Gå til innhold

Spørsmål om jernmangel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan bli ekstremt trøtt, sliten, svimmel og litt "trist" av det?

Forsøkt å Google men ble ikke klokere.

Anonymous poster hash: a08dc...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har hatt/har jernmangel. Har det akkurat slik som du beskriver

Anonymous poster hash: 30240...a89

Skrevet

Er deppa som forvirrer meg.

Finner ikke noe sted at man kan bli det.

Men det er altså mulig å bli det og sippete? Jeg har ingen grunn til å være lei meg. Bare er det.

Takk for svar.

Skrevet

Vet du at du har jernmangel? I så fall er det jo bare å kjøre på med jerntabletter og se om du blir mindre trist. Det vil jo da ihvertfall hjelpe på de andre symptomene.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Ja, jeg har fått beskjed om jernmangelanemi nå, og nedstemthet er visst veldig vanlig, mye fordi kroppen ikke fungerer som den skal, man blir sliten, og tåler mye mindre av alt! Jerntabletter vil få deg ganske så fort tilbake til deg selv igjen :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, over litt tid kan jernmangel gi tegn til depresjon, er ikke snakk om lenge tiden heller.

Sliter selv med jernmangel, gått på jerntilskudd i snart 3 år, og likevel går ikke jernnivået opp igjen.

Skrevet

Ok.

Da tror jeg at jeg bare prøver tabletter. Tok prøver for tre uker siden og da var de normale men det har skjedd ting som kan påvirke dette. Hvor raskt kan jernverdier svinge?

Skrevet

Det er bedre etter 6 uker med tabletter normalt sett. Ta sammen med c-vitamin for best effekt.

Anonymous poster hash: ee894...1bf
Skrevet

Ja, over litt tid kan jernmangel gi tegn til depresjon, er ikke snakk om lenge tiden heller.

Sliter selv med jernmangel, gått på jerntilskudd i snart 3 år, og likevel går ikke jernnivået opp igjen.[/quot

Høres kanskje rart ut, men prøv å spis mye agurk. Jeg har hatt jernmangel og anemi i flere år. Jerntilskudd har aldri funket. Begynte plutselig og bli "avhengig" av agurk. Tok etterhvert nye prøver hos legen og det hadde da forbedret seg mye. Fortalte legen at jeg spiser mye agurk og fikk da vite at det er det utrolig mye jern i, og at kroppen tar det opp mye bedre enn jerntilskudd. Bare ett tips. :)

Anonymous poster hash: 48e89...105

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...