Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Har mottat brev fra namsfogden da jeg var seint ute med husleien, var i kontakt med firma jeg leier igjennom å fikk avtalt å utsette husleien, tiltross for dette skjedde det en missforståelse og det ble sendt brev om begjæring av utkastelse. Har vært i kontakt med både firma og namsfogden der alt er i orden. Saken er at det ble sendt kopi nav og bft. Jeg lurer da på hva som skjer vidre iforhold til bft, blir det oppfølging av dem og kan dette anses som omsorgsvikt ? Jeg ble så nærvøs og langt ned etter det brevet at jeg har ikke klart å komme meg til nav. Fikk brevet i går å har selvfølgelig snakket med både utleiefirma og namsfogden. Tok kontakt med nav per telefon for å høre hva som skjer vidre. Noen som vet litt om dette å som kan si noen ord hva jeg bør forvente fremmover ? Anonymous poster hash: de135...647
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Såfremt det du skriver her er hele saken har du ingenting å frykte. Har du derimot slitt med å betale over tid (virker litt merkelig å kaste deg ut etter æ ha bedt om utsettelse én gang), og det er andre ting som ikke har kommet frem her som har gått utover barna, kan de gjøre en utredning. Tror ikke du skal bekymre deg. Anonymous poster hash: f0a67...f31
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Det er for huseier viktig å sende formelle varsel om heving av husleiwkontrakten straks, ved manglende betaling. Dette fordi det tar noen måneder å få kastet noen ut, så det er viktig å få ballwn ril å rulle. om ikke kan det bli mange måneder med tapt husleie. Anonymous poster hash: 0d234...989
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Hadde bare den nov regningen ubetalt og alt er ordnet opp. Hadde samlivsbrudd for 5 mnd siden å litt rot i utbetalingene fra nav så ble veldig vanskelig mnd å få betalt husleien. Skrev eget skriv til firma jeg leier igjennom, når jeg kontaktet firma jeg leier igjennom sto det også notat at jeg slipper rettsgebyr fordi betalingen var registrert dagen etter dem satte frem begjæringen. Alt er ordnet opp i sånn sett, men kopien til bft foreligger jo fordi om alt er ordnet opp. Lurte mer på hva de må undersøke, hvordan de går frem, om dette kan anses som omsorgsvik osv. HI Anonymous poster hash: de135...647
Plutselig_gravid Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Hadde bare den nov regningen ubetalt og alt er ordnet opp. Hadde samlivsbrudd for 5 mnd siden å litt rot i utbetalingene fra nav så ble veldig vanskelig mnd å få betalt husleien. Skrev eget skriv til firma jeg leier igjennom, når jeg kontaktet firma jeg leier igjennom sto det også notat at jeg slipper rettsgebyr fordi betalingen var registrert dagen etter dem satte frem begjæringen. Alt er ordnet opp i sånn sett, men kopien til bft foreligger jo fordi om alt er ordnet opp. Lurte mer på hva de må undersøke, hvordan de går frem, om dette kan anses som omsorgsvik osv. HI Anonymous poster hash: de135...647 Tror du kan slappe helt av De sender vel automatisk melding til nav og barnevernstjenesten fordi du har barn. Og barn skal ikke bo på gaten her i Norge. Barnevernstjenesten/nav hadde nok bare hjulpet deg med å skaffe ny leilighet og hjulpet deg å få oversikt og orden på økonomien.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Har mottat brev fra namsfogden da jeg var seint ute med husleien, var i kontakt med firma jeg leier igjennom å fikk avtalt å utsette husleien, tiltross for dette skjedde det en missforståelse og det ble sendt brev om begjæring av utkastelse. Har vært i kontakt med både firma og namsfogden der alt er i orden. Saken er at det ble sendt kopi nav og bft. Jeg lurer da på hva som skjer vidre iforhold til bft, blir det oppfølging av dem og kan dette anses som omsorgsvikt ? Jeg ble så nærvøs og langt ned etter det brevet at jeg har ikke klart å komme meg til nav. Fikk brevet i går å har selvfølgelig snakket med både utleiefirma og namsfogden. Tok kontakt med nav per telefon for å høre hva som skjer vidre. Noen som vet litt om dette å som kan si noen ord hva jeg bør forvente fremmover ? Anonymous poster hash: de135...647 Hva er bft? Merkelig å begjære utkastelse i en slik situasjon, de må først forsøke å kreve det inn tror jeg. Og har du ikke depositum? Fint å høre at det ordnet seg uansett, men dette firmaet har gjort noe svært straffbart og muligens erstatningspliktig ved å sende sensitive personopplysninger om deg til andre. Anonymous poster hash: 98844...1f6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Hadde bare den nov regningen ubetalt og alt er ordnet opp. Hadde samlivsbrudd for 5 mnd siden å litt rot i utbetalingene fra nav så ble veldig vanskelig mnd å få betalt husleien. Skrev eget skriv til firma jeg leier igjennom, når jeg kontaktet firma jeg leier igjennom sto det også notat at jeg slipper rettsgebyr fordi betalingen var registrert dagen etter dem satte frem begjæringen. Alt er ordnet opp i sånn sett, men kopien til bft foreligger jo fordi om alt er ordnet opp. Lurte mer på hva de må undersøke, hvordan de går frem, om dette kan anses som omsorgsvik osv. HI Anonymous poster hash: de135...647 Tror du kan slappe helt av De sender vel automatisk melding til nav og barnevernstjenesten fordi du har barn. Og barn skal ikke bo på gaten her i Norge. Barnevernstjenesten/nav hadde nok bare hjulpet deg med å skaffe ny leilighet og hjulpet deg å få oversikt og orden på økonomien. Vel det er faktisk straffbart å gjøre noe slikt. Anonymous poster hash: 98844...1f6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Det er for huseier viktig å sende formelle varsel om heving av husleiwkontrakten straks, ved manglende betaling. Dette fordi det tar noen måneder å få kastet noen ut, så det er viktig å få ballwn ril å rulle. om ikke kan det bli mange måneder med tapt husleie. Anonymous poster hash: 0d234...989 Dette kan du visst lite om. En husleiekontrakt kan ikke "heves", med mindre den er inngått på juridisk ugyldig grunnlag. Anonymous poster hash: 98844...1f6
Jallow B Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Men er det noen lov om å kontakte barnevernet pga ubetalt husleie? Aldri hørt om..da må det jo kun være firmaer?? Og hva er bft?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 BFT = barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: de135...647
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Jeg fikk utkastelse en gang og hadde tre barn under 12 år. Blei ikke noe kontakt med barnevern som jeg veit om. Namsmann kom å skifta lås på døren og hadde 14 dager på å pakke alt som var vårt! Anonymous poster hash: f2c7c...659
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Jeg fikk utkastelse en gang og hadde tre barn under 12 år. Blei ikke noe kontakt med barnevern som jeg veit om. Namsmann kom å skifta lås på døren og hadde 14 dager på å pakke alt som var vårt! Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ble det sånn at du også måtte flytte ut ? Hva skjedde evt vidre da ? HI Anonymous poster hash: de135...647
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Jeg fikk utkastelse en gang og hadde tre barn under 12 år. Blei ikke noe kontakt med barnevern som jeg veit om. Namsmann kom å skifta lås på døren og hadde 14 dager på å pakke alt som var vårt! Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ble det sånn at du også måtte flytte ut ? Hva skjedde evt vidre da ? HI Anonymous poster hash: de135...647 Måtte finne meg noe annet. Ei fra namsmann kom hver dag for å låse opp døren (feks 09.00 -15.30) og alt måtte være vekk innen den navngitte datoen. Anonymous poster hash: f2c7c...659
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Jeg fikk utkastelse en gang og hadde tre barn under 12 år. Blei ikke noe kontakt med barnevern som jeg veit om. Namsmann kom å skifta lås på døren og hadde 14 dager på å pakke alt som var vårt! Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ble det sånn at du også måtte flytte ut ? Hva skjedde evt vidre da ? HI Anonymous poster hash: de135...647 Måtte finne meg noe annet. Ei fra namsmann kom hver dag for å låse opp døren (feks 09.00 -15.30) og alt måtte være vekk innen den navngitte datoen. Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ok, takker for svar. Har jo så klart ikke tenkt å havne i samme klemme men ville bare vite hva som skjedde. Takk for svar og håper ting har rettet seg for deg i dag. HI Anonymous poster hash: de135...647
Jallow B Skrevet 17. desember 2013 #15 Skrevet 17. desember 2013 BFT = barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: de135...647 Men er dette det samme som barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 BFT = barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: de135...647 Men er dette det samme som barnevernet? BFT har jo flere ting, men barnevernet er også en del av BFT. Regner med det blir sett på som bekymringsverdig når mor som har omsorg for barn ikke klarer å betale husleie. Anonymous poster hash: de135...647
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #17 Skrevet 17. desember 2013 Jeg fikk utkastelse en gang og hadde tre barn under 12 år. Blei ikke noe kontakt med barnevern som jeg veit om. Namsmann kom å skifta lås på døren og hadde 14 dager på å pakke alt som var vårt! Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ble det sånn at du også måtte flytte ut ? Hva skjedde evt vidre da ? HI Anonymous poster hash: de135...647 Måtte finne meg noe annet. Ei fra namsmann kom hver dag for å låse opp døren (feks 09.00 -15.30) og alt måtte være vekk innen den navngitte datoen. Anonymous poster hash: f2c7c...659 Ok, takker for svar. Har jo så klart ikke tenkt å havne i samme klemme men ville bare vite hva som skjedde. Takk for svar og håper ting har rettet seg for deg i dag. HI Anonymous poster hash: de135...647 Jada, dette er noen år tilbake i tid og eier mitt eget hus i dag Lykke til du også Anonymous poster hash: f2c7c...659
Jallow B Skrevet 17. desember 2013 #18 Skrevet 17. desember 2013 BFT = barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: de135...647 Men er dette det samme som barnevernet? BFT har jo flere ting, men barnevernet er også en del av BFT. Regner med det blir sett på som bekymringsverdig når mor som har omsorg for barn ikke klarer å betale husleie. Anonymous poster hash: de135...647 Da lærte jeg noe nytt idag også. Det er forøvrig mange ting som kan gjøre at man ikke får betalt husleie. Problemer med nav, f.eks..den situasjonen var jeg i for 2år sida.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #19 Skrevet 17. desember 2013 BFT = barne og familie tjenesten. Anonymous poster hash: de135...647 Men er dette det samme som barnevernet? BFT har jo flere ting, men barnevernet er også en del av BFT. Regner med det blir sett på som bekymringsverdig når mor som har omsorg for barn ikke klarer å betale husleie. Anonymous poster hash: de135...647 Forsinkelse med husleie skal ikke være bekymringsverdig i seg selv HI, og firmaet har ikke lov til å bryte taushetsplikten de har ovenfor deg om økonomiske forhold og personopplysninger ved å gi ut dette uten ditt samtykke slik. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok gått videre med den biten. Men godt å høre at det ordnet seg :-) Anonymous poster hash: 98844...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå