Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Trodde det hørte med til pikedrømmen? Voksne damer som bruker all sin fritid i stallen. Gjerne med flere sure unger på slep. Alt handler om hesten når man kommer i prat. Går det ann å bli så opphengt i et dyr? Har møtt gale hundedamer også. Bruker en haug av tid og penger på disse hundestevnene hvor de stakkars dyra får vise seg frem eller løpe på banen i gå sekunder før de blir stua bort i buret resten av dagen. Kan noen forklare meg dette for jeg er tydeligvis for dum til å skjønne noe av dette. Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Silverfox Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Vet ikke om jeg gidder kaste bort energi på det. Er du mottakelig for å skjønne det?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det med enkelte småbarnsmødre og bæsjebleier lurer jeg på. Anonymous poster hash: a6399...bd8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Vet ikke om jeg gidder kaste bort energi på det. Er du mottakelig for å skjønne det? Du er tydeligvis en av de og følte deg truffet. Har flere av disse i min vennegjeng og etter en helg på hundestevne så kan jeg virkelig ikke forstå at de gidder dette nesten hver helg. Kjipt for hundene også. Kan ikke se foemeg min hund stå i et slikt bur helg etter helg. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
sug lut Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det med enkelte småbarnsmødre og bæsjebleier lurer jeg på. Anonymous poster hash: a6399...bd8 Det har jeg heller aldri vært opptatt av. Ikke vennene mine heller heldigvis. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Har du hatt dyr selv HI? Høres ikke sånn ut iallfall. Det er en passion som alt annet vil jeg tro, jeg selv kan ikke skjønne folk som shopper til de sprekker og legger igjen masse penger hos frisøren, fikser på negler og hud og alt mulig. Noen er opptatt av dyr, noen av frislutsliv, noen av å shoppe, noen maler, noen bruker alle pengene på gambling..you name it! Vil forresten si at de som er så driver med utstilling av hunder(og hester) er vel de som tar best vare på dyrene sine fordi de er genuint intresserte. Værre med den elghunden som får noen lufteturer hver høst under jakta og resten av året står fast ute.. Anonymous poster hash: 34e9c...923
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder. Ja det er greit nok det. Men når det kun gleder en person i familien så synes jeg kanskje ikke det er fullt så genuint lenger. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har holdt på med hest hele livet, fra jeg var 5 år. Det er ikke en hobby, det er en livsstil. Ved å velge et liv med meg har min samboer også valgt et liv med hest. Enkelte har det bare i blodet. Jeg har prøvd å være uten hest i perioder, i forbindelse med fødsler og permisjoner - det fungerer fryktelig dårlig for meg. Hest er min avkobling, ingenting er så helsefremmende som en tur i stallen... De gir så utrolig mye! Nå har samboeren endelig begynt å planlegge stall på tomten vår, jeg kan nesten ikke vente. Å vokse opp med hest gir mestringsfølelse, ansvarsbevissthet, et tillitsforhold mellom hest og eier - mange gode verdier som jeg også unner barna mine å vokse opp med. Vi har også hund, og han er ikke bare en hund, han er en av familien på lik linje med oss andre. Noen er dyremennesker og noen er det ikke - fra mitt perspektiv går man glipp av noe dyrebart her i livet om man velger å leve uten. Anonymous poster hash: a6301...204
sug lut Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det med enkelte småbarnsmødre og bæsjebleier lurer jeg på. Anonymous poster hash: a6399...bd8 Det har jeg heller aldri vært opptatt av. Ikke vennene mine heller heldigvis. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 hva er dere opptatt av, da?
meg-og-mine Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Oj så fordomsfull. Må vell være lov med hest og hunde hobby på lik linje med andre ting. Jeg er livredd hester og hunder så jeg kunne ikke tenkt meg det, men de allerfleste vil jo ha en hobby de liker, så om noen liker hester, andre hunder, noen katter, andre reise, pc, musikk, dans, drama, får vell bli opp til dem. Det har med interesse å gjøre vil jeg tro ?
sug lut Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder. Ja det er greit nok det. Men når det kun gleder en person i familien så synes jeg kanskje ikke det er fullt så genuint lenger. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Eh, vet du hva genuin betyr?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Hva er det med enkelte småbarnsmødre og bæsjebleier lurer jeg på. Anonymous poster hash: a6399...bd8 Det har jeg heller aldri vært opptatt av. Ikke vennene mine heller heldigvis. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 hva er dere opptatt av, da? Sikkert fotballfrue og Jarle Anonymous poster hash: a6399...bd8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Har du hatt dyr selv HI? Høres ikke sånn ut iallfall. Det er en passion som alt annet vil jeg tro, jeg selv kan ikke skjønne folk som shopper til de sprekker og legger igjen masse penger hos frisøren, fikser på negler og hud og alt mulig. Noen er opptatt av dyr, noen av frislutsliv, noen av å shoppe, noen maler, noen bruker alle pengene på gambling..you name it! Vil forresten si at de som er så driver med utstilling av hunder(og hester) er vel de som tar best vare på dyrene sine fordi de er genuint intresserte. Værre med den elghunden som får noen lufteturer hver høst under jakta og resten av året står fast ute.. Anonymous poster hash: 34e9c...923 Ja vi har faktisk hund Grunnen til at jeg ikke er så fan av disse hundekonkuransene er fordi har opplevd flere ganger at bikkjene driter på banen. Venninna mi som driver med agylity sier at desverre er det mange som ikke tar seg tid til å lufte hundene skikkelig gjennom helgen da de er mest opptatt av å trene. Hun innrømmer selv at det ofte går i glemmeboken. Disse hundene jeg vet om blir sjeldent sosialisert og er alltid i bur hjemme. Som de sier, dette er konkuransehunder ikke kosehunder. Trist h.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #15 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder.Ja det er greit nok det. Men når det kun gleder en person i familien så synes jeg kanskje ikke det er fullt så genuint lenger. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Eh, vet du hva genuin betyr? Ja det vet jeg. Det betyr ekte. Noe jeg mener det ikke er når det er en hobby som går utover familien. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 Er det ikke greit at vi er forskjellige da? Jeg bruker mye tid i stallen, det er mange som har unger "på slep", men det er sjelden ungene er sure. De ungene jeg opplever "på slep"i stallen liker seg der. Disse ungene er med i et fellesskap av barn, ungdom og voksne som samles om den felles interesse. I stallen hos oss er det ingen som drar med seg unger som ikke ønsker å være der. Hva bruker du selv fritiden din på Hi? Anonymous poster hash: a486d...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #17 Skrevet 17. desember 2013 Har du hatt dyr selv HI? Høres ikke sånn ut iallfall. Det er en passion som alt annet vil jeg tro, jeg selv kan ikke skjønne folk som shopper til de sprekker og legger igjen masse penger hos frisøren, fikser på negler og hud og alt mulig. Noen er opptatt av dyr, noen av frislutsliv, noen av å shoppe, noen maler, noen bruker alle pengene på gambling..you name it! Vil forresten si at de som er så driver med utstilling av hunder(og hester) er vel de som tar best vare på dyrene sine fordi de er genuint intresserte. Værre med den elghunden som får noen lufteturer hver høst under jakta og resten av året står fast ute.. Anonymous poster hash: 34e9c...923 Ja vi har faktisk hund Grunnen til at jeg ikke er så fan av disse hundekonkuransene er fordi har opplevd flere ganger at bikkjene driter på banen. Venninna mi som driver med agylity sier at desverre er det mange som ikke tar seg tid til å lufte hundene skikkelig gjennom helgen da de er mest opptatt av å trene. Hun innrømmer selv at det ofte går i glemmeboken. Disse hundene jeg vet om blir sjeldent sosialisert og er alltid i bur hjemme. Som de sier, dette er konkuransehunder ikke kosehunder. Trist h.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette. Har mange venner som er aktive både innen agility, dressur og utstilling - og hundene blir ivaretatt på beste vis. Alltid hundene før dem selv! Jeg har vært på utallige konkurranser, har kanskje sett én gang at en hund har bæsjet på banen. Anonymous poster hash: a6301...204
