elskerlivet Skrevet 17. desember 2013 #26 Skrevet 17. desember 2013 Det er suuuuuperdyrt å putte barn i fosterhjem..lønn til fosterforeldre, lønn til tilsynsfører, lønn til alle som er inmvolvert i saken..saksonkostninger osv..bv vil helst ikke frata noen omsorgen med noen fåååå ganger er det barnets beste.. blir ikke gjort uten grunn..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #27 Skrevet 17. desember 2013 Da ligger det nok mer bar dette tilfelle enn jeg vet da. Er jo mange som kommer med false bekymringsmeldinger (etter hva jeg har hørt) men da må det jo ligge noe i dem for at ting skal gå så langt.. de tar jo ikke fra deg en 6 mnd gammel baby med mindre du har gjort noe galt? Uansett om du er alenemor eller ikke? Hi Anonymous poster hash: 3d406...e53 jeg tror du kan være trygg på at det ligger ganske mye mer bak, og at de falske bekymringsmeldingene ikke var falsk likevel! de tar ikke fra en mor en 6 mnd gammel baby med mindre de mener at dette er det beste for barnet og at moren ikke kan yte forsvarlig omsorg for barnet på kort og/eller lengre sikt. om du blir fratatt barn så har det absolutt ikke noe å gjøre med om du er alenemor eller ikke, men den omsorgskompetansen man har. og JA, det skal mye til før barnevernet fratar foreldre omsorgen, problemet er at foreldrene ikke ser at de ikke klarer oppgaven og dermed mener at det ikke er grunn til at de blir fratatt barna Anonymous poster hash: 16de4...6a6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #28 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har hørt om historier der det har vært veldig merkelige grunner og saker der dem ikke gjør nok. Har ei vennine som mistet sine barn da det ene barnet hadde cp, mor var på den tiden sterkt medisinert da hun måtte amputere ene foten å ble sett på som rusavhengi. En som gikk i klasse med min søster mistet sin sønn da han tok hovedomsorgen for barnet, mor til barnet nekte å ha noe med barnet å gjøre, han ble alenepappa i alder av 19år, men ble beskylt for å ruse seg mens barnet var tilstede, han avla flere urin prøver som ikke var utslag på men ble fra tatt barnet. Ei vennine av en venn av meg ble fra tatt barnet da hun sto uten bolig da barnet ble født, hun fikk epelepsi anfall og viste liten sammarbeid for å finne seg bolig til henne å barnet å ville heller bo hos ei vennine. barnet der ble tatt ifra under fødsel. Anonymous poster hash: 07c0d...535 For en spesiell vennekrets du måtte ha? Jeg har, i løpet av mine 33 år, aldri kjent noen som har blitt fratatt barna sine av barnevernet. Merkelig hvordan dette går igjen i enkelte kretser. Anonymous poster hash: d9bde...519 Signerer. Må være ytterst heldig jeg også, med mine 41 år og aldri hatt noen i min bekjentskapskrets som har vært i b.v søkelys. Hvordan vet dere at dere ikke kjenner noen? Jeg har selv vært under en undersøkelse av bv for en grunnløs bekymringsmelding. Saken ble raskt henlagt, men følelsene jeg sitter igjen med, fortsatt, gjør at jeg ikke har sagt noe til min vennekrets. Jeg er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde, men allikevel så tenker jo ofte folk "ingen røyk uten ild", så jeg har fått en mental sperre for å snakke om det. Så, dere vet ikke... Anonymous poster hash: 77821...29c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #29 Skrevet 17. desember 2013 Vel, ikke som jeg vet om iallefall. Ingen som under mystiske omstendigheter plutselig er barnløse heller. # 21 Anonymous poster hash: d9bde...519
ærlig talt Skrevet 17. desember 2013 #30 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har opplevd å levd 10år i et hjem der min mor ruset seg. Det begynte sakte da jeg var rundt 10år, hun satt med drammen hver kveld, men hun gjorde forsåvidt ikke annet galt enn å drikke, hun gjorde reint, laget middag hver dag, fikk meg i vei på skolen, ga meg omsorgen jeg trengte osv. Hun fortsatte slik i år etter år. Et år prøvde hun å ta sitt eget liv, ble kjørt hjem til min tante midt på natten i politi bil og en liten bag av det som ble pakket ned i hu og hast. Barnevernet ble ikke koblet inn den gangen. Det skjedde igjen og legen sendte bekymrings melding til barnevernet. De kom på besøk og saken ble henlagt etter kort tid. Hun fortsatte å ruse seg, begynte på sterkere ting. Enda så hadde jeg alt jeg trengte, hun skjulte det godt å jeg oppdaget ikke at hu også ruset seg på sterkere middler før jeg var 15år. slik fortsatte jeg å bo til jeg flyttet ut da jeg var 16år. Så når jeg hører om at barnevernet henter ut barn av foreldre som prøvde alt det kunne, og alikavell blir hentet ut så irriterer det meg, barnevernet er noe jeg alltid har og alltid kommer til å hate. De er der til de som ikke trenger dem men glemmer de som trenger dem mest! Takket være dette har jeg levd i 12år i angst for at jeg skal miste mine barn til barnevernet, at jeg ikke skal være god nok mor og dette må jeg leve med i 6år til. Våger ikke få flere barn fordi jeg lever hver dag i frykt at jeg ikke skal være god nok mor og at barnevernet skal få makten over mitt barn fordi dem har så liten dømmekraft av å til Anonymous poster hash: 07c0d...535 Du er jo et levende bevis på at barnevernet gjør for lite! Hvorfor er du da så redd for at barnevernet skal ta ungene dine?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #31 Skrevet 17. desember 2013 Kjenner en dame som heller ikke "skjønte" hvorfor barnet hennes ble tatt fra henne. Hun var veldig lei seg, gråt og klagde mye til meg på blant annet barnehagen som hadde sendt bekymringsmelding. Hun sitter i fengsel nå for svært grov barnemishandling, noe som har pågått over lang tid! Fikk helt sjokk selv når dette kom frem, hadde aldri trodd det om henne. Anonymous poster hash: 96dba...cb8
BareMas Skrevet 17. desember 2013 #32 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det som kan gjør at noen blir fratatt babyen allerede på barsel, da tenker jeg rett etter fødsel? En facebook"venn"(perifert bekjent fra barndommen) mistet tudeligvis babyen sin ved fødsel, så jeg har spekulert litt på dette. I det tilfellet vet jeg at hun har hatt problemer med tunge rusmidler, men vært lenge på rehabilitering og ble ikke gravid før endt behandligstid. Vet ingenting om barnefar, annet enn at de var sammen da babyen vle født. Alt tydet på at denne jenta var på riktig spor, men selvsagt myye jeg ikke vet. Men hva er ofte grunnene til omsorgsovertakelse like etter fødsel?
skjotta Skrevet 17. desember 2013 #33 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det som kan gjør at noen blir fratatt babyen allerede på barsel, da tenker jeg rett etter fødsel? En facebook"venn"(perifert bekjent fra barndommen) mistet tudeligvis babyen sin ved fødsel, så jeg har spekulert litt på dette. I det tilfellet vet jeg at hun har hatt problemer med tunge rusmidler, men vært lenge på rehabilitering og ble ikke gravid før endt behandligstid. Vet ingenting om barnefar, annet enn at de var sammen da babyen vle født. Alt tydet på at denne jenta var på riktig spor, men selvsagt myye jeg ikke vet. Men hva er ofte grunnene til omsorgsovertakelse like etter fødsel? Bruk under graviditet.
BareMas Skrevet 17. desember 2013 #34 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det som kan gjør at noen blir fratatt babyen allerede på barsel, da tenker jeg rett etter fødsel? En facebook"venn"(perifert bekjent fra barndommen) mistet tudeligvis babyen sin ved fødsel, så jeg har spekulert litt på dette. I det tilfellet vet jeg at hun har hatt problemer med tunge rusmidler, men vært lenge på rehabilitering og ble ikke gravid før endt behandligstid. Vet ingenting om barnefar, annet enn at de var sammen da babyen vle født. Alt tydet på at denne jenta var på riktig spor, men selvsagt myye jeg ikke vet. Men hva er ofte grunnene til omsorgsovertakelse like etter fødsel? Bruk under graviditet.Jo, logisk den. Trist, virket jo som om hun var på absolutt riktig vei..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #35 Skrevet 17. desember 2013 Huff, nå kom jeg til å tenke på ei venninne av meg.. Hun og kjæresten ble gravide nesten med en gang dem hadde blitt et par. Han typen hennes hadde ei veldig sjalu og bitter ekskjæreste. Hun kontaktet barnevernet etter ungen ble født med mange falske bekymringsmeldinger. Virkelig grove også.. Blant annet om vold som kveling og risting, og at dem brukte å dra ut på byen med babyen hjemme alene. Ingenting av dette var sant. Barnevernet var så rystet at babyen ble tatt fra dem med en eneste gang. Det tok 1 1/2 år med kjemping om å få tilbake ungen før de fikk henne hjem igjen. Anonymous poster hash: 48b4a...842
Todii Skrevet 17. desember 2013 #36 Skrevet 17. desember 2013 Huff, nå kom jeg til å tenke på ei venninne av meg.. Hun og kjæresten ble gravide nesten med en gang dem hadde blitt et par. Han typen hennes hadde ei veldig sjalu og bitter ekskjæreste. Hun kontaktet barnevernet etter ungen ble født med mange falske bekymringsmeldinger. Virkelig grove også.. Blant annet om vold som kveling og risting, og at dem brukte å dra ut på byen med babyen hjemme alene. Ingenting av dette var sant. Barnevernet var så rystet at babyen ble tatt fra dem med en eneste gang. Det tok 1 1/2 år med kjemping om å få tilbake ungen før de fikk henne hjem igjen. Anonymous poster hash: 48b4a...842 Jeg håper eksen ble straffet!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #37 Skrevet 17. desember 2013 Hørte nettopp om noen som ble tatt ifra sin 6 mnd gamle baby. Vet egentlig ikke hva som ligger bak det, men selvfølgelig påstår moren at det et urettferdig og at de ikke har gjort noe galt (har kun sett fb statuser så vet ikke mer enn dette). Hun legger stadig ut bildet av barnet og virker i mine øyne som en god mor, men vet selvfølgelig ikke om dette er fakta. Er det ikke ganske mye som skal til for at de faktisk tar fra denne damen barnet? De kan vel ikke gjøre noe sånt ved falske bekymringsmeldinger? Anonymous poster hash: 3d406...e53 Nærmeste familie mistet sitt barn til barnevernet. Besteforeldre til barnet hadde så og si hovedansvaret for barnet, fordi moren selv bare fartet rundt, hadde sine fester i helgene og generelt ikke tok vare på barnet sitt. Noen sendte inn bekymringsmelding til barnevernet pga moren sin oppførsel, og etter det kom barnevernet inni bildet. Etter veldig mange advarsler, og ingen forandring i holdning til moren, så mistet hun barnet. Barnet hadde det absolutt ikke vondt hos besteforeldrene, og ble tatt godt vare på der. Men det at moren holdt på som hun gjorde, var grunn nok til at de brøt inn. Anonymous poster hash: b7dd3...2c4
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #38 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det som kan gjør at noen blir fratatt babyen allerede på barsel, da tenker jeg rett etter fødsel? En facebook"venn"(perifert bekjent fra barndommen) mistet tudeligvis babyen sin ved fødsel, så jeg har spekulert litt på dette. I det tilfellet vet jeg at hun har hatt problemer med tunge rusmidler, men vært lenge på rehabilitering og ble ikke gravid før endt behandligstid. Vet ingenting om barnefar, annet enn at de var sammen da babyen vle født. Alt tydet på at denne jenta var på riktig spor, men selvsagt myye jeg ikke vet. Men hva er ofte grunnene til omsorgsovertakelse like etter fødsel? Typiske årsaker er rus og psykiatri. Som i aktiv rusbruk eller alvorlig psykiatri som f.eks pågående psykoser. Samt det at man nekter hjelpetiltak, som f.eks opphold på foreldre- og barnsenter for veiledning og observasjon. Dette kan vurderes som så nødvendig at når forelderen nekter anser man det for risikabelt å la barnet dra hjem uten støtte. I blant kan man se at spedbarn tar skade av morens (manglende) omsorg allerede på barsel. Anonymous poster hash: 74ea5...c8f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #39 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har hørt om historier der det har vært veldig merkelige grunner og saker der dem ikke gjør nok. Har ei vennine som mistet sine barn da det ene barnet hadde cp, mor var på den tiden sterkt medisinert da hun måtte amputere ene foten å ble sett på som rusavhengi. En som gikk i klasse med min søster mistet sin sønn da han tok hovedomsorgen for barnet, mor til barnet nekte å ha noe med barnet å gjøre, han ble alenepappa i alder av 19år, men ble beskylt for å ruse seg mens barnet var tilstede, han avla flere urin prøver som ikke var utslag på men ble fra tatt barnet. Ei vennine av en venn av meg ble fra tatt barnet da hun sto uten bolig da barnet ble født, hun fikk epelepsi anfall og viste liten sammarbeid for å finne seg bolig til henne å barnet å ville heller bo hos ei vennine. barnet der ble tatt ifra under fødsel. Anonymous poster hash: 07c0d...535 For en spesiell vennekrets du måtte ha?Jeg har, i løpet av mine 33 år, aldri kjent noen som har blitt fratatt barna sine av barnevernet. Merkelig hvordan dette går igjen i enkelte kretser. Anonymous poster hash: d9bde...519 Signerer. Må være ytterst heldig jeg også, med mine 41 år og aldri hatt noen i min bekjentskapskrets som har vært i b.v søkelys. Hvordan vet dere at dere ikke kjenner noen? Jeg har selv vært under en undersøkelse av bv for en grunnløs bekymringsmelding. Saken ble raskt henlagt, men følelsene jeg sitter igjen med, fortsatt, gjør at jeg ikke har sagt noe til min vennekrets. Jeg er veldig glad for at det gikk så bra som det gjorde, men allikevel så tenker jo ofte folk "ingen røyk uten ild", så jeg har fått en mental sperre for å snakke om det. Så, dere vet ikke... Anonymous poster hash: 77821...29c Nå er det forskjell på en grunnløs bekymringsmelding og bli fratatt barnet da. Det de sier at de ikke kjenner noen som har blitt fratatt barnet. Anonymous poster hash: 7cb24...ad1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå