Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 At det går an å være så vrang og vanskelig!! Han har lagt igjen øra et eller annet sted tror jeg :/ På morran i dag: "La hunden være, dere bare krangler når du styrer så fælt om morran!" "Hello!! Hva sa jeg?!? La bikkja være!" "Nei, du skal ikke spille nå... Fordi jeg sier det, slutt med masinga!" "Ikke søl med kakaoen din, du har rene klær på..." "Ta på deg sko er du snill..." "Nei, ikke mas om spill, vi skal dra nå!" Sånn er det hver dag for tiden, han nekter å følge beskjeder, jeg må gjenta og bli streng.... Er så lei av å ikke kunne ha en dag uten konflikter! Jeg har samme rutine hver dag, så han vet hva som skal skje i hvilken rekkefølge og hva som er forventet. Han kjenner regler og rammer, han vet at han ikke skal mase når jeg har sagt nei. Hvorfor er han så vrang?!? Sliten!!! Anonymous poster hash: c9847...57f
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Hehe hvis det er noe trøst så har min 4 åring blitt lik din om dagen. Fikk et tips om at det hadde noe med desember å gjøre. Alle forventningene, spenningen, vi setter huset på hodet med både vask og pynt, skjer mye på barnehage osv som ikke er en del av den vanlige rutinen osv. Barna er rett og slett elektriske!! Puh, håper det stemmer for dette er veldig slitsomt ja!!!
Gulljnta Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Godt vi ikke er alene, blir sprø av 5-åringen her. Svarer meg og hermer etter det jeg sier.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Huff.... Her også! Har vært slik siden han startet på skolen i høst. Han blir 6 nå i desember. Helt umulig til tider, og er så slitsomt å merke at man faktisk blir forbanna på sin egen unge! Anonymous poster hash: 83a90...280
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har en 6-åring som ikke hører, må si allting 3 ganger, og siste gangen ender det som oftest med at jeg roper. 4-åringen er en rømling, og hver gang hun får en beskjed, så springer hun og gjemmer seg, for å hoppe frem og rope "bø" like etterpå. 2,5 åringen trasser på alt, skal gjøre alt selv, selv om hun ikke klarer det, og hyyyyler når jeg hjelper henne. Så vi bruker relativt lang tid om morgenen kan man si.. Anonymous poster hash: b0d7d...b0e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 "Aldri" er et meget godt brukt ord hjemme hos oss for tiden. Meg; "Kom skal vi gå å pusse tennene og vaske" 5åringen; "Aldri!" Meg; "I dag skal må vi bade" 5åringen; "Aldri!" Anonymous poster hash: 6c401...515
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Høres ut som min som straks blir 4 år... Jeg tror jeg blir gal i hodet av å si de samme setningene flere ganger hver dag,hver eneste dag... Jeg blir sprø!Og jeg har prøvd alt fra det mest pedagogiske til det mest upedagogiske,men ingenting hjelper det spøtt!!!Sånn har det vært endel måneder nå,er så lei av min egen stemme!! Anonymous poster hash: f8d19...a09
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Haha, vi får ha en trassesammenkomst med de herlige 4-6 åringene våre Godt å høre at det ikke bare er min! Trodde jeg hadde gjort noe galt jeg, ikke vært tydelig nok eller vært for streng, men da er det nok bare alderen Var herlig å sende ham i Bhg i dag tidlig, nå kan du krangle med noen andre voksne tenkte jeg i mitt stille sinn HI Anonymous poster hash: c9847...57f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Haha, det verste (eller beste) er at han er jo gullunge alle andre steder enn hjemme, så det er ingen som skjønner hva jeg snakker om dersom de ikke er i situasjonene når det skjer. Anonymous poster hash: 83a90...280
♥Madam Mim♥ Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 Haha, det verste (eller beste) er at han er jo gullunge alle andre steder enn hjemme, så det er ingen som skjønner hva jeg snakker om dersom de ikke er i situasjonene når det skjer. Anonymous poster hash: 83a90...280 Åh, ja. Besteforeldrene som hun er ofte oss skjønner ikke hva i all verden jeg sliter med for hun er jo bare så snill bestandig. Var en gang som pappa var her alene en tur og da slo hun seg plutselig vrang og viste sitt sanne jeg, da skjønte han endelig hva jeg mente :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå