GravidNÅ! Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Hei alle flotte kloke damer! Har fulgt med litt fra sidenlinja, men ikke skrevet her inne før. Vi har vært prøvere i 1år og 4 måneder ca. Startet utredning for ca. 3 måneder siden og fått beskjed om at jeg har irregulære celler, men at dette ikke var noe farlig. Alt annet er bra er bra med oss begge. I dag skulle vi ha siste time sammen ( jeg og samboer) for å sende inn søknad for prøverør. Men på denne timen fikk jeg beskjed at det kunne vi ikke gjøre før alt var normalt med celleprøven. Ny celleprøve får jeg ikke lov å ta før det har gått fra 6 til 12 måneder. Så må denne være normal, og først da kan vi sende inn søknad.....Vi som trodde vi skulle være i gang om 6 måneder.....Nå ser det ut til at vi må vente et års tid...hvertfall!! Tenker litt på å høre om de vil ta oss inn i det private? Noen andre som har erfaringer om irregulære celler og prøverør?
Opp Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Hei, huff skjønner så godt frustrasjonen din! jeg fikk også påvist celleforandringer (i livmorhalsen du snakker om ikke sant?) du kan høre m legen om du kan komme tilbake om et par mnd og ta ny test, de kan jo forsvinne iløpet av en måneds tid. Og så sjekke hver annen måned om de ikke har forsvunnet så slipper du å vente så lenge som 6 mnd. Hvis legen nekter det, ville jeg gått privat og tatt en sjekk etter 2 mnd. Jeg måtte vente i 6 mnd som deg og så ny prøve. Siden jeg da enda ikke hadde blitt gravid så ble vi samtidig henvist for utredning av barnløshet. Celleforandringene hadde utviklet seg og jeg måtte ta operasjon for å få det fjernet. Det gynekologen gjorde var å ta alle blodprøver, ultralyd, sædprøve sjekker slik at alt var gjort og det bare var å sende inn papirene når jeg endelig hadde fått unna operasjonen. Ble ca 3 mnd forsinket pga det. Det du også evt kan høre m legen din om, er om legen kan sende inn en henvisning for å få celleforandringene fjernet selvom de ikke har nådd stadie 2/3( da må man fjerne dem), det er ikke sikkert sykehuset godtar det men min lege forsøkte siden jeg så gjerne vill bli gravid, hos meg ville ikke sykehuset gjennomføre på det stadiet. En annen ting er å spare opp litt penger og ta et eller 2 forsøk privat om 6 mnd mens dere venter på å få plass i det offentlig, da sparer dere inn på ventetiden. Det er så slitsomt å gå å vente og vente og vente. Hadde gått til privat først om jeg hadde visst det var så lang ventetid i det offentlige. Masse lykke til, håper celleforandringene forsvinner iløpet av kort tid (gjør det m de fleste)
GravidNÅ! Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. desember 2013 Hei, huff skjønner så godt frustrasjonen din! jeg fikk også påvist celleforandringer (i livmorhalsen du snakker om ikke sant?) du kan høre m legen om du kan komme tilbake om et par mnd og ta ny test, de kan jo forsvinne iløpet av en måneds tid. Og så sjekke hver annen måned om de ikke har forsvunnet så slipper du å vente så lenge som 6 mnd. Hvis legen nekter det, ville jeg gått privat og tatt en sjekk etter 2 mnd. Jeg måtte vente i 6 mnd som deg og så ny prøve. Siden jeg da enda ikke hadde blitt gravid så ble vi samtidig henvist for utredning av barnløshet. Celleforandringene hadde utviklet seg og jeg måtte ta operasjon for å få det fjernet. Det gynekologen gjorde var å ta alle blodprøver, ultralyd, sædprøve sjekker slik at alt var gjort og det bare var å sende inn papirene når jeg endelig hadde fått unna operasjonen. Ble ca 3 mnd forsinket pga det. Det du også evt kan høre m legen din om, er om legen kan sende inn en henvisning for å få celleforandringene fjernet selvom de ikke har nådd stadie 2/3( da må man fjerne dem), det er ikke sikkert sykehuset godtar det men min lege forsøkte siden jeg så gjerne vill bli gravid, hos meg ville ikke sykehuset gjennomføre på det stadiet. En annen ting er å spare opp litt penger og ta et eller 2 forsøk privat om 6 mnd mens dere venter på å få plass i det offentlig, da sparer dere inn på ventetiden. Det er så slitsomt å gå å vente og vente og vente. Hadde gått til privat først om jeg hadde visst det var så lang ventetid i det offentlige. Masse lykke til, håper celleforandringene forsvinner iløpet av kort tid (gjør det m de fleste) Åh! Tusen takk for svar! Jeg skal ringe å høre om jeg ikke får sjekke litt tidligere. Man blir jo helt tullete når man må vente å så lenge og "alle andre" blir gravid etter en måned. Man kan ha forsøk privat mens man venter på det offentlige? Det har jeg ikke tenkt på en gang! Da skal jeg bruke disse månedene til å spare opp penger til et forsøk!! Vi hadde jo alt annet klart og trodde vi bare kunne sende inn søknad. Syns det var litt dårlig av legen å ikke si ifra om dette tidligere når vi går og håper!! Da må vi nok gå gjennom alle de andre prøvene på nytt da? De kan kanskje ikke være mer enn 6 måneder gamle? hilsen meg
Opp Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Åh jeg forstår og vet så inderlig godt frustrasjonen og hvor utrolig vondt det faktisk er å måtte vente og vente, og alle andre blir gravide. Samme uken jeg var til skikkehullsoperasjon (utredning) annonserte venninnen min at hun var gravid, med tvillinger, og de hadde bare forsøkt 1 måned. Følte virkelig på kontrasten i våre to liv, og jeg ble bare enda mere lei meg. Nå er jeg ihvrtfall igang m prøverør og håper spiren vil sitte iløpet av 2014. Nå har vi vært ufrivillig barnløse i 3,5 år, det tar på. Ja flere her på forumet som går for privat mens de venter, og flere har allerede blitt gravide Etter 6 mnd trenger dere ikke ta nye prøver, de "varer" ihvrf et år.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Min henvisning skulle gå fra en gyn jeg har på majorstuen. Hun er sånn som ville vente med å sende inn alle papirer, samle alle blodprøver før hun villr sende inn søknad. Da ble jeg frustrert. "Hallo send inn søknad, tenkte jeg det tar jo likevel 6 mnd å vente."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå