Gå til innhold

baby har vokst lite de siste 3 ukene

Anbefalte innlegg

Sist jeg var på kontroll lå jeg litt over den røde streken på sf målingene. Idag lå jeg litt under men fortsatt innenfor det grønne feltet. Syns det ser ut som om vesla har vokst så lite disse ukene. Noe å bekymre seg for?

Redd hun ikke får i seg nok næring..

Er 31+2 :)

Endret av giraffen1902

Fortsetter under...

Babyene vokser i rykk og napp, så det er helt normalt at sf målene kan variere! På neste kontroll ligger kanskje sf på sin vanlige kurve. Det er hvis den fortsetter å falle at det kan være greit å få sjekket babyen med UL.

Jeg har stort sett ligget over det grønne streken, men har hatt ganger der jeg har fulgt streken og fått et hopp ned. Er 38+5 og mini er ca +10 % når det gjelder vekt nå, så han har fått nok næring. ;)

Det samme gjelder mors vekt også, er ikke unormalt at vi plutselig går opp

litt mer/mindre mellom noen av kontrollene. Så lenge vekten ikke er vann som er som skaper ødemer så er det ingen fare at man får et hopp. :-)

Tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Jeg blir fulgt opp ekstra pga komplikasjoner med babyen, og ble litt bekymret da SF-målet hadde flatet litt ut på tre uker. UL viste derimot at babyen vokste akkurat som før, og legen forklarte det med at mengden fostervann kan variere, i tillegg til at SF-målet avhenger litt av hvordan babyen ligger akkurat den dagen. Men om det fortsetter å flate ut også neste gang går det sikkert an å sjekke en ekstra gang. 

Anonymous poster hash: 533c2...932

Jeg hadde også en baby mindre enn gjennomsnittet i de ukene. Og på vekst estimiring i uke 36 var den litt over gjennom,snittet. Men nå i uke 40+5 er den helt normal. Så tror ikke du skal bekymre deg :) De vokser tydelig i rykk og napp disse små :)

Tusen takk for beroligende svar :-) aktiviteten er jo som før så da har ho det vel bra og får i seg det ho skal. Er heldigvis kun 2 uker til neste kontroll så da ser jeg jo fort om det tar seg opp. Vekten min har hvertfall gått opp de siste 3 ukene, litt sjokkerende når jeg hadde gått opp 5 kilo på 3 uker!! Men vekten til jm og vekten til legen har alltid vist stor forskjell...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...