Gå til innhold

Dere som har prøvd manuellterapi på spedbarn/nyfødte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det hatt umiddelbar effekt etter 1 behandling? Han her er 4 uker gammel og er veldig urolig og plaget med magen sin på ettermiddag, kveld og natt, så skal forsøke manuellterapeut idag. Han har ikke så mange typiske tegn på KISS og kan vel heller ikke kalles kolikk tror jeg, men verdt et forsøk.

Håper bare det har en rask positiv effekt og at det i hvert fall ikke blir verre!

Anonymous poster hash: fd864...dbd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen får veldig god effekt etter kun èn behandling, andre blir gradvis bedre. Det skal uansett gå noen uker mellom hver behandling hos manuellterapeut, da man ikke skal gjøre for mye med disse små hver gang. De kan bli urolige eller søvnige etter behandlingen. Mine barn ble gradvis bedre i løpet av 3-4 behandlinger.

Anonymous poster hash: ad377...2be
Skrevet (endret)

Jeg fikk beskjed om at det kunne gå begge veier.

Men for oss var det fantastisk virkning etter første time!

Fra å ikke sove mer enn 30 minutter i vogna sov hun i tre (!!!) timer!

Vi gikk hver tredje uke i 6 måneder og hun ble helt friskmeldt siste time. 

Endret av Sydamen
Skrevet

Vi hadde også veldig god effekt etter første time. Fra å ikke kunne snu seg til høyre i det hele tatt, kunne han plutselig vri hodet. Men vi måtte ha flere behandlinger før han var friskmeldt

Skrevet

Håper bare det ikke blir noe verre etter denne første behandlingen, for det er det siste jeg trenger før jul :P Men hvis de fleste blir litt bedre etter bare 1 behandling så er det håp! Men var babyene deres eldre da dere prøvde første gang? Han her er jo bare 4 uker :o

Anonymous poster hash: fd864...dbd
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det? 5 uker gammel en her som er utrøstelig i perioder på kveld, men også litt om dagen. Mye luft og fis, ser han har vondt ved avføring og fising og har ca ti bæsjebleier i døgnet... Har heldigvis mest gode perioder hvor han sover godt eller er våken og plundrer. Ikke nok til å kalle det kolikk men vil gjerne hjelpe ham med problemene... Eller er det sånn at alle babyer gråter og alt er normalt, tro? Førstegangs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...