Gå til innhold

Aap og uførepensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen av dere som kan noe om dette, vær så snille og svar.

Jeg har gått på aap i snart et år, for noen mnd siden fikk jeg et brev fra kommunen jeg er ansatt i at jeg også hadde rett på en slags uførepensjon mens jeg gikk på aap/stønad fra nav. Disse skulle komme i TILLEGG til aap.

Men nå mens jeg tilfedig leita etter et skjema leste jeg om at man muligens vil få redusert AAP tilsvarende det man får fra tidligere arbeidsgiver.

Er det sånn at jeg har gjort noe ulovlig med å ikke melde fra og at jeg får ekstra ?

Anonymous poster hash: d496a...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du høre med NAV om.

Greit å gjøre på forhånd så du evt slipper å tilbakebetale.

Anonymous poster hash: f7320...ce0

Skrevet

Ja da har jeg gjort noe ulovlig også, men de henter jo informasjonen fra nav så uvitende om at du er forsikret kan de da ikke påberope seg å være?!

Anonymous poster hash: 9b634...a9d

Skrevet

Det er mange forsikringer som gir utbetaling når man går på aap, de reklamerer jo med at "det kan komme godt med" når man bare har utbetalt 66% av inntekten sin. Det står ingenting om at man da får redusert aap, da hadde jo vinningen gått opp i spinningen.

Man kan ikke tjene penger på arbeid ved siden av aap uten å få trekk i trygden, men jeg er nesten 100% sikker på at du ikke får trekk pga forsikringspenger altså. Ingen hadde jo giddet betale for en forsikring som man da får isteden for aap...

http://www.fagforbundet.no/bli-medlem/Forsikring/?article_id=97233

Anonymous poster hash: 8cb04...758
Skrevet

det ikke jeg visste er at man skal ha fra klp i tillegg hvis man får aap. det visste ikke jeg og da jeg søkte fikk jeg plutseli 3500 ekstra pr mnd : )) fant ut dette selv. hvis du har hatt klp da..

Anonymous poster hash: c5479...63b
Skrevet

Klp beregnes etter hva du har i aap og kommer i tillegg! Jo mer aap-mindre fra klp.

Anonymous poster hash: 38f27...d1d

Skrevet

Jeg får 8000 i mnd fra SPK i tillegg til 19 000 i aap. Aldri hørt at det er feil

Anonymous poster hash: 9b634...a9d

Skrevet

Ja det er fra KLP jeg får en ekstra stønad fra.

Får nesten kontakte nav i morgen og høre. Håper ikke jeg må betale flere tusen kr tilbake.

Jeg får også 3500 fra KLP.

Anonymous poster hash: d496a...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...