Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #176 Skrevet 6. januar 2014 Åååh, den hersketeknikken din begynner jeg å bli lei av. Sorte har rettigheter, muligheter og GUD VET IKKE HVA, i USA som hvite bare kan drømme om. Det kan ikke engang benektes og er godt dokumentert. Mannen min vokste opp i Detroit og jeg kan love deg han kjente rasismen på kroppen. (Han har arr enda) Du er rasist når du mener rasisme mot sorte er verre enn rasisme mot hvite. At jeg i det hele tatt må FORKLARE deg dette... Herrefred... Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Vennina mi vokste opp i Norge og har arr på kroppen etter rasisme. Mannen min har arr på kroppen ett rasisme i Norge. Datteren min på tre har spurt meg hva jævla neger betyr. I Norge. Hvike muligheter har de som hvite ikke kan få i det hele tatt? Det er ingenting i vesten en svart mann har tilgang på, som ikke en hvit mann har. Den andre veien rundt, derimot.. Haha, ja, selvfølgelig. Min hvite mann har arr, da har selvfølgelig dine mørke venner arr også... Er man afro-amerikaner har man rett på dyre stipender. Mannen min er gjeldsslave enda, for som hvit mann i USA har man ingen rettigheter til hjelp til universitetsutdannelse. Man får sjeldent jobb i USA om man ikke kan spansk. Sorte får ha egne universiteter for sorte, egne tv-kanaler, egne radio-kanalen for og av sorte, hvor hvite blir latterliggjort. Hvite mennesker blir drept av sorte, likevel blir dette dysset ned. Se på Treyvon saken så forstår du kanskje hva som skjer om det skjer andre veien. Prøv livet som hvit i Detroit eller New Orleans så kan du deretter fortelle meg at hvit rasisme ikke er like ille som sort rasisme. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #177 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har også blitt mobbet. Jeg vil dog ikke sette det i samme kategori som hva mine barn opplevde som minoritet, på lik linje som jeg ikke ville sammenlignet det med hva en sort opplever som minoritet. Selvfølgelig blir det noe annet med deg, om du er same, men du forstår kanskje hvor jeg vil hen. Imponerende at uansett hva noen sier så har du og dine opplevd verre. Bestevenninnen min er gift med en amerikaner så jeg kan støtte under hva andre her har sagt om sortes rettigheter i USA. Forøvrig blir jeg så uendelig lei av snakket om "forfedrenes synder" og alt det der. De fleste sivilisasjoner har hatt slaver, likevel skal man trykke "white guilt" nedover hodet til alle som blir født hvite. At du ikke ser selv at du har noen seriøse rasistiske tendenser er leit. Det handler ikke om white guilt, det handler om white privilege. Stor forskjell. Eksen min var en amerikaner. Afro-amerikaner, til og med. En av mine beste venniner er blandet mellom native, afro-amerikaner og hvit, og vokste også opp i USA. Hennes historier fra native-camps er enda verre. Vi har ikke snakket om indianerreservater. For der ville vi vært enige, situasjonen deres er grusom. Du snakker ikke om annet enn white privilege, white tears, etc. Huff. Jeg syns synd på deg, egentlig. Det må være fryktelig slitsomt å være så bitter og så sint. Ekstra trist om du virkelig tror verden fungerer som du skisserer her. Du sier du har vært høflig og saklig. Jeg er uenig. Du beviser gang på gang at du er en rasist full av hersketeknikker. Jeg er ufin nå, men jeg er lei av diskusjonsteknikkene dine. Du får bo i din lille boble og nekte å innse at noen mennesker ikke får jobb eller blir jaktet på av politi basert på helt andre ting enn hudfarge. Det blir vel en nyttig LÆRDOM for deg også, kanskje...
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #178 Skrevet 6. januar 2014 Haha, ja, selvfølgelig. Min hvite mann har arr, da har selvfølgelig dine mørke venner arr også... Er man afro-amerikaner har man rett på dyre stipender. Mannen min er gjeldsslave enda, for som hvit mann i USA har man ingen rettigheter til hjelp til universitetsutdannelse. Man får sjeldent jobb i USA om man ikke kan spansk. Sorte får ha egne universiteter for sorte, egne tv-kanaler, egne radio-kanalen for og av sorte, hvor hvite blir latterliggjort. Hvite mennesker blir drept av sorte, likevel blir dette dysset ned. Se på Treyvon saken så forstår du kanskje hva som skjer om det skjer andre veien. Prøv livet som hvit i Detroit eller New Orleans så kan du deretter fortelle meg at hvit rasisme ikke er like ille som sort rasisme. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Ingen rettigheter? Det er flust med scholarships som ikke er rettet spesielt mot afro-amerikanere eller natives. En av grunnene til at de har sine egne stipend, er nettopp pga diskrimineringen. Man får sjeldent jobb på grensa i Finnmark om man ikke kan Russisk også. Så den biten spørs vel gjerne på hvor man bor. Tror du flere afro-amerikanere enn hvite snakker spansk?? Selvfølgelig får de ha egne kanaler o.l. Det hvite idealet er overalt ellers. Overalt. Hver eneste butikk du går inn i har overlast av ditt ansikt. Samme med tv, stemmer på radio, filmer osv. Med mindre man innrømmer å ha drept/voldtatt/ranet/utført blind vold basert på hudfarge, er det vanskelig å si at det ER pga hudfarge. Om man skyter en svart person fordi de "ikke så ut som de hørte hjemme", så er det rasistisk. Om en hvit kar går ned gata i New Orleans og blir skutt pga samme dritten, så er det også rasistisk. Men gjett hvem som ble lynsjet der borte for bare 75år sida?
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #179 Skrevet 6. januar 2014 Vi har ikke snakket om indianerreservater. For der ville vi vært enige, situasjonen deres er grusom. Du snakker ikke om annet enn white privilege, white tears, etc. Huff. Jeg syns synd på deg, egentlig. Det må være fryktelig slitsomt å være så bitter og så sint. Ekstra trist om du virkelig tror verden fungerer som du skisserer her. Du sier du har vært høflig og saklig. Jeg er uenig. Du beviser gang på gang at du er en rasist full av hersketeknikker. Jeg er ufin nå, men jeg er lei av diskusjonsteknikkene dine. Du får bo i din lille boble og nekte å innse at noen mennesker ikke får jobb eller blir jaktet på av politi basert på helt andre ting enn hudfarge. Det blir vel en nyttig LÆRDOM for deg også, kanskje... Joda, jeg snakker om masse annet. Men dette engasjerer meg, fordi jeg lever med det daglig. Jeg er ikke bitter, men sint er jeg på kvinnfolk som lærer ungene at "innvandrere drar rasismekortet for ofte!". Ja, det skjer også pga andre ting enn hudfarge, f.eks klær og hår. Igjen; det kan man ENDRE, og dermed bli behandla bedre.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #180 Skrevet 6. januar 2014 Haha, ja, selvfølgelig. Min hvite mann har arr, da har selvfølgelig dine mørke venner arr også... Er man afro-amerikaner har man rett på dyre stipender. Mannen min er gjeldsslave enda, for som hvit mann i USA har man ingen rettigheter til hjelp til universitetsutdannelse. Man får sjeldent jobb i USA om man ikke kan spansk. Sorte får ha egne universiteter for sorte, egne tv-kanaler, egne radio-kanalen for og av sorte, hvor hvite blir latterliggjort. Hvite mennesker blir drept av sorte, likevel blir dette dysset ned. Se på Treyvon saken så forstår du kanskje hva som skjer om det skjer andre veien. Prøv livet som hvit i Detroit eller New Orleans så kan du deretter fortelle meg at hvit rasisme ikke er like ille som sort rasisme. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Ingen rettigheter? Det er flust med scholarships som ikke er rettet spesielt mot afro-amerikanere eller natives. En av grunnene til at de har sine egne stipend, er nettopp pga diskrimineringen. Man får sjeldent jobb på grensa i Finnmark om man ikke kan Russisk også. Så den biten spørs vel gjerne på hvor man bor. Tror du flere afro-amerikanere enn hvite snakker spansk?? Selvfølgelig får de ha egne kanaler o.l. Det hvite idealet er overalt ellers. Overalt. Hver eneste butikk du går inn i har overlast av ditt ansikt. Samme med tv, stemmer på radio, filmer osv. Med mindre man innrømmer å ha drept/voldtatt/ranet/utført blind vold basert på hudfarge, er det vanskelig å si at det ER pga hudfarge. Om man skyter en svart person fordi de "ikke så ut som de hørte hjemme", så er det rasistisk. Om en hvit kar går ned gata i New Orleans og blir skutt pga samme dritten, så er det også rasistisk. Men gjett hvem som ble lynsjet der borte for bare 75år sida? http://www.examiner.com/article/federal-statistics-of-black-on-white-violence-with-links-and-mathematical-extrapolation-formulas LÆRDOM. Hadde hvite drept så mange sorte som andre veien så hadde det blitt kalt HATKRIMINALITET. Når det er andre veien blir det hysjet ned. Leste du ikke hva jeg sa? Som hvit amerikansk har man INGEN stipender. Er man afrikaner, kvinne, native eller annet får man hjelp. Mener du virkelig at universitene driver med diskriminering? LES om Treyvon og fortell meg etterpå at det ikke foregår en rasistisk hatpropaganda mot hvite. Og hva som skjedde for 75 år siden bryr meg akkurat like lite som at arabere holdt hvite som slaver. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #181 Skrevet 6. januar 2014 http://www.examiner.com/article/federal-statistics-of-black-on-white-violence-with-links-and-mathematical-extrapolation-formulas LÆRDOM. Hadde hvite drept så mange sorte som andre veien så hadde det blitt kalt HATKRIMINALITET. Når det er andre veien blir det hysjet ned. Leste du ikke hva jeg sa? Som hvit amerikansk har man INGEN stipender. Er man afrikaner, kvinne, native eller annet får man hjelp. Mener du virkelig at universitene driver med diskriminering? LES om Treyvon og fortell meg etterpå at det ikke foregår en rasistisk hatpropaganda mot hvite. Og hva som skjedde for 75 år siden bryr meg akkurat like lite som at arabere holdt hvite som slaver. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Åh gud, jeg gir opp. Seriously, jeg gir opp. Lall deg inn i en verden om at svarte er mer rasistiske. Kos deg. Lall deg inn i en illusjon om at hvite ikke har stipender, kos deg. Fyfaen jeg gleder meg til ungen min blir gammel nok til at jeg kan si "ta igjen. med kraft".
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #182 Skrevet 6. januar 2014 Vi har ikke snakket om indianerreservater. For der ville vi vært enige, situasjonen deres er grusom. Du snakker ikke om annet enn white privilege, white tears, etc. Huff. Jeg syns synd på deg, egentlig. Det må være fryktelig slitsomt å være så bitter og så sint. Ekstra trist om du virkelig tror verden fungerer som du skisserer her. Du sier du har vært høflig og saklig. Jeg er uenig. Du beviser gang på gang at du er en rasist full av hersketeknikker. Jeg er ufin nå, men jeg er lei av diskusjonsteknikkene dine. Du får bo i din lille boble og nekte å innse at noen mennesker ikke får jobb eller blir jaktet på av politi basert på helt andre ting enn hudfarge. Det blir vel en nyttig LÆRDOM for deg også, kanskje... Joda, jeg snakker om masse annet. Men dette engasjerer meg, fordi jeg lever med det daglig. Jeg er ikke bitter, men sint er jeg på kvinnfolk som lærer ungene at "innvandrere drar rasismekortet for ofte!". Ja, det skjer også pga andre ting enn hudfarge, f.eks klær og hår. Igjen; det kan man ENDRE, og dermed bli behandla bedre. Så hvite barn skal farge håret for å ikke bli mobbet? Omskjæres for å tekkes rasistiske innvandrere? Nei, vet du hva. Og at ordet rasist har blitt misbrukt til det nesten ikke har noen betydning igjen er da velkjent. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt beskyldt for akkurat det fordi jeg avviste noen med mørk hud, eller mener noe om asylpolitikk eller enkelte kulturforskjeller. Husker jeg ble fryktelig lei meg første gangen, men nå kunne det ikke brydd meg mindre. Jeg er ingen rasist, og jeg vet det, og om noe er det heller fryktelig synd at ordet har blitt så misbrukt at det ikke lenger betyr hva det engang betydde.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #183 Skrevet 6. januar 2014 http://www.examiner.com/article/federal-statistics-of-black-on-white-violence-with-links-and-mathematical-extrapolation-formulas LÆRDOM. Hadde hvite drept så mange sorte som andre veien så hadde det blitt kalt HATKRIMINALITET. Når det er andre veien blir det hysjet ned. Leste du ikke hva jeg sa? Som hvit amerikansk har man INGEN stipender. Er man afrikaner, kvinne, native eller annet får man hjelp. Mener du virkelig at universitene driver med diskriminering? LES om Treyvon og fortell meg etterpå at det ikke foregår en rasistisk hatpropaganda mot hvite. Og hva som skjedde for 75 år siden bryr meg akkurat like lite som at arabere holdt hvite som slaver. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Åh gud, jeg gir opp. Seriously, jeg gir opp. Lall deg inn i en verden om at svarte er mer rasistiske. Kos deg. Lall deg inn i en illusjon om at hvite ikke har stipender, kos deg. Fyfaen jeg gleder meg til ungen min blir gammel nok til at jeg kan si "ta igjen. med kraft". Og der viser du ditt sanne ansikt, ditt syke, syke, SYKE menneske. Og sikkert uendelig lettere å gulpe ut denne gallen enn å faktisk LESE om hva som foregår i verden. GUD, så glad jeg er for at jeg ikke har uintelligente, rasistiske og TRANGSYNTE mennesker som deg i min vennekrets!! Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #184 Skrevet 6. januar 2014 Så hvite barn skal farge håret for å ikke bli mobbet? Omskjæres for å tekkes rasistiske innvandrere? Nei, vet du hva. Og at ordet rasist har blitt misbrukt til det nesten ikke har noen betydning igjen er da velkjent. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt beskyldt for akkurat det fordi jeg avviste noen med mørk hud, eller mener noe om asylpolitikk eller enkelte kulturforskjeller. Husker jeg ble fryktelig lei meg første gangen, men nå kunne det ikke brydd meg mindre. Jeg er ingen rasist, og jeg vet det, og om noe er det heller fryktelig synd at ordet har blitt så misbrukt at det ikke lenger betyr hva det engang betydde. Nå legger du ord i kjeften på meg. Drit i det, er du snill. Jeg snakket om ved jobb, bolig o.l. Ikke på skolen. Undrer meg godt over hvilke ytringer du kommer med i diskusjoner om asylpolitikk og kulturforskjeller siden så veldig mange kaller deg rasist. Det har jeg nemlig kun blitt kalt av fylle, vonbråtne menn.
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #185 Skrevet 6. januar 2014 Fyfaen jeg gleder meg til ungen min blir gammel nok til at jeg kan si "ta igjen. med kraft". Herregud.... Og folk lurer på hvorfor rasisme finnes i denne verden... Fint å se at du gjør ditt!
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #186 Skrevet 6. januar 2014 Og der viser du ditt sanne ansikt, ditt syke, syke, SYKE menneske. Og sikkert uendelig lettere å gulpe ut denne gallen enn å faktisk LESE om hva som foregår i verden. GUD, så glad jeg er for at jeg ikke har uintelligente, rasistiske og TRANGSYNTE mennesker som deg i min vennekrets!! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Hva var så sykt der? Hva var rasistisk der?
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #187 Skrevet 6. januar 2014 Fyfaen jeg gleder meg til ungen min blir gammel nok til at jeg kan si "ta igjen. med kraft". Herregud.... Og folk lurer på hvorfor rasisme finnes i denne verden... Fint å se at du gjør ditt! Om noen kaller ungen min for en jævla neger uprovosert, så håper jeg hun tar igjen. Absolutt. Skal man stå og smile og si takk? Skyldes rasisme at mørke tar igjen når de blir kalt jævla neger?
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #188 Skrevet 6. januar 2014 Så hvite barn skal farge håret for å ikke bli mobbet? Omskjæres for å tekkes rasistiske innvandrere? Nei, vet du hva. Og at ordet rasist har blitt misbrukt til det nesten ikke har noen betydning igjen er da velkjent. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har blitt beskyldt for akkurat det fordi jeg avviste noen med mørk hud, eller mener noe om asylpolitikk eller enkelte kulturforskjeller. Husker jeg ble fryktelig lei meg første gangen, men nå kunne det ikke brydd meg mindre. Jeg er ingen rasist, og jeg vet det, og om noe er det heller fryktelig synd at ordet har blitt så misbrukt at det ikke lenger betyr hva det engang betydde. Nå legger du ord i kjeften på meg. Drit i det, er du snill. Jeg snakket om ved jobb, bolig o.l. Ikke på skolen. Undrer meg godt over hvilke ytringer du kommer med i diskusjoner om asylpolitikk og kulturforskjeller siden så veldig mange kaller deg rasist. Det har jeg nemlig kun blitt kalt av fylle, vonbråtne menn. F.eks at vold på asylmottaket mot andre asylsøkere og nordmenn betyr en enveisbillett hjem igjen, og plassen gis til en som faktisk trenger hjelp. Eller at omskjæring av småbarn er en "kulturberikelse" vi ikke trenger. Ikke så skummelt, var det vel? Men du vil vel heller kalle meg rasist, kan jeg tenke meg.
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #189 Skrevet 6. januar 2014 Fyfaen jeg gleder meg til ungen min blir gammel nok til at jeg kan si "ta igjen. med kraft". Herregud.... Og folk lurer på hvorfor rasisme finnes i denne verden... Fint å se at du gjør ditt! Om noen kaller ungen min for en jævla neger uprovosert, så håper jeg hun tar igjen. Absolutt. Skal man stå og smile og si takk? Skyldes rasisme at mørke tar igjen når de blir kalt jævla neger? Haha, hvem legger ord i hvems munn? Nei, selvfølgelig ikke, men man er akkurat like patetisk om man tar igjen. Enden på rasisme og diskriminering får man ikke ved rasehat og hevn, såpass trodde jeg alle visste. Men garantert lettere å bare lære ungen å ta igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #190 Skrevet 6. januar 2014 Og der viser du ditt sanne ansikt, ditt syke, syke, SYKE menneske. Og sikkert uendelig lettere å gulpe ut denne gallen enn å faktisk LESE om hva som foregår i verden. GUD, så glad jeg er for at jeg ikke har uintelligente, rasistiske og TRANGSYNTE mennesker som deg i min vennekrets!! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Hva var så sykt der? Hva var rasistisk der? Du er en rasist. Du ser det ikke selv, men det er skremmende. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #191 Skrevet 6. januar 2014 Bare for å rette opp litt her. Min sønn har aldri kalt noen jævla neger. HI
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #192 Skrevet 6. januar 2014 F.eks at vold på asylmottaket mot andre asylsøkere og nordmenn betyr en enveisbillett hjem igjen, og plassen gis til en som faktisk trenger hjelp. Eller at omskjæring av småbarn er en "kulturberikelse" vi ikke trenger. Ikke så skummelt, var det vel? Men du vil vel heller kalle meg rasist, kan jeg tenke meg. Nei, ikke rasistisk, men fremmedfrykt og ignoranse lyser det av. Haha, hvem legger ord i hvems munn? Nei, selvfølgelig ikke, men man er akkurat like patetisk om man tar igjen. Enden på rasisme og diskriminering får man ikke ved rasehat og hevn, såpass trodde jeg alle visste. Men garantert lettere å bare lære ungen å ta igjen. Nei, man er patetisk om man står og tar imot dritt gang etter gang etter gang uten å ha gjort noe for å fortjene det. Jeg kan jo bare innbille meg hvor mange ganger ungen min blir kalt neger frem til hun er i tenåra når det allerede har startet. Enden på det får man ved å f.eks innse white privilege, og gjøre en endring i sitt eget liv. Du er en rasist. Du ser det ikke selv, men det er skremmende. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Jeg får repetere meg selv da, siden det er litt vanskelig å svare på; Hvor er rasismen fra meg? Gi meg noe konkret jeg har skrevet.
mylittlecat Skrevet 6. januar 2014 #193 Skrevet 6. januar 2014 JA, det er like ille å bli kalt jævla potet, som jævla svarting! Begge deler er rasistiske utsagn, og kan IKKE graderes! Å si noe annet er bare sludder.
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #194 Skrevet 6. januar 2014 Bare for å rette opp litt her. Min sønn har aldri kalt noen jævla neger. HI Det har ikke jeg trodd heller. Neppe noen andre heller, såvidt jeg har fått med meg
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #195 Skrevet 6. januar 2014 JA, det er like ille å bli kalt jævla potet, som jævla svarting! Begge deler er rasistiske utsagn, og kan IKKE graderes! Å si noe annet er bare sludder. Historien bak det. Like sårende for ett barn som ikke vet betyding? Ja. Like ille ord? Nei.
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #196 Skrevet 6. januar 2014 F.eks at vold på asylmottaket mot andre asylsøkere og nordmenn betyr en enveisbillett hjem igjen, og plassen gis til en som faktisk trenger hjelp. Eller at omskjæring av småbarn er en "kulturberikelse" vi ikke trenger. Ikke så skummelt, var det vel? Men du vil vel heller kalle meg rasist, kan jeg tenke meg. Nei, ikke rasistisk, men fremmedfrykt og ignoranse lyser det av. Haha, hvem legger ord i hvems munn? Nei, selvfølgelig ikke, men man er akkurat like patetisk om man tar igjen. Enden på rasisme og diskriminering får man ikke ved rasehat og hevn, såpass trodde jeg alle visste. Men garantert lettere å bare lære ungen å ta igjen. Nei, man er patetisk om man står og tar imot dritt gang etter gang etter gang uten å ha gjort noe for å fortjene det. Jeg kan jo bare innbille meg hvor mange ganger ungen min blir kalt neger frem til hun er i tenåra når det allerede har startet. Enden på det får man ved å f.eks innse white privilege, og gjøre en endring i sitt eget liv. Fremmedfrykt og ignoranse? Hvor? Akkurat HVA i innlegget mitt lyser det fremmedfrykt av? Da får vi heller være uenige. Patetisk for meg er å synke ned på samme nivå. Et intelligent og oppegående menneske hever seg over det. Heldigvis lærte jeg mine egne barn så godt at selv når de ble kalt bleikræv og horepakk så sto de med hodet hevet. Hva slags endringer mener du folk skal utføre? Jeg merker ingenting til såkalt "white privilege". Jeg skal ikke behøve å unnskylde meg for å være hvit, like lite som en mørkhudet skal unnskylde sin hudfarge.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #197 Skrevet 6. januar 2014 F.eks at vold på asylmottaket mot andre asylsøkere og nordmenn betyr en enveisbillett hjem igjen, og plassen gis til en som faktisk trenger hjelp. Eller at omskjæring av småbarn er en "kulturberikelse" vi ikke trenger. Ikke så skummelt, var det vel? Men du vil vel heller kalle meg rasist, kan jeg tenke meg. Nei, ikke rasistisk, men fremmedfrykt og ignoranse lyser det av. Haha, hvem legger ord i hvems munn? Nei, selvfølgelig ikke, men man er akkurat like patetisk om man tar igjen. Enden på rasisme og diskriminering får man ikke ved rasehat og hevn, såpass trodde jeg alle visste. Men garantert lettere å bare lære ungen å ta igjen. Nei, man er patetisk om man står og tar imot dritt gang etter gang etter gang uten å ha gjort noe for å fortjene det. Jeg kan jo bare innbille meg hvor mange ganger ungen min blir kalt neger frem til hun er i tenåra når det allerede har startet. Enden på det får man ved å f.eks innse white privilege, og gjøre en endring i sitt eget liv. Du er en rasist. Du ser det ikke selv, men det er skremmende. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Jeg får repetere meg selv da, siden det er litt vanskelig å svare på; Hvor er rasismen fra meg? Gi meg noe konkret jeg har skrevet. Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #198 Skrevet 6. januar 2014 Fremmedfrykt og ignoranse? Hvor? Akkurat HVA i innlegget mitt lyser det fremmedfrykt av? Da får vi heller være uenige. Patetisk for meg er å synke ned på samme nivå. Et intelligent og oppegående menneske hever seg over det. Heldigvis lærte jeg mine egne barn så godt at selv når de ble kalt bleikræv og horepakk så sto de med hodet hevet. Hva slags endringer mener du folk skal utføre? Jeg merker ingenting til såkalt "white privilege". Jeg skal ikke behøve å unnskylde meg for å være hvit, like lite som en mørkhudet skal unnskylde sin hudfarge. Det er ignorant å tro at volden som utspiller seg på ett asylmottak skal føre ti utsendelse,fordi jeg tolker det som at det skjer uprovosert, i dine øyne. Correct me if Im wrong. Det er systemet det er noe fullstendig galt med, når man må vente i opptil 7år i limbo. Hele livet blir satt på vent. Jeg hadde klikka i vinkel sjøl. Ett intelligent og oppegående menneske sier ifra når urettferdighet skjer. Man snur seg ikke og går vekk, man snakker tilbake. Tjah, endringer på ganske mye. Jeg sier ikke at du skal unnskylde deg for noe som helst. Google white privilege, les og lær. Jeg orker ikke. Utrolig nok.
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #199 Skrevet 6. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt.
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #200 Skrevet 6. januar 2014 Fremmedfrykt og ignoranse? Hvor? Akkurat HVA i innlegget mitt lyser det fremmedfrykt av? Da får vi heller være uenige. Patetisk for meg er å synke ned på samme nivå. Et intelligent og oppegående menneske hever seg over det. Heldigvis lærte jeg mine egne barn så godt at selv når de ble kalt bleikræv og horepakk så sto de med hodet hevet. Hva slags endringer mener du folk skal utføre? Jeg merker ingenting til såkalt "white privilege". Jeg skal ikke behøve å unnskylde meg for å være hvit, like lite som en mørkhudet skal unnskylde sin hudfarge. Det er ignorant å tro at volden som utspiller seg på ett asylmottak skal føre ti utsendelse,fordi jeg tolker det som at det skjer uprovosert, i dine øyne. Correct me if Im wrong. Det er systemet det er noe fullstendig galt med, når man må vente i opptil 7år i limbo. Hele livet blir satt på vent. Jeg hadde klikka i vinkel sjøl. Ett intelligent og oppegående menneske sier ifra når urettferdighet skjer. Man snur seg ikke og går vekk, man snakker tilbake. Tjah, endringer på ganske mye. Jeg sier ikke at du skal unnskylde deg for noe som helst. Google white privilege, les og lær. Jeg orker ikke. Utrolig nok. Selvfølgelig er det noe galt med systemet, men det rettferdiggjør ikke volden som enkelte utøver der. Da mener jeg faktisk Norge har plikt til å ikke bare beskytte egne borgere, men også andre på asylmottaket. Om du mener det er fremmedfrykt fra min side så tror jeg du ser spøkelser på høylys dag. Selvfølgelig sier man ifra om urettferdighet, men man bidrar ikke til det. Det klarer du vel å forstå selv. Jeg har allerede lest de linkene dine, du kan skrike ut om å lære så mye du bare vil, jeg ser ingenting der som mørkhudede ikke også gjør, uten at det gjør det rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå