare sånn det er med små babyer som er sjef i huset en stund fremover. Når det er sagt skal et spedbarn helst ikke være våken lenger enn to timer så prøv å få henne til å sove før hun blir overtrøtt, bysse i vogn i stua? Vippestol med vibrering?

Anonymous poster hash: 4db34...5b5

Skrevet

Mi er ikkje så ille, men natta varer frå 23-10 og ikkje td 20-7 som eg hadde foretrekt. I tillegg surklar ho så det høyrest ut som ho druknar i vogga etter nattmat, så mor og far er neir våken enn babyen.

Det går diverre ikkje å oppdra slike små, ein kan manipulere litt med lys/mørke og støynivå for å prøve å lære dei natt og dag, men det må nok berre gå sin gong.

Skrevet

Er nok bare sånn det er med små babyer som er sjef i huset en stund fremover. Når det er sagt skal et spedbarn helst ikke være våken lenger enn to timer så prøv å få henne til å sove før hun blir overtrøtt, bysse i vogn i stua? Vippestol med vibrering?

Anonymous poster hash: 4db34...5b5

Vippestol med vibrering er gull. Men berre anbefalt i korte periodar (Følg magefølelsen, HS presterte å seie at det kunne brukast berre til babyar som kunne sitte. Kva skal ein då med vippestol? Sunn fornuft er ei bedre rettesnor trur eg).
Skrevet

3 uker = ingen rutiner. Ikke sjans i havet. Beklager å måtte si det, men med så små babyer kan du ikke regne med rutiner.

Hvor og hvordan sover hun? Jeg mener, legger du henne i egen seng, på eget rom, samsover dere, hva gjør du? Da mine var så små, satte jeg sprinkelsenga inntil min seng. Jeg skrudde av den ene langsiden og justerte sengebunnen til å være i høyde med min seng. Så kunne vi sove sammen, men likevel ikke i samme seng.

Du må egentlig bare gi henne all den kroppskontakt, mat og trøst hun vil ha. Vær nøye med raping etter måltider, sånn at du er sikker på at hun ikke har luftsmerter.

Skrevet

Ammer du? Isåfall er det veldig vanlig at småbabyene er svært krevende på kvelden. Dette fordi man ofte har mindre melk på kveldene, og da vil de gjerne ha oftere. Dessuten har ikke små babyer noe begrep på tid og rom, så de skjønner ikke at de skal sove.

Skrevet

Jeg tenker kolikk/magevondt jeg.

Det var sånn det startet her også. Masse skriking på kvelden til faste tider. 

Prøv å gå til manuellterapeut og få sjekket om babyen har låsninger. Det var gull verdt for oss!

Ellers kan jeg jo føye meg inn i rekken med de som sier at rutiner på så små babyer er helt uaktuelt. Hos oss kom ikke rutiner igang før etter 3 mnd. Da gradvis tidligere leggetider og til slutt legging kl 19:00 (opp 100 ganger om natten for å amme da men :P)

Lykke til :)

Og..... Det går over!

Skrevet (endret)

Hadde det også sånn så tidlig. Satt i stua og så på csi og strikka kl 02. Baby i Baby Bjørn vippestol. Det går over, nå er han snart ett halvt år og legger seg med oss mellom 23-24. Sover til 10 med to amminger imellom. Skulle sikkert ha lagt seg før men selv ikke etter tre barn er jeg blitt noe god på rutiner.....

Endret av Hjertefru

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...