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #18 Skrevet 17. desember 2013 Har du hatt dyr selv HI? Høres ikke sånn ut iallfall. Det er en passion som alt annet vil jeg tro, jeg selv kan ikke skjønne folk som shopper til de sprekker og legger igjen masse penger hos frisøren, fikser på negler og hud og alt mulig. Noen er opptatt av dyr, noen av frislutsliv, noen av å shoppe, noen maler, noen bruker alle pengene på gambling..you name it! Vil forresten si at de som er så driver med utstilling av hunder(og hester) er vel de som tar best vare på dyrene sine fordi de er genuint intresserte. Værre med den elghunden som får noen lufteturer hver høst under jakta og resten av året står fast ute.. Anonymous poster hash: 34e9c...923 Ja vi har faktisk hund Grunnen til at jeg ikke er så fan av disse hundekonkuransene er fordi har opplevd flere ganger at bikkjene driter på banen. Venninna mi som driver med agylity sier at desverre er det mange som ikke tar seg tid til å lufte hundene skikkelig gjennom helgen da de er mest opptatt av å trene. Hun innrømmer selv at det ofte går i glemmeboken. Disse hundene jeg vet om blir sjeldent sosialisert og er alltid i bur hjemme. Som de sier, dette er konkuransehunder ikke kosehunder. Trist h.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Okei, det kan ikke jeg si noe på siden jeg ikke vet. de jeg kjenner som holder på med hund tar veldig godt vare på dem, de er en del av familien og barna får masse glede ut av det og. Har hund vi også (og hest..) som går løs ute hele dagen siden vi bor slik til og hun stikker ikke av, barna elsker den hunden og den er som et familiemedlem for oss. Anonymous poster hash: 34e9c...923
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #19 Skrevet 17. desember 2013 Har du hatt dyr selv HI? Høres ikke sånn ut iallfall. Det er en passion som alt annet vil jeg tro, jeg selv kan ikke skjønne folk som shopper til de sprekker og legger igjen masse penger hos frisøren, fikser på negler og hud og alt mulig. Noen er opptatt av dyr, noen av frislutsliv, noen av å shoppe, noen maler, noen bruker alle pengene på gambling..you name it! Vil forresten si at de som er så driver med utstilling av hunder(og hester) er vel de som tar best vare på dyrene sine fordi de er genuint intresserte. Værre med den elghunden som får noen lufteturer hver høst under jakta og resten av året står fast ute.. Anonymous poster hash: 34e9c...923 Ja vi har faktisk hund Grunnen til at jeg ikke er så fan av disse hundekonkuransene er fordi har opplevd flere ganger at bikkjene driter på banen. Venninna mi som driver med agylity sier at desverre er det mange som ikke tar seg tid til å lufte hundene skikkelig gjennom helgen da de er mest opptatt av å trene. Hun innrømmer selv at det ofte går i glemmeboken. Disse hundene jeg vet om blir sjeldent sosialisert og er alltid i bur hjemme. Som de sier, dette er konkuransehunder ikke kosehunder. Trist h.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette. Har mange venner som er aktive både innen agility, dressur og utstilling - og hundene blir ivaretatt på beste vis. Alltid hundene før dem selv! Jeg har vært på utallige konkurranser, har kanskje sett én gang at en hund har bæsjet på banen. Anonymous poster hash: a6301...204 Venninna mi har drevet med agylity i 15 år og sier at dette er et stort problem. Jeg så det sist i november og jeg er med å ser på henne kanskje fire ganger i året og har sett det mange ganger allerede. Tanta til samboeren min har en haug med utstillingshunder som bor i buret. Syns det er ille. Hun går aldri tur med de. Så når vi skulle passe huset hennes en helg så gikk vi tur med hele gjengen. Fikk så vondt av de for de står plassert i kjelleren i hvert sitt bur. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
sug lut Skrevet 17. desember 2013 #20 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder.Ja det er greit nok det. Men når det kun gleder en person i familien så synes jeg kanskje ikke det er fullt så genuint lenger. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Eh, vet du hva genuin betyr? Ja det vet jeg. Det betyr ekte. Noe jeg mener det ikke er når det er en hobby som går utover familien. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Du mener du kan redefinere termer i språket etter forgodtbefinnende? Eller at du faktisk kan avgjøre om folks interesser er ekte? Og i så fall, hvorfor tror du de gidder å opprettholde fiksjonen om at de har denne interessen?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #21 Skrevet 17. desember 2013 Er det ikke greit at vi er forskjellige da? Jeg bruker mye tid i stallen, det er mange som har unger "på slep", men det er sjelden ungene er sure. De ungene jeg opplever "på slep"i stallen liker seg der. Disse ungene er med i et fellesskap av barn, ungdom og voksne som samles om den felles interesse. I stallen hos oss er det ingen som drar med seg unger som ikke ønsker å være der. Hva bruker du selv fritiden din på Hi? Anonymous poster hash: a486d...3fd Er ute i fri skog og mark med hund og barn. Hvertfall ikke stuet inne på et lokale med hunden i buret og barna plassert på en campingstol med hvert sitt nettbrett. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #22 Skrevet 17. desember 2013 Ja fy, tenk å ha en genuin entusiasme i voksen alder.Ja det er greit nok det. Men når det kun gleder en person i familien så synes jeg kanskje ikke det er fullt så genuint lenger. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Eh, vet du hva genuin betyr?Ja det vet jeg. Det betyr ekte. Noe jeg mener det ikke er når det er en hobby som går utover familien. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Du mener du kan redefinere termer i språket etter forgodtbefinnende? Eller at du faktisk kan avgjøre om folks interesser er ekte? Og i så fall, hvorfor tror du de gidder å opprettholde fiksjonen om at de har denne interessen? Hvor lang tid brukte du på å tenke ut dette svaret da? Jeg mener interessen er i mange situasjoner egoitisk og lite gjennomtenkt. Hvor ekte det føles for vedkommende får så være, men for andre rundt virker det ikke spesielt gjennomtenkt. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #23 Skrevet 17. desember 2013 Skjønner ikke jeg heller. Hva er poenget med å ha en lidenskap og hobby. MYE bedre å sitte inne sammen med venner og baksnakke alle som ikke er som oss. For JEG er selvsagt perfekt. Pføøøøy, fly å stallen liksom. Sååå barnslig. Anonymous poster hash: 6110d...6d2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #24 Skrevet 17. desember 2013 Er det ikke greit at vi er forskjellige da? Jeg bruker mye tid i stallen, det er mange som har unger "på slep", men det er sjelden ungene er sure. De ungene jeg opplever "på slep"i stallen liker seg der. Disse ungene er med i et fellesskap av barn, ungdom og voksne som samles om den felles interesse. I stallen hos oss er det ingen som drar med seg unger som ikke ønsker å være der. Hva bruker du selv fritiden din på Hi? Anonymous poster hash: a486d...3fd Er ute i fri skog og mark med hund og barn. Hvertfall ikke stuet inne på et lokale med hunden i buret og barna plassert på en campingstol med hvert sitt nettbrett. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 Stakkars barna dine som blir dratt slept motvillig med ut i skog og mark med hund For de som har litt vondt for det: setningen over er ironi, som spiller på at Hi mener at det er synd i barn som dras med i stallen, mens det tydeligvis er greit å dra de med i skog og mark med hund.Dermed kan Hi lett tolkes dithen at det er greit å dra med ungene på det man selv har interesse for,så lenge man har interesse for det samme som Hi har interesse for... Selv tror jeg barn har godt av å være med både ut i skog og mark og i stallen. (hundeutstillinger har jeg lite erfaring med, så det velger jeg å ikke uttale meg om) Anonymous poster hash: a486d...3fd
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #25 Skrevet 17. desember 2013 Tanta til samboeren min har en haug med utstillingshunder som bor i buret. Syns det er ille. Hun går aldri tur med de. Så når vi skulle passe huset hennes en helg så gikk vi tur med hele gjengen. Fikk så vondt av de for de står plassert i kjelleren i hvert sitt bur. H.i Anonymous poster hash: 49c5e...5c2 DETTE er det jeg reagerer mest på av alt i denne tråden! Hvis det stemmer at disse hundene stort sett alltid står i bur og ikke får lufteturer - da er det på tide å melde denne tanta, konkurransehunder eller ei! Anonymous poster hash: 23653...702
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå