Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Min sønn skal utredes og jeg lurer på hvordan dette foregår. Det er snakk om add/asperger. Hvor lang tid tar det? Hvordan foregår selve utredningen. Er det noe jeg bør tenke på? Hører gjerne om andres erfaringer. Anonymous poster hash: 77d2a...95c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 det som er vanlig er å få ett tidsrom for utredningen feks 3 timer 3ganger i uken i 5uker,da er de gjerne på bups dagavdeling,hvor det observeres lek,samspill,utfordringer,nye ting,sosialesamlinger,samt så tas det ulike tester noen på ferdigheter,noen på samspill og kommunikasjon ol. dere er med på noen få observasjoner,og dere har ukentlig oppfølgingssamtaler,oppstartsamtale og avslutningsamtale. Lykketil. Anonymous poster hash: 1d7fc...e7c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Tusen takk for svar. Var litt redd for at det skulle dra veldig ut i tid. Flere med erfaring? Anonymous poster hash: 77d2a...95c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Spørs hvor gammel han er også tenker jeg.. Min sønn var tenåring, det ble 3 samtaler med psykolog og 2 testtimer på pc.. Anonymous poster hash: 99f1f...73d
Iiiiik Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Jeg tror ikke det er vanlig med flere avtaler ukentlig under en utredning. Jeg tipper foreldresamtale x 2, observasjon i skolesituasjonen x 2, testing av gutten x 2, innhenting av informasjon fra skole og PPT. Det hele gjøres mest sannsynlig poliklinisk, altså ingen dagavdeling. I samtalen med dere voksne vil de være opptatt av guttens utviklingshistorie helt tilbake til svangerskap og av familiehistorikk (er det andre med ADHD/ADD f.eks., forekomst av psykiske lidelser i familien).
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 det som er vanlig er å få ett tidsrom for utredningen feks 3 timer 3ganger i uken i 5uker,da er de gjerne på bups dagavdeling,hvor det observeres lek,samspill,utfordringer,nye ting,sosialesamlinger,samt så tas det ulike tester noen på ferdigheter,noen på samspill og kommunikasjon ol. dere er med på noen få observasjoner,og dere har ukentlig oppfølgingssamtaler,oppstartsamtale og avslutningsamtale. Lykketil. Anonymous poster hash: 1d7fc...e7c Dette kommer veldig an på alder på barnet, andre problemstillinger osv. Vi har vært til utredning i over 2 år. Det kan være lurt å forberede seg på at det kan bli ganske tøft følelsesmessig. Det sa de til oss da vi begynte, og det ble verre enn jeg trodde faktisk. De går ofte ganske grundig til verks. Anonymous poster hash: a7c3b...bb1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Spørs hvor gammel han er også tenker jeg.. Min sønn var tenåring, det ble 3 samtaler med psykolog og 2 testtimer på pc.. Anonymous poster hash: 99f1f...73d Min sønn er også tenåring. Kan jeg spørre om din sønn fikk en diagnose og hvordan han eventuelt reagerte på det? Anonymous poster hash: 77d2a...95c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Spørs hvor gammel han er også tenker jeg.. Min sønn var tenåring, det ble 3 samtaler med psykolog og 2 testtimer på pc.. Anonymous poster hash: 99f1f...73d Min sønn er også tenåring. Kan jeg spørre om din sønn fikk en diagnose og hvordan han eventuelt reagerte på det? Anonymous poster hash: 77d2a...95c Mistanken var ADD, men det ble angst. Men de poengterte at det kanskje kunne bli ADD etterhvert, ettersom jeg ga de mer informasjon om utviklingen gjennom behandlingstiden(ca 2 mnd). Det ble egentlig desto mer klart at han har ADD.. Som ei over sier, de var et par ganger på skolen også i løpet av denne tiden. Synes de hadde lite å basere diagnosen sin på(få samtaler). Han fikk sjokk, og mente det ikke kunne stemme. Han har selvsagt dratt opp diagnosen for å bruke den til sin fordel i ettertid da haha Siste kontakt med BUP var ca 6 mnd senere, da de gjorde opp status i saken.. Vet ikke om vi skal tilbake i det hele tatt. Liker ikke at de har satt en diagnose verken vi eller de rundt oss kjenner er reell.. Denne skal henge ved ham resten av livet? Anonymous poster hash: 99f1f...73d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå