Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Uten å gå for mye inn på detaljer så ender vi nå uansett nå med måtte flytte til en annen by. Jeg vet at det er der jeg skal bli boende med mitt barn resten av hennes oppvekst, enten det er med eller uten min samboer (far til barnet vårt). Jeg har lavere inntekt enn han, og ut fra mine beregninger så kan jeg få problemer med å ta opp nok lån selv til at jeg og barnet skal kunne bo greit, det er litt i grenseland for hvado m er forsvarlig og hva banken muligens vil kunne godta. Alternativt så kan jeg kjøpe leilighet sammen med samboer/barnefar og bo en del bedre, og alt det økonomiske blir mye lettere. Problemet kommer først dersom det blir slutt mellom meg og samboeren. Da har ikke jeg mulighet til å kunne kjøpe han ut av en leilighet som blir så dyr som den vi kjøper sammen, og barnet mitt må flytte igjen (denne gang innad i samme by, men det medfører likevel å måtte bytte skole mm). Vi har bestemt oss for å forsøke å være sammen, og jobbe med forholdet, samtidig som han kommer til å være mye borte fra oss i ny jobb. Uansett om vi velger å kjøpe leilighet i sammen eller ikke. Men gjør vi det ikke så føler jeg også at det er litt som å gi opp forholdet selv om det ikke er planen. Akkurat nå vet vi ikke om forholdet vil vare eller ikke. Kjenner jeg rives litt i to av dette dilemmaet. Jeg ønsker stabilitet og trygghet for meg og annet mitt, samtidig som jeg ønsker at vi skal kunne bo greit også. Trenger råd og innspill! Anonymous poster hash: dabf5...74f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 45 visninger og ingen svar? Du trenger ikke å sitte på masse kunnskap eller erfaringer på emnet for å svare, jeg setter pris på alle svar... Hva ville du ha valgt, eller hva høres mest fornuftig ut objektivitet sett, ut fra ditt ståsted? HI Anonymous poster hash: dabf5...74f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 jeg ville kjøpt sammen med samboer. mest fordi dere gjennom dette kanskje satser enda mer på å redde forholdet fordi det også blir økonomisk ubehagelig å gå fra hverandre. Det å flytte innad i samme by skaper ikke like store problemer, fordi bsarnet kan ha samme venner selv etter skolebytte. lykke til Anonymous poster hash: 9ed62...fef
Våryr ✿ Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Dette var litt vanskelig. Hadde dere hatt et godt forhold, hadde jeg ikke vært i tvil. Jeg hadde nok tenkt som deg, at det er mer stabilt å kjøpe alene. Men hvis dere skal satse på forholdet, så bør dere gjøre det skikkelig. Ikke halvhjerta med alle mulige forsikringer til det går galt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Tusen takk for svar! Det er veldig nyttig å høre andres tanker :-) Håper flere også velger å svare. Anonymous poster hash: dabf5...74f
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Jeg ville kjøpt med samboer, satse på forholdet, enig med våryr, hvis dere skal satse så må dere være villig til å hoppe inn med begge beina først om det skal gå. Men dere trenger vel ikke å kjøpe den dyreste leiligheten dere får råd til. Hvis du vil være føre var så kan dere jo kjøpe en leilighet som er stor nok og bra nok, men ikke dyrere enn at om ting skulle gå skeis, så kan du kjøpe han ut med litt sparing.
Sint naken biltyv Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Jeg ville kjøpt alene. Og latt samboer bo der. Ville aldri kjøpt med en jeg ikke visste om jeg kom til å fortsette med på sikt.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Jeg kan jo kanskje legge til, at selv om vi ønsker å prøve å fortsette, så er det ikke sånn at vi kanskje satser fullt ut på forholdet. Det er nok mer den at vi prøver å få det til å fungere fungere, vi er ikke villige til å gi slipp helt enda. HI Anonymous poster hash: dabf5...74f
Gjest Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Ville ha kjøpt alene faktisk. OG grunnen til det er mest mulig stabilitet for barnet. Selv om dere jobber for forholdet, så virker det ikke helt solid. Dermed slipper barnet enda en event flytting hvis det skulle skjære seg igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Har du sjekket hvordan det er med lån hos husbanken? Har hørt at man kan få ekstra lån/topplån hvis man var enslig mor. Så da har du kanskje råd til å kjøpe han ut alikevel Anonymous poster hash: 32f01...b79
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Hadde kjøpt alene. Så kunne samboer leie hos deg. Kanskje du hadde fått mer i lån hvis du kunne garantere for leieinntektene som samboer ville bidra med? Selvfølgelig må jo samboer være enig i denne planen da. At du er ute etter stabilitet for barnet ditt. Hvis dere så gikk fra hverandre ville jo han stå på bar bakke, mens du allerede har begynt nedbetaling av en bolig. Men på den andre siden så gjør jo denne løsningen det veldig enkelt for dere å senere gå fra hverandre. Kanskje det blir for enkelt? Anonymous poster hash: 0d9e8...a77
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Takk for svar, det setter jeg pris på :-) og takk for tips med husbanken! Det har jeg ikke undersøkt. Regner med jeg har noe egenkapital etter salget der vi bor nå, men vet forelpig ikke om det er nok. Har tenkt på mulighet for leieinntekter, men vet ikke om verken samboer eller banken synes det er noen god idé. Får tenke litt på det... Anonymous poster hash: dabf5...74f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå