Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg opplevde å få noen kommentarer i dag som jeg reagerte litt på.. - Nå har han vel vokst mye, eller er det du som har lagt på deg mye? Jeg ser at du begynner å få mye vann i kroppen, det er lett å se på ansiktet ditt. - Jeg fikk spørsmål om hvordan formen var, og jeg svarte som sant er at jeg er kjempe sliten og stresset (pga jobb).. Da fikk jeg "det var på tide at du kjenner litt på plagene, du som har hatt ett så enkelt svangerskap". Jeg ble faktisk litt lei meg.. Spesielt hun som sa det om vekten, for hun vet godt at jeg er veldig sensitiv når det gjelder slikt.. Er dette virkelig normal oppførsel?? Anonymous poster hash: 8109f...f94
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Desverre så tror visst mange at de kan si hva de vil til gravide, så er nok ganske vanlig. Men ikke desto mindre ufint og uforskammet! Jeg reagerer på samme måte som deg, syns ikke det er noe hyggelig når folk sier jeg har blitt rundere i ansiktet og sånt.. føler meg bare tjukk.. Anonymous poster hash: dbd5b...345
plipp Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Vanlig, ja - greit, nei. Jeg begriper ikke hva det er som gjør at folk glemmer alt de noengang har visst om ordinær høflighet så fort de møter en gravid. Den siste der var jo bare slem - "jasså, du har det tøft? Det fortjener du!" Hvem er det som sier sånt?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Jeg syns folk sier så rare ting til gravide.. Virker ikke som vi er normale mennesker lengre.. Folk stirrer og kommer med kommentarer på vekt og alle andre ting.. Mulig det er jeg som er veldig hårsår rundt alt dette. Hi Anonymous poster hash: 8109f...f94
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Veldig underlig. Jeg fikk høre av en at hun kunne se at jeg var gravid - ikke på magen, men på ansiktet. Takk skal du ha, liksom! (jeg var 20 uker…) Anonymous poster hash: efac8...5e9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Veldig underlig. Jeg fikk høre av en at hun kunne se at jeg var gravid - ikke på magen, men på ansiktet. Takk skal du ha, liksom! (jeg var 20 uker…) Anonymous poster hash: efac8...5e9 Den har jeg fått høre også.. Anonymous poster hash: 8109f...f94
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Ja man får høre mye rart som gravid! En kollega på jobb sa til meg at "tenk på alt du går glipp av når du er i permisjon! Vi kommer til å utvikle oss veldig mye mens du er borte, å vi kommer til å lære så masse. Mens du går glipp av alt det, og kommer til å ligge langt bak oss". Ble ganske satt ut... Anonymous poster hash: cdbab...60e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Jeg blir helt sjokkert at det er mulig å være så frekk jeg. Fikk slengt i trynet av tanta mi når jeg var 13 uker på vei at "oi, ja en se godt i ansiktet at du er gravid ja".. "Er nå vel kanskje litt tykk i utgangspunktet" tenkte jeg såra med meg selv, og gruer meg til å treffe henne i julen - høygravid og endel kilo tyngre enn i sommer.... (Jeg er hverken rund i ansiktet eller tykk i utgangspunktet, og skikkelig irritert at noen kan få en til å tenke slik om seg selv, i tillegg til å grue seg til å møte dem senere i frykt for kommentarer) Anonymous poster hash: f11ad...3d1
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 De første kommentarene jeg fikk fra "venner" når jeg fortalte om graviditeten (uplanlagt og bf stakk) var "hvorfor tar du ikke abort??" "Når skal du ta abort??" Sånt sier man bare ikke uansett. Ble skikkelig sur og lei meg.. Anonymous poster hash: 48f8b...5de
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Merker jeg gruer meg litt til å offentliggjøre det ja ganske sjukt hva folk kan finne på og si.. også redd for at hvem som helst kan finne på å skulle ta på magen når den blir synlig.. Anonymous poster hash: 0b523...1a4
helixxx Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Har blitt kalla "feita" av svigerinner...sjølv om det ikkje,er vondt meint så er det ikkje kjekt. Samtidig er det veldig mange som seier "å så fin du er" (det er fint sagt sjølv om eg ikkje føler meg sånn). Er gravid,med tvillingar i vk 31....
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 De første kommentarene jeg fikk fra "venner" når jeg fortalte om graviditeten (uplanlagt og bf stakk) var "hvorfor tar du ikke abort??" "Når skal du ta abort??" Sånt sier man bare ikke uansett. Ble skikkelig sur og lei meg.. Anonymous poster hash: 48f8b...5de Jeg opplevde noe liknende når jeg fortalte til en kompis at jeg var 5mnd på vei.. Jeg er alene, og bf har jeg ikke hatt kontakt med siden jeg valgte å beholde. kompisen min lurte på hvorfor jeg ikke hadde tatt abort, og understreket det med "du som har så mange planer med mastergrad, ny jobb og reising. Det går jo ikke med en unge". Jeg hadde ikke vært inne på tanken med abort, og visste ikke hva jeg skulle svare han.. Jeg ser det ikke som noe problem, men en endring i livet.. Anonymous poster hash: 8109f...f94
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Jeg har tatt en abort tidligere og dette vet kun min bestevenn. Da jeg fortalte han at jeg er gravid sa han "tar du ikke abort nå siden du allerede har tatt en fra før av?"... Skal sies at jeg er 25 år gammel, sammen med barnefaren og har et godt og stabilt liv... Jeg bare "ehhhhhhhh...??" Anonymous poster hash: 564aa...226
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2013 #14 Skrevet 19. desember 2013 Uff, ikke greit Om en kommentar går på vann, hevelser, større mage eller større pupper, så vil gravide ører bare høre ''så tjukk du har blitt!'' Det er jo ikke lett å venne seg til den voksende kroppen akkurat, og jeg merker man blir veldig hengt opp i det. Om tøyet ikke passer, føler man seg tjukk.... Når anklene begynner å forsvinne pga vann, så føler man seg tjukk... Rundere ansikt - tjukk, I hvertfall for min del, jeg måtte hele tiden minne meg selv på at det ville forsvinne etter fødselen Så når andre kommenterer så går selvtilliten rett ned igjen, for å si det slik. Anonymous poster hash: 58505...e31
lady82 Skrevet 21. desember 2013 #15 Skrevet 21. desember 2013 Uff.. ja det er mye dumt som sies til oss gravide... må bare skyte inn det med at dere har fått at dere ser gravid ut i fjeset. .. :-P jeg kan se på veldig mange at de er gravid bare ved å se fjeset... men dey har på ingen måte noen sammenheng med at de har blitt tykke.. det er noe som forandres ved øynene og nesen.. og en helt spesiell glød ved fargen på huden... vakkert synes jeg! ikke noe fett eller vann eller sånn... har sett på ett par at de er gravid før de har funnet det ut selv og...
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2013 #16 Skrevet 21. desember 2013 Uff.. ja det er mye dumt som sies til oss gravide... må bare skyte inn det med at dere har fått at dere ser gravid ut i fjeset. .. :-P jeg kan se på veldig mange at de er gravid bare ved å se fjeset... men dey har på ingen måte noen sammenheng med at de har blitt tykke.. det er noe som forandres ved øynene og nesen.. og en helt spesiell glød ved fargen på huden... vakkert synes jeg! ikke noe fett eller vann eller sånn... har sett på ett par at de er gravid før de har funnet det ut selv og... Jeg vet ikke helt om jeg tror at andre kan se det på ansiktet. Har fler veninner som sier de kan se det på ansiktet til folk at de er gravide..tidlig i svangerskapet.. Når jeg ble gravid testet jeg 2 av de, og de merket ikke noe før jeg fortalte det til de..var da 5-6 mnd.. De ble helt satt ut begge 2.. Anonymous poster hash: 8109f...f94
lady82 Skrevet 21. desember 2013 #17 Skrevet 21. desember 2013 Jeg ser det absolutt ikke på alle, men ser det på noen, og da er det ingen tvil! De jeg er mye sammen med ser jeg det sjeldnere enn de jeg ser innimellom. ... :-P men helt lov å tvile:-) ville bare nevne der.. .:-)
Gjest usababy Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 Uff.. ja det er mye dumt som sies til oss gravide... må bare skyte inn det med at dere har fått at dere ser gravid ut i fjeset. .. :-P jeg kan se på veldig mange at de er gravid bare ved å se fjeset... men dey har på ingen måte noen sammenheng med at de har blitt tykke.. det er noe som forandres ved øynene og nesen.. og en helt spesiell glød ved fargen på huden... vakkert synes jeg! ikke noe fett eller vann eller sånn... har sett på ett par at de er gravid før de har funnet det ut selv og... Samme her. Har ingenting med fett å gjøre. Det er noe uforklarlig i ansiktet, glød kanskje, i hvert fall har jeg hatt rett flere ganger.
mammantil 2 Skrevet 24. desember 2013 #19 Skrevet 24. desember 2013 Veldig underlig. Jeg fikk høre av en at hun kunne se at jeg var gravid - ikke på magen, men på ansiktet. Takk skal du ha, liksom! (jeg var 20 uker…) Anonymous poster hash: efac8...5e9 Den har jeg fått høre også.. Anonymous poster hash: 8109f...f94 . Jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå