Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Vet dette er et tema som ofte dukker opp på siden her, men det er noe som faktisk opptar mye av tankene mine nå like før fødsel :/ Jeg har av en eller annen grunn et anstrengt forhold til avføring, kvier meg til å måtte gå på do offentlig eller hos venner/bekjente. Holder meg heller hvis det går.... Så tanken på å ha avføring "midt i glaninga" til helsepersonell og samboeren min gjør meg usikker :/ Jeg vet jo at jordmødrene og pleierne er vant med det, og forventer det også, og jeg har snakket med samboeren min om dette så han er forberedt på at han skal holde seg ved hodeenden min og ikke der nede i tilfelle det skjer. Jeg håper veldig på en skikkelig runde med løs mage før fødsel slik at tarmene er ganske tømt før jeg skal presse så mye der nede. Er det flere enn meg som har sånne tanker? Og hvordan gikk det under fødsel med denne frykten?? *stresset fødeklar* Anonymous poster hash: f1ea0...4ba
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Jeg antar at du ikke kommer til å bry deg når utpressingen er i gang:) Men, du kan be om å få klyster i forkant av fødsel slik at du blir skikkelig tømt. Jeg bæsjet vel litt under utpressingen og kunne ikke brydd meg mindre! Jeg bæsjer heller enn å få klyster i alle fall;-) Anonymous poster hash: 77d69...bbb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Jeg spurte om dette rett før riene ble for ille denne gangen, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk klyster p.g.a. fare for veldig rask fødsel! Følte jeg bæsja rett før babyen ble presset ut, men aner ikke om det var tilfelle. Tror jeg sa noe om det selv også akkurat da, men fikk ingen respons De er jo veldig vant til det! Anonymous poster hash: 0eb21...95e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Jeg var der at jeg ikke merket at det skjedde en gang. Og da tenker man jo ikke på det. Du kommer til å ha SÅÅÅÅ mye annet i tankene. Tenkte veldig mye på dette i forkant jeg og, men dreit (bokstavelig talt) i det når det kom til stykket Anonymous poster hash: 473bd...7fb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Hadde det på nøyaktig samme måte som deg. Og grudde meg skikkelig!! Men når fødselen startet og jeg følte jeg måtte på do så kunne det ikke brydd meg mindre hvem som tittet på eller hva som kom ut der nede. Baby eller bæsj, ett fett akkurat da! Man er så konsentrert om det man holder på med, og har vært gjennom en del smerter så for min del brydde jeg meg knappest om hva som skjedde. Og jeg bæsjet. Mye, for jeg hadde ikke vært på do på 30 timer. Men jordmoren tørket det diskret bort med en gang, og samboeren hadde ikke fått det med seg en gang! Anonymous poster hash: 0bf52...d53
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Jeg skjønner at det er ubehagelig, men helt ærlig så er det det siste du tenker på når du ligger der! Jeg var skikkelig på do rett etter vannet var gått, men takket ja til klyster. Du må ikke glemme at jordmødrene ser dette hver eneste dag og det er vanlig at det blir noe "griseri" av ymse slag under en fødsel. Anonymous poster hash: fc65a...131
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Hei. Har to barn og skal ha en i juni nå: ) Tenkte som deg med 1 mann.. var rett og slett livredd for å bæsje på meg... og det skjedde.. fikk mikrolax på sykehuset, men lå der så lenge så det måtte jo skje. tror liksom ikke det kom en stor bæsj haha sorry detaljene..men mer siv fra endetarmen. husker jordmora satt ved senga mi og tørka meg bak..og plutselig så merka jeg at'' jeg driter faktisk i det'' bokstavelig talt. du kommer ikke til å tenke på det engang.. : )) Andre gangen skjedde det ikke heldigvis. men greit å spørre om avf. middel når man kommer dit så får man det. så og si alle jeg snakker med har opplevd det her så det er temmelig vanlig. tenk på hvor mye rart de ser som jobber der... så hvis du bæsjer på deg, tror jeg ikke de tenker på det engang. ; ))når man får pressrier er det nesten samme følelsen som å bæsje på seg bare at det er vondt og du klarer ikke holde igjen.ligger å truger..og da er det jo veldig rart om det ikke skulle skjedd.. lykke til med fødselen. Anonymous poster hash: 9fd19...1bf
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Jeg går heller ikke på do andre steder enn hjemme, og da må mann og barn være vekk fra gangen. Allikevel var dette det siste jeg tenkte på under fødsel. De bryr seg ikke, og det kommer ikke du til å gjøre heller
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Jeg slet med de tankene, fikk derfor klyster når fødselen sto på hell (godt inne i åpningsfasen) for at jeg skulle kunne slippe de tankene litt inn i fødselen. Med nr 2 ba jeg om klyster når jeg kom inn på føden Anonymous poster hash: 4fd3c...ab5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har også et veldig anstrengt forhold til dette med avføring. Hater å gjøre det offentlig, og liker heller ikke å gjøre det mens mannen er hjemme. Men før alle mine fødsler har jeg fått klyster, og jeg har derfor fått tømt tarmen i god tid før jeg har presset ut barna. Så jeg har aldri (som jeg har lagt merke til i hvert fall), bæsjet under pressriene. Du kan jo spørre om å få klyster om du ikke blir tilbudt det. Da vet du at du har fått tømt deg i hvert fall. :-) Anonymous poster hash: 6ad85...5c9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Jeg fikk Klyx med første, men ingenting med andre. Tror faktisk det kom mer med første allikevel. Jordmødrene tørker raskt og diskret bort det som måtte komme. Det er ikke sikkert du merker det selv en gang. Prøv å ikke tenke på det - det er uansett ikke noe du kan styre. Lykke til med fødselen! Anonymous poster hash: df233...a9a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Uff, jeg er mer bekymret for å sleppe skikkelig illeluktende fjerter, jeg. Haha! Synes jeg ser dem brekke seg i tur og orden nede i fotenden.. Anonymous poster hash: 54ed3...690
Hjertefru Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Hvis du ikke har tømt deg før riene begynner( kroppen ordner opp selv) forklarer du situasjonen og ber om å få et klyster når du ankommer føden. Det kan ofte også sette fart på riene, ofte en fordel for førstegangsfødende. Jeg har tre fødsler bak meg, deriblant en tvillingfødsel og aldri opplevd å bæsje på meg under pressrier. Mannen kan heller ikke huske det. Men som sagt, prøv å få tømt tarmen på forhånd, enten naturlig eller med klyster. Men dette er bare en bagatell Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Prøv å se det med litt humor! Da mine pressrier startet ropte jordmor at jeg skulle presse akkurat som når jeg bæsjet. Og da gjorde jeg jo det! Mannen fikk det ikke med seg. Anonymous poster hash: c4086...ee3
Gjest meg&mini Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Jeg hadde samme tanker før fødsel med begge mine, men jeg tenkte ikke på det underveis.. Det viktigste var å ha tankene på et sted, nemlig å få babyen ut:) Jordmødrene er såpass profesjonelle at de ikke skriker ut: Nååå kommer det en liten bæsj. De tørker det diskret bort og fortsetter jobben sin. Og hvis du bæsjer så har de opplevd dette mange ganger før. OG de har opplevd mye verre før også! Feks en jeg kjenner som stod under fødselen og la en diger kabel på gulvet;) Jeg fikk ikke klyster med første (rakk det ikke), men det kom ingenting. Med andre fikk jeg og da kom det heller ingenting:) Det trenger ikke å komme noe uansett! Prøv å ikke bekymre deg for dette, bruk heller energien din på viktigere ting Lykke til med fødsel, når det skjer:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Jeg tenkte også på dette og hadde instruert kjæresten til å holde seg ved hodeenden Gikk å håpte på at jeg skulle få løs mage først, men det fikk jeg ikke. Derimot løp jeg på do og presset for harde livet med en gang vannet gikk og riene begynte, så jeg tror jeg fikk ut det værste. Jeg kjente ikke at jeg bæsjet på meg, men jeg kjente at jordmor tørket meg (tror jeg...). Du har meeeer enn nok med å tenke på å puste, slappe av og presse Anonymous poster hash: 86d30...165
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Hadde helt panikk for det samme, men du får rett og slett ikke gjort noe med det. Det er bare sånn det er og de er vant til det. De tørker det så fort bort at man ikk legger merke til det engang. Trust me...du kommer til å ha det så vondt at det er det siste du tenker på. Trodde aldri jeg ville sagt dette fordi jeg var like redd som deg, men det er sant. Ikke kast bort tid på å bekymre deg for det. Anonymous poster hash: d39f6...0ec
Tjofsen Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Var litt engstelig for det samme. Glad jeg fikk klyster og fikk tømt meg skikkelig. Vet ikke om jeg gjorde på meg under fødselen. Hadde nok annet å tenke på. Der og da hadde jeg ikke brydd meg om selveste kongen stod i rommet.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Jeg tenkte veldig på dette i forkant. Og jeg dreit når jeg pressa, JM sa jeg " neida" da jegsa det, men jeg dreit garantert! Mannen satt ved hodeenden og JM fjerna der raskt. Ikke noe lukt. Og jeg lot det hele stå til uten å ofre det flere tanker.. Var så sinnsykt vondt akkurat der og da likevel Anonymous poster hash: 085e0...7ed
BareMas Skrevet 18. desember 2013 #20 Skrevet 18. desember 2013 Her kom det litt da morkaka skulle ut, hadde ikke en sjanse å holde det igjen heller. Har ikke blitt nevnt med et ord av verken meg, samboer eller helsepersonell, tipper det er like normalt som alt annet som har med en fødsel å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #21 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har mer noia for den der diskre kluten som alle forteller at de bare merker jeg! Jeg vet selvsagt at jordmor må gjøre en del ting der nede i løpet av en fødsel, men hun må da gi beskjed først så jeg vet at det skjer vel? Hvis jordmor tørker meg der nede uten å si fra først tror jeg det er fare for at hun får seg en lusing altså! Anonymous poster hash: 8b773...834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå