Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er hjemme, går på AAP. Lider av en eller annen form for utmattelses syndrom + kronisk hodepine i varierende grad. Er gjennomsøkt av nervrologer, psykologer, overleger, scannet med MR maskin, sjekket for ME osv osv. Men det er ikke den største utfordringen slik jeg ser det nå... Pga pappa perm har gutten vært hjemme til nå. Men nå er den over. Derfor har vi tenkt hele tiden det kan være godt for både meg og han lille med barnehage. Har vært det noen dager for tilvenning. Men det gir rett og slett avsmak til de grader Det bråker noe sykt der. De er jo ikke høylytte, men mange barn - selv om de deler de opp (+ det er en liten barnehage). Føler de voksne har så mange barn, ser han ene på min gutts alder bare dilter rundt alene hver gang. Han gråter ikke! Men... Jeg er jo hjemme, og KAN klare kave meg gjennom dagene med min lille. Selv om det er tungt så føler jeg kanskje nå jeg må gjøre dette nå? Eller?? Har to andre barn som har gått i samme barnehage, de skryter enda av barnehagen, så kanskje jeg er overfølsom? Men burde jeg "holde ut" til høsten, og heller ha han hjemme`? Hadde blitt så glad for noen råd? Hilsen sliten mamma som aldri kommer seg på beinan, men veldig dårlig samvittighet :( Setter pris på om dere svarer og er ærlige. Anonymous poster hash: b2a90...055
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Mitt tips vil være å ha han korte dager i barnehagen. Anonymous poster hash: 0aedb...254
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Mitt tips vil være å ha han korte dager i barnehagen. Anonymous poster hash: 0aedb...254 Ja, det er jo lurt. Har du noen erfaring med om det er best å komme tidlig, eller etter han har sovet i 12-tiden? HI Anonymous poster hash: b2a90...055
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Kom tidlig. De fleste bhg har kjernetid, og om han skal komme inn i lek er formiddag beste tiden. Kommer han kl 9-10 får han et par timer lek. Vet ikke hvor lenge han sover, 1-2 t? 9-14 er 5 timer avslapning for deg og et par timer lek, lunch og soving for barnet. Anonymous poster hash: ef007...357
LME1001 Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Vær konsekvent. Gi en klem eller to, vonk og forlat bhg. Gjør det samme her dag, nærmest uansett. Barnet må ikke se/skjønne at du nøler. Lær så mye du kan om bhg og dens rutiner før oppstarten. Ha korte dager til å begynne med, om du kan. F.eks 9-14.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Jeg synes det krever ganske mye overskudd å klare å tilby et så stort barn aktiviteter som tilsvarer opplevelsene de får i barnehagen. Samspill med andre, daglige rutiner, lek inne og ute, samling, formingsaktiviteter, turer... De fleste barn liker dette veldig godt når de har blitt vant til dem nye hverdagen. Så sant barnehagen fungerer bra, så synes jeg også at det høres ut sin en god løsning både for deg og gutten din at han er der korte dager, sånn som andre også har foreslått. Anonymous poster hash: 10049...46c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Lever senest kl 9.30 dersom det passer bhg, og hent gjerne omtrent kl. 14. La barnet våkne skikkelig og leke, evt spise litt, før du dukker opp. Det kan jo være koselig at dere har en dag i uka hvor dere finner på noe sammen. Anonymous poster hash: 1bda6...611
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Takker. Skal høre om de har noen samlinger for de små...? Har ikke sett noen til nå... Kun ved bursdag og mandag feirer de 1.2.3.4 i advent. De er ute fra 10-11. Lite synes jeg... Men jeg er nok utrolig negativ, kjenner det selv. Skal snakke med de, og så skal jeg prøve med korte dager. Hadde vært godt å ikke slite seg helt til bunns hver eneste dag. For han er ganske aktiv Hilsen HI Anonymous poster hash: b2a90...055
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Hvor lenge har du vært der om dagen da? Morgenen før de går ut pleier å være høylytte da ungene er litt giret. Samling pleier alle å ha, men det er forskjellig når de har det. Utetiden blir nok lengre når det går mot vår, ofte er det utetid en time, ( de små blir fortere kalde) så inn for skift og bleieskift, samling om de har det, lunsj, sovetid. Da er klokken plutselig 2 og barna begynner å bli hentet. Anonymous poster hash: ef007...357
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Hva med 50-60% i bhg.? Ha han hjemme annen hver dag eller noe slikt? Barnehagen vår har ikke kjernetid, leverer og henter når vi vil. Vi leverer en plass mellom 8-10 og henter mellom 14-16. Alt etter om jeg er på jobb(sover på dagtid, til ca 15-16tiden og jobber om natten) Sønnen min er minst i barnehagen(han er 16mnder), det er 1 år opp til neste barn. Men han kommer veldig lett inn i leken og blir veldig inkludert i leken med de andre barna.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har 3 dager i uken til han. Jeg kan hente og levere akkurat som jeg vil siden jeg bare går hjemme ( ). Er jo ment som en avlastning for meg da. Får snakke med dem å høre hva de kan mene er best... HI Takker for ALLE svar! Anonymous poster hash: b2a90...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå