❤lille stjerne❤ Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 gravid med nr 2 og kjenner fortsatt ikke liv/spark. Har kjent noe av og til som jeg tror kanskje kan være babyen, men det er så diffust, svakt og sjeldent at jeg kan ikke avgjøre om det er bevegelser eller bare luft i magen. Trodde det var vanlig å kjenne liv tidligere med nr 2. Men nr 1 kjente jeg liv i uke 17-18 til tross for foranliggende morkake. Har visst foranliggende og lavtsittende morkake denne gangen, men man kjenner vel bevegelser til slutt for det?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Førstegangs her og 20+3 uker, kjenner ikke noe liv, men kidden var jo skikkelig aktiv på ultralyd Jeg har også foranliggende morkake, muligens derfor? Anonymous poster hash: f39c7...18a
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2013 Ja, det er vel pga vi har morkake foran. Den demper spark og gjør at vi ikke merker det. Min var også veldig aktiv på ultralyd. Når jeg ikke kjenner noe så begynner jeg å bekymre meg og tenker at man vet jo aldri sikkert om den er i live. Så det skal bli deilig når vi begynner å kjenne spark og får daglige bevis på at knøttet er i form!
Gjest Leelu30 Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Det er helt sikkert pga morkaka sin plassering at du ikke kjenner noe enda. Jeg var i uke 21-22 før jeg kjente liv med førstemann. Hadde morkaka ut mot magen. Med nr. 2 kjente jeg liv i uke 13+4 eller noe sånt. Da var morkaka bak mot ryggen. Det var helt enorm forskjell på hva jeg kjente av liv i de to svangerskapa. Med førstemann var jeg ofte på føden på slutten for å sjekke at det var liv i ungen. Kjente jo ingenting. Nr. 2 sparka så mye at det var rart ikke mageskinnet var blått!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Jeg hadde anskaffet meg en Angelsounds (doppler) hvis jeg var deg! Da kan du få bekreftet at det er et lite hjerte som banker der inne. Ikke dyrt heller, betalte vel rundt 300 kr for den. Anonymous poster hash: 2e053...36d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå