Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #26 Skrevet 18. desember 2013 Jeg synes det er likestilt. Men det virker som om det blir litt det samme som at det er greit å kritisere folk som er tynne, men ikke folk som er feite. Anonymous poster hash: 7eba8...8a8 Hvit eller svart, tykk eller tynn... Hvorfor skal man kritisere i det hele tatt? Anonymous poster hash: 001e9...0fc Selvfølgelig bør man normalt sett ikke det, i hvertfal ikke for noe vedkommende ikke kan gjøre noe med, men nå var jo spørsmålet hva som var værst, ikke om det var greit å kalle noen for hvit potet.Det blir litt som at det selvfølgelig ikke er greit å gi noen en ørefik, men likevell er det værre å slå med knyttet neve. Anonymous poster hash: d97a8...a62
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #27 Skrevet 18. desember 2013 Jaha, hvorfor er de her da Jallow B? Sannsynligvis fordi forfedrene dems på at tidspunkt må ha flyktet. I alle fall i de fleste tilfeller. Hva med å sette pris på å ha fått mulighet til å vokse opp i et relativt trygt land da? Over halvparten av innsatte i fengsel er innvandrere, det må da være mulig å oppføre seg. Anonymous poster hash: e71f2...15b Eller fordi en av foreldrene kom via skole. Eller fordi en av forfedrene forelsket seg i en nordmann. Eller noen kom via jobb. Eller asyl. Eller politikk. Eller adoptert. Osv, osv osv.. Hvor går grensen for hvem som får lov å si seg misfornøyd med hvordan ting er? Har man ikke LOV, som innvandrer eller mørkhudet, å si noe negativt om Norge? Og HVORFOR er det flere innvandrere som er innsatt? Se på grunnen først, ikke bare etnisitet. Ransaker man flere mørke enn lyse, vil man ta flere mørke enn lyse. Nekter man flere mørke enn lyse jobbmuligheter, vil det være flere kriminelle mørke enn lyse. Osv, osv. Endringen må skje i lang forkant av "kriminell rullebane", og det starter med oss, og vår oppdragelse av den neste generasjonen.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #28 Skrevet 18. desember 2013 Kommer jo an på hvordan det blir brukt. Blir det brukt som mobbing så er jo ikke det bra. Har selv blitt kalt for potet som en spøk flere ganger fra utlendinger. Og brydde meg lite. Anonymous poster hash: a41c5...286
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #29 Skrevet 18. desember 2013 Jallow B, selv om du tydeligvis har vært særdeles heldig med valg av mann, så kan du vel ikke påstå at det er mest snille mennesker som kommer til Norge? Blir for dumt å skylde på Nordmenn om innvandrere er kriminelle, eller ikke orker å jobbe. Min far lever på trygd, men han raner ikke gamle damer og småunger av den grunn. Og det er heller ikke min jobb å oppdra andres barn, uansett farge. Anonymous poster hash: 3a7a3...a68
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #30 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ble kalt en "rød tomat" på skolen fordi jeg rødmet så mye. Burde jeg blitt fornærmet på vegne av indianerne, eller? Anonymous poster hash: dcb70...449
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #31 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har blitt kalt potet en gang av en sint vietnameser. Egentlig var det så komisk at jeg holdt på å le meg hjel.Men som samboeren min svarte; Det brune på poteten fjernes og kastes, mens det hvite spises Huff, nå var jeg stygg.... Uansett er det ikke greit å si verken svarting eller potet om folk.Men jeg kan godt skjønne at folk blir lei her til lands, å måtte endre tradisjonene våre pga innvandrere altså.(f.eks droppe nisselue, 17. mai flagg osv) Anonymous poster hash: e71f2...15b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #32 Skrevet 18. desember 2013 Jallow B, selv om du tydeligvis har vært særdeles heldig med valg av mann, så kan du vel ikke påstå at det er mest snille mennesker som kommer til Norge? Blir for dumt å skylde på Nordmenn om innvandrere er kriminelle, eller ikke orker å jobbe. Min far lever på trygd, men han raner ikke gamle damer og småunger av den grunn. Og det er heller ikke min jobb å oppdra andres barn, uansett farge. Anonymous poster hash: 3a7a3...a68 Det er flere lovlydige enn kriminelle mennesker som kommer til Norge selv om invandrere fra noen land er overrepresentert i fengslene akkurat som de færreste av nordmen naver selv om din far gjør det. Anonymous poster hash: d97a8...a62
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #33 Skrevet 18. desember 2013 Jallow B, selv om du tydeligvis har vært særdeles heldig med valg av mann, så kan du vel ikke påstå at det er mest snille mennesker som kommer til Norge? Blir for dumt å skylde på Nordmenn om innvandrere er kriminelle, eller ikke orker å jobbe. Min far lever på trygd, men han raner ikke gamle damer og småunger av den grunn. Og det er heller ikke min jobb å oppdra andres barn, uansett farge. Anonymous poster hash: 3a7a3...a68 Det er langt flere lovlydige enn kriminelle innvandrere i Norge. Jeg har blitt kalt potet en gang av en sint vietnameser. Egentlig var det så komisk at jeg holdt på å le meg hjel. Men som samboeren min svarte; Det brune på poteten fjernes og kastes, mens det hvite spises Huff, nå var jeg stygg.... Uansett er det ikke greit å si verken svarting eller potet om folk. Men jeg kan godt skjønne at folk blir lei her til lands, å måtte endre tradisjonene våre pga innvandrere altså. (f.eks droppe nisselue, 17. mai flagg osv) Anonymous poster hash: e71f2...15b Endringen av de tradisjonene er gjerne pushet gjennom av agnostikere og ateister og humanister, ikke "innvandrere".
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #34 Skrevet 18. desember 2013 Det er opp til hver enkelt om man vil la seg diktere av de som kommer til Norge. Jeg velger å leve som norsk, og følge våre tradisjoner. Og det viderefører jeg til mine barn med god samvittighet. Anonymous poster hash: 3a7a3...a68
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #35 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har blitt kalt potet en gang av en sint vietnameser. Egentlig var det så komisk at jeg holdt på å le meg hjel. Men som samboeren min svarte; Det brune på poteten fjernes og kastes, mens det hvite spises Huff, nå var jeg stygg.... Uansett er det ikke greit å si verken svarting eller potet om folk. Men jeg kan godt skjønne at folk blir lei her til lands, å måtte endre tradisjonene våre pga innvandrere altså. (f.eks droppe nisselue, 17. mai flagg osv) Anonymous poster hash: e71f2...15b Hvem må droppe nisselue og flagg pga invandrere? Nisseluedebatten kom for å gjøre en gruppe fra Jehovas vitner eller noe sånt fornøyde og det er vel knapt noe land i verden som bruker flagget mer aktivt enn Norge. Anonymous poster hash: d97a8...a62
Miss 84 Skrevet 18. desember 2013 #36 Skrevet 18. desember 2013 Det er selvfølgelig like ille med rasisme uansett hvilken vei den går. Om man er hvit, svart, gul... uansett burde man vel slippe å bli stemplet og kalt ting ut i fra hvordan man ser ut. Alle er vi individer som kun kan stå til ansvar for oss selv. Jeg vil f eks ikke bli sammenlignet med abb bare fordi jeg er hvit eller norsk..
Siamese Hellhound Skrevet 18. desember 2013 #37 Skrevet 18. desember 2013 Hvis sønnen ble kalt hvit potet, mistenker jeg at det var svar på tiltale. Hvor har det skjedd at noen har blitt pressa til å endre på 17. mai? Eller droppe nisselue?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #38 Skrevet 18. desember 2013 Jævla hvit potet inneholder til og med et mer skjellsord enn jævla svarting. Hvorfor skal man være en potet i tillegg?! Jeg føler meg overhodet ikke fornærmet om noen sier jeg er blek, hvit osv. Det er fakta, og det ser jeg lett når jeg ser meg selv i speilet. Men potet sårer! Anonymous poster hash: 55ff1...8b0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #39 Skrevet 18. desember 2013 Hvis sønnen ble kalt hvit potet, mistenker jeg at det var svar på tiltale. Hvor har det skjedd at noen har blitt pressa til å endre på 17. mai? Eller droppe nisselue? Vet om en skole i Drammen, eller rundt Drammen, som måtte droppe nisselue. Kom frem at det var Jehovas Vitner som hadde klagd slik at nisselua ble fjernet. Hadde ingenting med muslimer å gjøre, selv om mange trodde det Anonymous poster hash: dcb70...449
★julestjerne★ Skrevet 18. desember 2013 #40 Skrevet 18. desember 2013 Om ein tek situasjonen ut av kontekst er det like ille. Men vi lev ikkje i eit vakuum, men som ein del av samfunnet. Og då kan ein ikkje sjå vekk frå historiske perspektiv og majoritet/minoritetsproblematikk.
Jallow B Skrevet 18. desember 2013 #41 Skrevet 18. desember 2013 Jævla hvit potet inneholder til og med et mer skjellsord enn jævla svarting. Hvorfor skal man være en potet i tillegg?! Jeg føler meg overhodet ikke fornærmet om noen sier jeg er blek, hvit osv. Det er fakta, og det ser jeg lett når jeg ser meg selv i speilet. Men potet sårer! Anonymous poster hash: 55ff1...8b0 Hvilke forhistorie har potet? Eller skjellsordet jævla hvite potet?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #42 Skrevet 18. desember 2013 Hvis sønnen ble kalt hvit potet, mistenker jeg at det var svar på tiltale. Hvor har det skjedd at noen har blitt pressa til å endre på 17. mai? Eller droppe nisselue? Hva slags kommentar er dette? Er det så fjernt for deg å tro at de hvite IKKE starter noe? Temmelig rasistisk tankegang, isåfall! Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #43 Skrevet 18. desember 2013 Det spiller ingen rolle hva forhistorien er. Om barn og unge føler seg krenket av skjellsord, uansett hva det er, så skal man sidestille det. Noe er ikke automatisk verre fordi det skjer med noen som er mørke i huden. Blir kvalm av den offermentaliteten noen av dere utskiller. Skulle tro at alle som var mørke i huden var noen stakkarslige mennesker utifra hva dere sier. Kjenner ikke en eneste mørkhudet her i Norge som blir nektet jobb/leilighet eller blir tilfeldig ransaket (Det har derimot jeg opplevd, da jeg gikk langs Akerselven litt for sent.) Er man på feil sted til feil tid så blir det slik. Blir også for dumt å si at fengslene er overfylt av utlenginger siden man sjekker mørke oftere enn hvite. Hva mener du politiet gjorde før innvandringsboomen? Tvinnet tommeltotter? Man tar selv ansvar for sin egen lykke. Mannen min kom hit for ti år siden, han er hvit, men han hadde ingen utdannelse, snakket ikke norsk og hadde et merkelig navn. Likevel jobbet han beinhardt for å komme dit han er nå, og det kom ikke lett! Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Siamese Hellhound Skrevet 18. desember 2013 #44 Skrevet 18. desember 2013 Hvis sønnen ble kalt hvit potet, mistenker jeg at det var svar på tiltale.Hvor har det skjedd at noen har blitt pressa til å endre på 17. mai? Eller droppe nisselue? Hva slags kommentar er dette?Er det så fjernt for deg å tro at de hvite IKKE starter noe? Temmelig rasistisk tankegang, isåfall! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Nei, dette handlet mer om trådstarter og holdninger som muligens er blitt overført til hennes sønn, siden hun brukte ham som eksempel selv. Så skjønner ikke helt hvor du ser rasismen i mitt innlegg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #45 Skrevet 18. desember 2013 Ja det er like ille når noen kommenterer personer pga etnisitet på den måten. Jeg tilhører gruppen som mener MENNESKER skal oppføre seg ihht til lover, regler og skikker i landet der man bor, og gjør de ikke det må det være lov å kritisere, uten å bli kalt rasist. Anonymous poster hash: c0e80...4ec
Gjest Bjørketreet Skrevet 18. desember 2013 #46 Skrevet 18. desember 2013 Jeg synes det er like ille å kalle den ene og den andre for noe.... MEN jeg tror det treffer hardere for en som er del av en minoritet.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #47 Skrevet 18. desember 2013 Som skrevet i den andre tråden. Jeg tror ikke engang på at dette er sant fra deg. Det er alltid noe som har skjedd en av dine familiemedlemmer eller deg selv, samme hva som skrives her inne. Du er som hu vennina i vennegjengen som bare må toppe alles historie. Du virker rett og slett oppmerksomhetssyk og jeg tror du farer med usannheter om ting her inne ganske så ofte kun for å få oppmerksomheten. Anonymous poster hash: 2236a...ac8 Jeg har ingen problemer med å tro henne, er fra samme sted.. Ellers driter jeg i hvilken betydning ordet har i forhold til historie og blablabla. Man sier noe for å såre en anne person og det er jo ikke bra. Skal man til en hver tid ta i mot dritt fra andre og ikke kunne si noe tilbake fordi tenk om atte, hvis om atte.... Anonymous poster hash: 3ec9a...4e3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #48 Skrevet 18. desember 2013 Ja, jeg synes det er like ille. Det er en ting å tulle mellom venner, men normalt jeg synes ikke det er greit å kalle noen for noe. Hverken svarting, hvit potet, hore, fitte, jævla homse, eller lignende. Jeg synes det er en uting og jeg synes det vitner om dårlig oppdragelse og/eller lite ordforbruk. Det burde være mulig å bruke andre ord hvis man har en mening om noe. Anonymous poster hash: 07724...fcc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #49 Skrevet 18. desember 2013 Jeg for min del har problemer med å finne poteter som er hvite før de er skrella. Jeg finner røde, gule, lilla, grønne og brune. Men, ikke hvite... Og er ikke vi mennesker også slik? Røde, brune, grønne, gule, blå, svarte og hvite utenpå. Men, blir vi skrella er vi alle en blodig bein og kjøttklump... Anonymous poster hash: b0e49...617
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2013 #50 Skrevet 18. desember 2013 Jeg for min del har problemer med å finne poteter som er hvite før de er skrella. Jeg finner røde, gule, lilla, grønne og brune. Men, ikke hvite... Og er ikke vi mennesker også slik? Røde, brune, grønne, gule, blå, svarte og hvite utenpå. Men, blir vi skrella er vi alle en blodig bein og kjøttklump... Anonymous poster hash: b0e49...617 Poetisk Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå