Gå til innhold

Kan man bruke tampong om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens dumt spørsmål, men jeg lærte når jeg fikk mensen at man ikke kunne ha tampong om natta? Har ikke vært noe probl tidligere, men etter 3. Fødsel er bruker jeg både tampong og bind på dagtid og må skifte omtrent hver til annenhver time! Det sier seg selv at det blir problem om natta :-(

Anonymous poster hash: 7277c...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg må det de to første nettene, ellers drukner jeg i mitt eget blod :(

Skrevet

Jeg har ikke brukt bind på 12-13 år, aldri i livet om jeg ønsker det der klisset tilbake!

Bare bruk om natta også!

Anonymous poster hash: f1b5b...af3
Skrevet

Man skal jo helst ikke det pga faren for tss. Jeg trodde tss var utrolig vanvittig kjempekjempesjeldent, men det er ikke såååå sjeldent. Til og med ei her inne som har skrevet at hun har hatt det.

Så jeg er blitt litt skeptisk til å ha tampong såpass mange timer.

Anonymous poster hash: 2a89d...03f

Skrevet

Takk for svar! Da blir det tampong på meg ihvertfall de første nettene :-(

Hi

Anonymous poster hash: 7277c...1ae

Skrevet

Mooncup/mensbeger sier jeg bare :)

Anonymous poster hash: e07bb...981
Skrevet

Du kan, men som en annen skriver du bør ikke. Om du vil ta sjansen er opp til deg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Mooncup er tryggere, var hvertfall det jeg fikk beskjed om, og det er en av grunnene til at jeg skaffet meg det.. Befriende :P

Men, nå har jeg ikke mensen lenger pga kobberspiralen, så... hipp hurra ;)

Skrevet

Jeg leste en eller annen plass at en lege sa det ikke var noe problem å la en tampong stå inne i 8timer. Orker ikke Google meg frem til hvor jeg fant den artikkelen nå.

Jeg bruker tampax og bind to første nettene, ellers ødelegger jeg sengen. Eneste alternativ ellers er å bruke en bleie, men så usexy orker jeg ikke å la min mann se meg.

Må bruke tampax og bind på dagtid de to første dagene også.

Anonymous poster hash: 333d1...e3f

Skrevet

Jeg leste en eller annen plass at en lege sa det ikke var noe problem å la en tampong stå inne i 8timer. Orker ikke Google meg frem til hvor jeg fant den artikkelen nå.

Jeg bruker tampax og bind to første nettene, ellers ødelegger jeg sengen. Eneste alternativ ellers er å bruke en bleie, men så usexy orker jeg ikke å la min mann se meg.

Må bruke tampax og bind på dagtid de to første dagene også.

Orket allikevel ;)

Kan brukes i maks åtte timer

Ifølge Peer Høvik, gynekolog og en av ekspertene på Lommelegen.no, er det ingen klar regel på hvor lenge en tampong kan sitte i.

- Nei, det finnes ingen klar regel på dette, men det beste er nok helt klart å følge bruksanvisningen bak på tampongesken. De fleste kvinner vil også kunne merke når tampongen begynner å bli full, og da er det jo lurt å bytte den, har han tidligere uttalt til KK.no.

Ifølge tampongprodusenten o.b. bør man ikke ha en tampong inne i kroppen i lenger enn åtte timer. For noen kan imidlertid dette bli litt lenge (særlig hvis tampongen blir full), så da kan det være lurt å bytte oftere - gjerne hver tredje eller fjerde time, står det på deres hjemmeside .

Artikkel: http://www.kk.no/887931/dette-bor-du-vite-om-tamponger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...