Gå til innhold

Kan jeg spise pinnekjøtt fra i fjor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er pinnekjøttet uvannet/ikke tilberedt før du frøs det ned? I såfall hadde jeg sjekket best før dato. Det er ganske lang holdbarhet på pinnekjøtt som ikke har vært tilberedt og dersom du i tillegg har fryst det ned så vil denne datoen kunne forlenges. Men jeg vet ikke om jeg selv hadde tatt sjangsen?

Tilberedt pinnekjøtt som er lagt i fryser bør du ikke spise ett år etter.

Kjøttet ligger fremdeles i emballasjen fra butikken. Sånn plastboks med gjennomsiktig plast"lokk". Har altså ikke vært tilberedt.

Står best før 08.06.13. Men det er vel hvis det oppbevares i tørr tilstand?

Håper det går greit, for blir ikke å kjøpe noe annet i hvert fall.

Anonymous poster hash: 2d061...fd6

Kjøttet ligger fremdeles i emballasjen fra butikken. Sånn plastboks med gjennomsiktig plast"lokk". Har altså ikke vært tilberedt.

Står best før 08.06.13. Men det er vel hvis det oppbevares i tørr tilstand?

Håper det går greit, for blir ikke å kjøpe noe annet i hvert fall.

Ikke hos oss, der henger det sånne store stykker langs veggene. Men det er stemmer at det ikke er tilbredt da!

Anonymous poster hash: b3567...3f5

Annonse

Jeg tror nok det har blitt harskt etter å ha ligget så lenge. Vi spiste nylig pinnekjøtt som har ligget i fryseren siden påske, og det var litt på grensa. Det hadde lagt i orginalemballasje i fryseren.

Anonymous poster hash: b05cc...61a

Salt kjøtt holder seg lenge (salt konserverer), og enda lengre om det er fryst. Hadde glatt spist det selv. 

Hva gjør du her??? Jeg sendte deg i fødsel i tankene etter innlegget ditt førnatten ;)

Jeg satser på at salt og fryseren gjør at det er greit å spise. Ellers blir det potet og kålrabistappe ;)

Salt kjøtt holder seg lenge (salt konserverer), og enda lengre om det er fryst. Hadde glatt spist det selv. 

Hva gjør du her??? Jeg sendte deg i fødsel i tankene etter innlegget ditt førnatten ;)

Jeg satser på at salt og fryseren gjør at det er greit å spise. Ellers blir det potet og kålrabistappe ;)

Fødsel? Må vel strengt tatt først bli gravid, og det skjer vel ikke før i mars om det er plass til oss på Riksen. 

Fødsel? Må vel strengt tatt først bli gravid, og det skjer vel ikke før i mars om det er plass til oss på Riksen. 

Oj, beklager, beklager!!!!! Jeg blander deg alltid med Blafrende Hengejur - bildene og navnene til dere begge to får meg alltid til å smile. Men hodet mitt blander dere - beklager!!!

Ønsker deg veldig lykke til når din tid kommer! :)

Annonse

Oj, beklager, beklager!!!!! Jeg blander deg alltid med Blafrende Hengejur - bildene og navnene til dere begge to får meg alltid til å smile. Men hodet mitt blander dere - beklager!!!

Ønsker deg veldig lykke til når din tid kommer! :)

Takk =) 

Det går bra ;-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...