Gå til innhold

Begynner bli sliten og gaal av 4 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ALLTID våkner før seks om morgenen. Hjelper ikke når jeg legger h*n klokken viser oftest 05++ :-s Og hver morgen blir det hyl og skrik fordi jeg sier det er natt og vi må sove litt til. Hjelp!? Trenger mer søvn.

Anonymous poster hash: b549e...669

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør han når han står opp da? Tv ?

Skrevet

Enig der. Min våkner ved sekstida hver dag, noe som er litt tidlig men greit på hverdagene. Men skulle gjerne sovet litt lenger i helgene :-)

Jeg slurer litt på sofaen i helgene, for å stå opp alene det nenter han :P får bare holde ut tror jeg!

Skrevet

Nå i det siste lager jeg skiver tar på tv og legger meg igjen. Men kommer innom meg å spør om alt før jeg til slutt gir opp og står opp.

Anonymous poster hash: b549e...669

Skrevet

Hva regner dere med da? At dere skal få sove lenge når dere har barn....

Anonymous poster hash: f993a...f58

Skrevet

Vår fikk også se på tv om morgenen, men jeg fant ut at det virker som en belønning.

Da vi kun satte på nrk super som starter sending først kl 06:30 ble det ikke så gøy å stå opp lenger.

Det virket her ihvertfall.

Skrevet

Neida, man gjør jo ikke det. Men det må vel lov til å få litt sympati når man er sliten? Jeg kjenner meg i hvertfall igjen i hl sitt innlegg. Handler jo ikke om å få sove lenge.

Skrevet

Når legger de seg om kvelden? Her justerer vi på når vi legger barna om kvelden for å få dem til å våkne når vi synes det passer best. Mine barn har aldri sovet 12-13 timer om natten.

Anonymous poster hash: 7e49e...b50

Skrevet

Har du forsøkt en sånn nattklokke som viser når det er morgen? Jeg sa at det ikke er lov å stå opp før den viser at det er morgen. ;)

Anonymous poster hash: 3996c...040

Skrevet

Det er et hellvete. Du er ikke alene. Satser på mer søvn om 4-5 år:)

Skrevet

Vi har nattklokke, han har ikke lov til å gå ut av sengen eller lage bråk før kaninen har stått opp. Vi har hatt den lenge, kampen tok vi mår han var 2 og bestemte seg for at morgen var 04.30. Nå er den satt så tidlig som akseptabelt for begge foreldrene (06.30), 7 dager i uken. På ukedager bruker vi ringelyden, for da må han stå opp, om helgene uten lyd slik at vi kan kanskje sove senere om han ikke våkner (sjeldent...).

Det tok litt tid for han skjønte å aksepterte den nye rutinen, og vi gikk gradvis med 30 min. intervaller fra 04.30 til 06.30.

Anonymous poster hash: e577a...c69

Skrevet

Ja, vet du hva, det kan man stort sett forvente når man har en fireåring! Det er jo ikke en baby det er snakk om her.

Jeg har sovegriser og de står aldri opp før halv åtte i helgene. Stor forskjell på halv seks og halv åtte!

Stakkars deg, HI. Merkelig at han (eller var det hun?) ikke sover litt lenger nå når det er så mørkt. Har venner som hadde stor suksess med en slik nattklokke, prøv det.

Ellers løser problemet seg selv når barnet blir så stort at han kan stå opp og være alene en liten stund. Det er ikke lenge til!

Anonymous poster hash: 7a5c8...ac3

Skrevet

Ajaj, det var tidlig.. Men om h*n er vant med å få mat når h*n står opp, vil ikke magen venne seg til å å være sulten så tidlig også? Hva hvis du prøver å gi et skikkelig kveldsmåltid (hvis du ikke gjør det fra før) og så ikke gi annet enn vann eller evt biola eller noe, og heller drøye frokosten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...