Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #201 Skrevet 6. januar 2014 Der visste du hvor enspora du er Jallow du er bestemt på at mørkhudetet har det verst buhu. Og så den råtne kommentaren om Å ta igjen med kraft. Vel da skal jeg og synke dit , du er ikke den eneste som kan lære ungen din det . Hun kan nok møte sin overmann/ kvinne en gang og da er det jommen meg ingenting du kan klage på når det skjer. Og vet du hvem jeg personlig synes har det verst ? Unge jenter og damer som blir voldtatt av mørkhudede hele tiden. Kom ikke her og si hore ordet ikke brukes for mye og med voldsom kraft, de viser det tilogmed mot oss kvinner på en grusom måte! Anonymous poster hash: f3f0d...147
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #202 Skrevet 6. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt. Det drepes flere hvite av sorte i USA enn omvendt. Så mye større prosent at det ikke kan kalles noe annet enn rasehat. Bra du ser dette selv. Rasistiske uttaleser om noens hudfarge er like ille, og like stygt. Ikke mitt problem at du har hodet så langt oppi ræva at du ikke ser det, og med slike uttalelser beviser du bare at du er en rasist. Les om Treyvon og fortell meg at håndteringen og presseomtalen av den saken var rasistisk mot "hvite". Gjerne når man sammenligner med: Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #203 Skrevet 6. januar 2014 Fremmedfrykt og ignoranse? Hvor? Akkurat HVA i innlegget mitt lyser det fremmedfrykt av? Da får vi heller være uenige. Patetisk for meg er å synke ned på samme nivå. Et intelligent og oppegående menneske hever seg over det. Heldigvis lærte jeg mine egne barn så godt at selv når de ble kalt bleikræv og horepakk så sto de med hodet hevet. Hva slags endringer mener du folk skal utføre? Jeg merker ingenting til såkalt "white privilege". Jeg skal ikke behøve å unnskylde meg for å være hvit, like lite som en mørkhudet skal unnskylde sin hudfarge. Det er ignorant å tro at volden som utspiller seg på ett asylmottak skal føre ti utsendelse,fordi jeg tolker det som at det skjer uprovosert, i dine øyne. Correct me if Im wrong. Det er systemet det er noe fullstendig galt med, når man må vente i opptil 7år i limbo. Hele livet blir satt på vent. Jeg hadde klikka i vinkel sjøl. Ett intelligent og oppegående menneske sier ifra når urettferdighet skjer. Man snur seg ikke og går vekk, man snakker tilbake. Tjah, endringer på ganske mye. Jeg sier ikke at du skal unnskylde deg for noe som helst. Google white privilege, les og lær. Jeg orker ikke. Utrolig nok. Selvfølgelig er det noe galt med systemet, men det rettferdiggjør ikke volden som enkelte utøver der. Da mener jeg faktisk Norge har plikt til å ikke bare beskytte egne borgere, men også andre på asylmottaket. Om du mener det er fremmedfrykt fra min side så tror jeg du ser spøkelser på høylys dag. Selvfølgelig sier man ifra om urettferdighet, men man bidrar ikke til det. Det klarer du vel å forstå selv. Jeg har allerede lest de linkene dine, du kan skrike ut om å lære så mye du bare vil, jeg ser ingenting der som mørkhudede ikke også gjør, uten at det gjør det rett. Det rettferdigjør det ikke, det forklarer det. Stor forskjell. Man bidrar ikke til urettferdighet ved å snakke tilbake med kraft når noen kommer med rasistiske ytringer. Hva er det du ser mørkhudete også gjør via de linkene jeg har gitt tidligere? Jeg skjønner ikke den. Der visste du hvor enspora du er Jallow du er bestemt på at mørkhudetet har det verst buhu. Og så den råtne kommentaren om Å ta igjen med kraft. Vel da skal jeg og synke dit , du er ikke den eneste som kan lære ungen din det . Hun kan nok møte sin overmann/ kvinne en gang og da er det jommen meg ingenting du kan klage på når det skjer. Og vet du hvem jeg personlig synes har det verst ? Unge jenter og damer som blir voldtatt av mørkhudede hele tiden. Kom ikke her og si hore ordet ikke brukes for mye og med voldsom kraft, de viser det tilogmed mot oss kvinner på en grusom måte! Anonymous poster hash: f3f0d...147 Ta igjen med kraft betyr ikke vold fra min side. Jeg skulle ønske jeg ble opplært til å ta igjen, fremfor å snu det andre kinnet til da jeg ble mobbet. Det hadde gjort underverker for selvtilliten min når jeg var liten. Voldtatt hele tiden, du liksom. Tror du skal lese deg opp på statistikken igjen.
Jallow B Skrevet 6. januar 2014 #204 Skrevet 6. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt. Det drepes flere hvite av sorte i USA enn omvendt. Så mye større prosent at det ikke kan kalles noe annet enn rasehat. Bra du ser dette selv. Rasistiske uttaleser om noens hudfarge er like ille, og like stygt. Ikke mitt problem at du har hodet så langt oppi ræva at du ikke ser det, og med slike uttalelser beviser du bare at du er en rasist. Les om Treyvon og fortell meg at håndteringen og presseomtalen av den saken var rasistisk mot "hvite". Gjerne når man sammenligner med: 1387582507003.jpg Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Helt jævlig tilfelle, ja. Ranet han de fordi de var hvite, eller fordi han var en fattig, rusa idiot? Så kan man også sammenligne hvor mye straff han fikk i forhold til f.eks t.martins drapsmann. Du har enda til gode å komme med noe konkret som gjør meg rasist. Jeg venter i spenning. At det drepes flere hvite av sorte enn omvendt, betyr ikke at det er pga at de er hvite. Samme med alle drap på sorte av hvite, alle er ikke rasemotivert der heller, det skulle jeg jo anta at du skjønte helt selv. Men hey, kanskje jeg ikke er den eneste med hodet opp i ræva?
Katteskinnet Skrevet 6. januar 2014 #205 Skrevet 6. januar 2014 Fremmedfrykt og ignoranse? Hvor? Akkurat HVA i innlegget mitt lyser det fremmedfrykt av? Da får vi heller være uenige. Patetisk for meg er å synke ned på samme nivå. Et intelligent og oppegående menneske hever seg over det. Heldigvis lærte jeg mine egne barn så godt at selv når de ble kalt bleikræv og horepakk så sto de med hodet hevet. Hva slags endringer mener du folk skal utføre? Jeg merker ingenting til såkalt "white privilege". Jeg skal ikke behøve å unnskylde meg for å være hvit, like lite som en mørkhudet skal unnskylde sin hudfarge. Det er ignorant å tro at volden som utspiller seg på ett asylmottak skal føre ti utsendelse,fordi jeg tolker det som at det skjer uprovosert, i dine øyne. Correct me if Im wrong. Det er systemet det er noe fullstendig galt med, når man må vente i opptil 7år i limbo. Hele livet blir satt på vent. Jeg hadde klikka i vinkel sjøl. Ett intelligent og oppegående menneske sier ifra når urettferdighet skjer. Man snur seg ikke og går vekk, man snakker tilbake. Tjah, endringer på ganske mye. Jeg sier ikke at du skal unnskylde deg for noe som helst. Google white privilege, les og lær. Jeg orker ikke. Utrolig nok. Selvfølgelig er det noe galt med systemet, men det rettferdiggjør ikke volden som enkelte utøver der. Da mener jeg faktisk Norge har plikt til å ikke bare beskytte egne borgere, men også andre på asylmottaket. Om du mener det er fremmedfrykt fra min side så tror jeg du ser spøkelser på høylys dag. Selvfølgelig sier man ifra om urettferdighet, men man bidrar ikke til det. Det klarer du vel å forstå selv. Jeg har allerede lest de linkene dine, du kan skrike ut om å lære så mye du bare vil, jeg ser ingenting der som mørkhudede ikke også gjør, uten at det gjør det rett. Det rettferdigjør det ikke, det forklarer det. Stor forskjell. Man bidrar ikke til urettferdighet ved å snakke tilbake med kraft når noen kommer med rasistiske ytringer. Hva er det du ser mørkhudete også gjør via de linkene jeg har gitt tidligere? Jeg skjønner ikke den. Du rettferdiggjør det ved å si at det forklarer det, på lik linje som du tidligere snakket om at det var en grunn til at hvite blir slaktet ned i Sør Afrika. Det er ingen unnskyldning for vold, uansett, med mindre det er selvforsvar. Man synker like dypt og er like patetisk om man svarer tilbake med samme mynt. Kun ved å bevare verdigheten sin og bidra til rettferdighet på de rette måtene bekjemper man slikt. Det finnes nok av eksempler på hva mørkhudede kan gjøre, som ikke hvite kan. At man i det hele tatt har laget latterliggjøring som "white tears" beviser jo dette. Man bidrar ikke til likhet og samhold ved å tviholde på gamle fordommer, og fyre under på den måten.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #206 Skrevet 6. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt. Det drepes flere hvite av sorte i USA enn omvendt. Så mye større prosent at det ikke kan kalles noe annet enn rasehat. Bra du ser dette selv. Rasistiske uttaleser om noens hudfarge er like ille, og like stygt. Ikke mitt problem at du har hodet så langt oppi ræva at du ikke ser det, og med slike uttalelser beviser du bare at du er en rasist. Les om Treyvon og fortell meg at håndteringen og presseomtalen av den saken var rasistisk mot "hvite". Gjerne når man sammenligner med: 1387582507003.jpg Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Helt jævlig tilfelle, ja. Ranet han de fordi de var hvite, eller fordi han var en fattig, rusa idiot? Så kan man også sammenligne hvor mye straff han fikk i forhold til f.eks t.martins drapsmann. Du har enda til gode å komme med noe konkret som gjør meg rasist. Jeg venter i spenning. At det drepes flere hvite av sorte enn omvendt, betyr ikke at det er pga at de er hvite. Samme med alle drap på sorte av hvite, alle er ikke rasemotivert der heller, det skulle jeg jo anta at du skjønte helt selv. Men hey, kanskje jeg ikke er den eneste med hodet opp i ræva? Det finnes utallige eksempler. Dette har tilogmed spredd seg til UK. http://www.theguardian.com/uk/2006/oct/22/ukcrime.race Har du tungt for det? Du sier at gjerninger gjort mot sorte er verre enn mot hvite. Altså en RASISTISK tankegang. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #207 Skrevet 6. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt. Det drepes flere hvite av sorte i USA enn omvendt. Så mye større prosent at det ikke kan kalles noe annet enn rasehat. Bra du ser dette selv. Rasistiske uttaleser om noens hudfarge er like ille, og like stygt. Ikke mitt problem at du har hodet så langt oppi ræva at du ikke ser det, og med slike uttalelser beviser du bare at du er en rasist. Les om Treyvon og fortell meg at håndteringen og presseomtalen av den saken var rasistisk mot "hvite". Gjerne når man sammenligner med: 1387582507003.jpg Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Helt jævlig tilfelle, ja. Ranet han de fordi de var hvite, eller fordi han var en fattig, rusa idiot? Så kan man også sammenligne hvor mye straff han fikk i forhold til f.eks t.martins drapsmann. Du har enda til gode å komme med noe konkret som gjør meg rasist. Jeg venter i spenning. At det drepes flere hvite av sorte enn omvendt, betyr ikke at det er pga at de er hvite. Samme med alle drap på sorte av hvite, alle er ikke rasemotivert der heller, det skulle jeg jo anta at du skjønte helt selv. Men hey, kanskje jeg ikke er den eneste med hodet opp i ræva? Og tydeligvis leser du ikke stort, for da ville du visst at Treyvon Martin slettes ikke var så uskyldig som media vil ha folk til å tro. At du i det hele tatt kan mene at man skal fengsles for å ha handlet i selvforsvar mot en pøbel med både rulleblad og ingredienser til dop i lommene, og sammenligne det med et brutalt rasistisk motivert mord av to eldre mennesker sier nok. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. januar 2014 Forfatter #208 Skrevet 6. januar 2014 Jeg har en i familien min som er den yngste som noen gang har kommet inn i en svært unik stilling i millitæret, han er også klart å få seg jobb innen eiendom selv om han går første året som eiendomsmegler selv om de kun ansetter de som går 3 året. Og gjett hva, han er halv Norsk og halvt utenlandsk altså mørk i huden. Jeg har selv blitt nektet adgang på utesteder, ikke fått meg jobb og fått sparken flere ganger pga sykdommen min. Min bestemor som var irsk og kom til Norge når hun var 20 år har opplevd mye rasisme her i Norge fordi hun ikke var Norsk og hun var melkehvit... Så det er ikke bare mørkhudede som blir diskriminert her i landet Jallow B... Og en annen ting Jallow B: Er du ikke stolt over dine barns norske og samiske røtter ? (Etter som jeg har forstått så er du samisk?)
