Gå til innhold

10åringen i pubærteten allerede....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fylte 10år i juli, er som å ha en mini tennåring i hus, til tider grusomt men det værste har gitt seg, før hun kom i pubærteten var hun ekstrem nærtagende og følsom, ble kaldt inn til samtale med lærer også som vi i ettertid fant ut skyldes hennes pubærtet. Hun har fått litt behåring under armer og sagt hun har fått det nedentil. Hun har så smått fått noen kviser i pannen, sliter veldig med svette lukt så har fått tak i deodrant til henne. Hun har begynt å få litt bryster og utflod. Når tror dere jeg kan forvente at hun får menstrasjon ?

Jeg selv var 12år når jeg fikk mensen. er ikke 10år fryktelig tidlig å være i pubærteten ?

Anonymous poster hash: 917d0...f41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min fikk mensen når hun var 9 år.

Anonymous poster hash: f5145...d1c
Skrevet

Har hørt om flere jenter den siste tiden som har fått mensen i 9 - årsalderen, så tror generelt barna kommer tidligere i puberteten i dag enn da vi vokste opp. Hvis hun har begynt å få litt hår vil nok den første mensen komme innen 1 årstid i alle fall. Om den blir regelmessig fra første dag er nok heller usannsynlig.

Anonymous poster hash: 1f655...e9b

Anonymous poster hash: 1f655...e9b

Skrevet

Dette er ikke unormalt, det har mye med kosten en spiser, mye micro mat og spesielt kylling er en av årsakene til tidleg pubertet.

Anonymous poster hash: 79d9d...884
Skrevet

Fikk mensen da jeg var 10 år. Da hadde jeg allerede pupper osv.

Anonymous poster hash: 263cd...b65

Skrevet

Hud pubertet kommer gjerne ca 1år føre mensen,hudpubertet vil si:behåring,svettelukt,kviser

så start allerede nå med å forbred henne på hva som venter når mensen dukker opp,jeg var ikke forberedt og trudde jeg harde gjort noe kriminelt og fått straff av gud.

Anonymous poster hash: 8cce6...4e3

Skrevet

Dette er ikke unormalt, det har mye med kosten en spiser, mye micro mat og spesielt kylling er en av årsakene til tidleg pubertet.

Sikkert derfor jeg kom tidlig i puberten da. Vi var en av de få i nabolaget som hadde mikroovn.

Skrevet

PuBÆRteten faktisk.  Er det da de begynner å plukke rips?

Anonymous poster hash: 2f1fc...b5e
Skrevet

Jeg kom i puberteten da jeg var åtte. Var forferdelig. Jeg skjulte at jeg fikk menstrasjonen fordi jeg syntes det var så flaut. Visste jo at det ikke burde skjedd enda, og syntes det å være så tidlig utviklet var pinlig. Jeg ville ikke skille meg ut. Så presset på at "barn skal være barn" kan gi barn som er tidlig utviklet skamfølelse. Som om det er noe galt i å være tidlig utviklet, fordi det burde jeg ikke vært enda. 

Så pass på at ungen din ikke føler skamfølelse.

Og kjøp inn produkter hun kan bruke ved behov (bind, våtservietter for å vaske nedentil på et forferdelig toalett på skolen uten tilgjengelig vask). Og fortell henne at hun bare må forsyne seg slik at hun har det tilgjengelig når det skjer. Og fortell henne hva som kommer til å skje en dag da selvsagt. 

Anonymous poster hash: a9d3e...05d
Skrevet

Jeg var 10 når jeg fikk mensen. Veldig gøy som en av to i klassen......

Skrevet

Atte hæ?? :huh:

Skrevet

Jeg begynte å få både pupper og hår under armene på den alderen. :) Men fikk mensen før jeg var 12 år. 

Anonymous poster hash: 0f004...c84
Skrevet

Jeg var 9 år . Humørsyk & kranglete som en fjortis :P

Ikke kjekt å være først ute i klassen.

Anonymous poster hash: a4b59...d2f

Skrevet

Fikk mensen da jeg var 9 år. Hadde D cup innen jeg var 12/13 år.

Jeg savnet virkelg foreldrensom pratet med meg om dette, forklarte at det ve naturlig osv.

Skrevet

PuBÆRteten faktisk.  Er det da de begynner å plukke rips?   Anonymous poster hash: 2f1fc...b5e

He he, antakelig smårips ;)

Anonymous poster hash: 56cea...bf1

Skrevet

En venninne sin pappa kalte puberteten for pupperteten og tullet mye med oss. Piiiiinlig! :P

Anonymous poster hash: 3887a...d46

Skrevet

En venninne sin pappa kalte puberteten for pupperteten og tullet mye med oss. Piiiiinlig! :P

Anonymous poster hash: 3887a...d46

Dersom noen tvilte på betydningen, så er det der selve definisjonen av KLEINT!

Anonymous poster hash: daf1b...dc4

Skrevet

Vanskelig å si, egentlig. Jeg fikk utflod da jeg var rundt 10. Så kom pupper etc rundt samme tid. Mensen kom da jeg var tolv.

Anonymous poster hash: 935bf...c3a

Skrevet

Jeg fikk pupper,  hår under armene og nedentil da jeg var 7-8 år. Fikk mensen da jeg var ni. Husker ikke om jeg la merke til noen utflod før det, men det er nok ikke lenge til datteren din får mensen :-)

Anonymous poster hash: b0be5...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...