Jallow B Skrevet 7. januar 2014 #209 Skrevet 7. januar 2014 (endret) Og tydeligvis leser du ikke stort, for da ville du visst at Treyvon Martin slettes ikke var så uskyldig som media vil ha folk til å tro. At du i det hele tatt kan mene at man skal fengsles for å ha handlet i selvforsvar mot en pøbel med både rulleblad og ingredienser til dop i lommene, og sammenligne det med et brutalt rasistisk motivert mord av to eldre mennesker sier nok. Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Ikke en engel, men har fortjente ikke å bli drept. Det fortjente ikke det paret heller, men ble de drept fordi de var hvite? Jeg har en i familien min som er den yngste som noen gang har kommet inn i en svært unik stilling i millitæret, han er også klart å få seg jobb innen eiendom selv om han går første året som eiendomsmegler selv om de kun ansetter de som går 3 året. Og gjett hva, han er halv Norsk og halvt utenlandsk altså mørk i huden. Jeg har selv blitt nektet adgang på utesteder, ikke fått meg jobb og fått sparken flere ganger pga sykdommen min. Min bestemor som var irsk og kom til Norge når hun var 20 år har opplevd mye rasisme her i Norge fordi hun ikke var Norsk og hun var melkehvit... Så det er ikke bare mørkhudede som blir diskriminert her i landet Jallow B... Og en annen ting Jallow B: Er du ikke stolt over dine barns norske og samiske røtter ? (Etter som jeg har forstått så er du samisk?) Ah, så fordi han greide det, så eksisterer ikke problemstillingen jeg ga deg. Man ser ikke på henne at hun er utenlandsk, hun slipper unna mye. Så lenge en hvit utenlandsk ikke åpner munnen, blir de behandlet i det offentlige rom som om de var norske. Hva insinuerer at jeg ikke er stolt over samisk blod? Eller at jeg ikke er stolt over at barnet mitt er halvt norsk? Endret 7. januar 2014 av Jallow B
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2014 #210 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en i familien min som er den yngste som noen gang har kommet inn i en svært unik stilling i millitæret, han er også klart å få seg jobb innen eiendom selv om han går første året som eiendomsmegler selv om de kun ansetter de som går 3 året. Og gjett hva, han er halv Norsk og halvt utenlandsk altså mørk i huden. Jeg har selv blitt nektet adgang på utesteder, ikke fått meg jobb og fått sparken flere ganger pga sykdommen min. Min bestemor som var irsk og kom til Norge når hun var 20 år har opplevd mye rasisme her i Norge fordi hun ikke var Norsk og hun var melkehvit... Så det er ikke bare mørkhudede som blir diskriminert her i landet Jallow B... Og en annen ting Jallow B: Er du ikke stolt over dine barns norske og samiske røtter ? (Etter som jeg har forstått så er du samisk?) vel når du lar barnet ditt gå på rosenholm skole da får du bite i det sure eple!! Når det er 1 helnorsk av 20 elever ber du om set. Klokeste valget jeg tok var å flytte derifra før sønnen min begynte. Ikke misforstå meg. Jeg er født og oppvokst der men det er ikke ideelt for barn som skal lære for å si drt sånn Anonymous poster hash: ec70e...6c0
Trimsi Skrevet 7. januar 2014 #211 Skrevet 7. januar 2014 Du skriver at rasisme mot hvite er mindre alvorlig enn omvendt. Som jeg har sagt MANGE ganger. Du nekter å innse at om hvite drepte sorte 45% av gangene så ville det blitt kalt hatkriminalitet. Du nekter å innse at rasisme går begge veier og er akkurat like stygg! Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Om det var rase-motiverte drap, så er det hatkriminalitet, uansett retning. Om man ikke vet bakgrunnen, kan man heller ikke kalle det rasehat, kan man vel? Potet og svarting er ikke like stygt. Drap basert på intet annet enn hudfarge, er like stygt. Det drepes flere hvite av sorte i USA enn omvendt. Så mye større prosent at det ikke kan kalles noe annet enn rasehat. Bra du ser dette selv. Rasistiske uttaleser om noens hudfarge er like ille, og like stygt. Ikke mitt problem at du har hodet så langt oppi ræva at du ikke ser det, og med slike uttalelser beviser du bare at du er en rasist. Les om Treyvon og fortell meg at håndteringen og presseomtalen av den saken var rasistisk mot "hvite". Gjerne når man sammenligner med: 1387582507003.jpg Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Anonymous poster hash: 414a6...5d0 Uff, her kom du med en lite smart konklusjon... Du er klar over at det er mye mer kriminalitet bant svarte amerikanere enn hvite? Jeg synes å huske at ca 40% av innsatte i fengslene er svarte. Grunnene til at det er slik er mange, det dreier seg ofte om vonde sirkler det er vanskelig å bryte. Oppvekst uten far, ofte med arbeidsløse, ressurssvake og fattige foreldre. Dårlige skoler, dårlige forbilder og ikke minst dokumentert! diskriminering i både arbeidsliv og ikke minst i rettsystemet. Hovedproblemet er stort sett unge sorte menn, kvinnene får oftere (tar i mot) hjelp fra div. lavterskeltilbud fra myndighetene. En av grunnene til at det er vanskelig for disse utsatte mennene å komme seg opp og videre er "offerrollen" de innhar eller har tatt. Enkelte kan gjemme seg bak sitt håpløse utgangspunkt og diskrimneringen de opplever, istedet for å bryte ut av gjengmiljøer og kjempe for en verdig plass i samfunnet. Uttalelsen din om at det "det drepes flere hvite av sorte enn omvendt i USA" er således bare en ulogisk konklusjon på kriminalitetsstatistikken, og sier lite om "rasehatdrap". Jeg vet ikke hvilke aviser og hva slags nettsider du får din informasjon fra, men jeg har mine mistanker... Kan jo råde deg til å lese artikler og innlegg i "normale" aviser som aftenposten, morgenbladet eller dagsavisen. Her er en liten artikkel du kanskje kan finne interessant. http://www.dagsavisen.no/verden/rasedrap-splitter-usa/
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #212 Skrevet 7. januar 2014 Jeg har en i familien min som er den yngste som noen gang har kommet inn i en svært unik stilling i millitæret, han er også klart å få seg jobb innen eiendom selv om han går første året som eiendomsmegler selv om de kun ansetter de som går 3 året. Og gjett hva, han er halv Norsk og halvt utenlandsk altså mørk i huden. Jeg har selv blitt nektet adgang på utesteder, ikke fått meg jobb og fått sparken flere ganger pga sykdommen min. Min bestemor som var irsk og kom til Norge når hun var 20 år har opplevd mye rasisme her i Norge fordi hun ikke var Norsk og hun var melkehvit... Så det er ikke bare mørkhudede som blir diskriminert her i landet Jallow B... Og en annen ting Jallow B: Er du ikke stolt over dine barns norske og samiske røtter ? (Etter som jeg har forstått så er du samisk?) vel når du lar barnet ditt gå på rosenholm skole da får du bite i det sure eple!! Når det er 1 helnorsk av 20 elever ber du om set. Klokeste valget jeg tok var å flytte derifra før sønnen min begynte. Ikke misforstå meg. Jeg er født og oppvokst der men det er ikke ideelt for barn som skal lære for å si drt sånn Anonymous poster hash: ec70e...6c0 Han går ikke på Rosenholm skole!
Tauriel Skrevet 7. januar 2014 #213 Skrevet 7. januar 2014 Jallow B: Dine holdninger ang hva som er rasisme er til tider verre enn min rasistiske fars meninger mot innvandrere... Slik rasisme som du snakker om at de sliter med å få jobb, leilighet og annen behandling, du må ikke være utenlandsk for å få den. Er du ikke i "A4 format" så kan du slite like mye... Og her snakker jeg av erfaring. Jeg nekter også å skal ta ansvar for hva andres forfedre har gjort og tar heller ansvar for mine egne handlinger. (Er temmelig sikker på at slekten min ikke har vært med på slavehandelen.) Forresten vi lever i 2014, ikke under tiden med slavehandel og apartheid.
Jallow B Skrevet 7. januar 2014 #214 Skrevet 7. januar 2014 Jallow B: Dine holdninger ang hva som er rasisme er til tider verre enn min rasistiske fars meninger mot innvandrere... Slik rasisme som du snakker om at de sliter med å få jobb, leilighet og annen behandling, du må ikke være utenlandsk for å få den. Er du ikke i "A4 format" så kan du slite like mye... Og her snakker jeg av erfaring. Jeg nekter også å skal ta ansvar for hva andres forfedre har gjort og tar heller ansvar for mine egne handlinger. (Er temmelig sikker på at slekten min ikke har vært med på slavehandelen.) Forresten vi lever i 2014, ikke under tiden med slavehandel og apartheid. Jeg blir også forskjellsbehandlet pga hår, klær og kroppspynt. Men det kan både endres og skjules og vips; bedre behandling. Ikke like lett med hudfarge, er det vel? Det er ikke snakk om å ta ansvar for hva dine forfedre gjorde, det har ingen påstått.
Tauriel Skrevet 7. januar 2014 #215 Skrevet 7. januar 2014 Jallow B: Dine holdninger ang hva som er rasisme er til tider verre enn min rasistiske fars meninger mot innvandrere... Slik rasisme som du snakker om at de sliter med å få jobb, leilighet og annen behandling, du må ikke være utenlandsk for å få den. Er du ikke i "A4 format" så kan du slite like mye... Og her snakker jeg av erfaring. Jeg nekter også å skal ta ansvar for hva andres forfedre har gjort og tar heller ansvar for mine egne handlinger. (Er temmelig sikker på at slekten min ikke har vært med på slavehandelen.) Forresten vi lever i 2014, ikke under tiden med slavehandel og apartheid. Jeg blir også forskjellsbehandlet pga hår, klær og kroppspynt. Men det kan både endres og skjules og vips; bedre behandling. Ikke like lett med hudfarge, er det vel? Det er ikke snakk om å ta ansvar for hva dine forfedre gjorde, det har ingen påstått. Tja, lett og lett? Da må jeg nok dessverre frem med sagen og sage av meg rundt 20 cm... Så nei, ikke lett og forandre bestandig... Det virker jo som om du mener vi skal det! ut fra slik du legger frem ting, så virker det som at det som skjedde for nesten 100 år siden skal vi ta ansvar for i dag. Ansvar for at det ikke skjer igjen ja, det gjelder jo også det som skjedde under 2. verdenskrig og andre grusomheter som har skjedd opp igjennom tiden. Så vidt jeg vet så var forfedrene mine fiskere og samer, så tviler sterkt på at de har gjort noe "galt".
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2014 #216 Skrevet 8. januar 2014 Uff, her kom du med en lite smart konklusjon... Du er klar over at det er mye mer kriminalitet bant svarte amerikanere enn hvite? Jeg synes å huske at ca 40% av innsatte i fengslene er svarte. Grunnene til at det er slik er mange, det dreier seg ofte om vonde sirkler det er vanskelig å bryte. Oppvekst uten far, ofte med arbeidsløse, ressurssvake og fattige foreldre. Dårlige skoler, dårlige forbilder og ikke minst dokumentert! diskriminering i både arbeidsliv og ikke minst i rettsystemet. Hovedproblemet er stort sett unge sorte menn, kvinnene får oftere (tar i mot) hjelp fra div. lavterskeltilbud fra myndighetene. En av grunnene til at det er vanskelig for disse utsatte mennene å komme seg opp og videre er "offerrollen" de innhar eller har tatt. Enkelte kan gjemme seg bak sitt håpløse utgangspunkt og diskrimneringen de opplever, istedet for å bryte ut av gjengmiljøer og kjempe for en verdig plass i samfunnet. Uttalelsen din om at det "det drepes flere hvite av sorte enn omvendt i USA" er således bare en ulogisk konklusjon på kriminalitetsstatistikken, og sier lite om "rasehatdrap". Jeg vet ikke hvilke aviser og hva slags nettsider du får din informasjon fra, men jeg har mine mistanker... Kan jo råde deg til å lese artikler og innlegg i "normale" aviser som aftenposten, morgenbladet eller dagsavisen. Her er en liten artikkel du kanskje kan finne interessant. http://www.dagsavisen.no/verden/rasedrap-splitter-usa/ Du har dine mistanker altså? Jeg kan berolige deg med at min informasjon kommer fra statlige sider fra USA, bla FBI. Visste du at det er flere fattige hvite i USA enn sorte? Ikke i prosent, riktignok, men i antall. Likevel ser man ikke den tendensen blant hvite, hvor sorte er offeret. Jeg er enig i at det er mange grunner til det, poenget mitt var om det var omvendt ville man sett beskyldninger om rasehat. Jeg lurer på hvorfor man har en dobbeltmoral på dette området, jeg tror det gjør ting verre. Man er ikke et offer som sort, like lite som man er en tyrant som hvit. Rasistisk motivert vold fra hvite mot sorte blir slått stort opp i USA, mens det andre veien blir tiet. Hvorfor er det slik? Har en hvit president noensinne blandet seg i drapssaker med useriøse kommentarer om at dette kunne vært hans sønn? Ville det blitt tolerert andre veien? Man får aldri slutt på rasisme og diskriminering før man sette like rettigheter for alle. Og da mener jeg like mye i de sortes fordel som de hvite. Anonymous poster hash: 414a6...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå