Gå til innhold

Dere som ikke vaksinerer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dette tilfellet så tror jeg helt ærlig jeg ville ha gått bak ryggen til mannen å vaksinert uten hans viten. Bedt HS om å vaksinere uten å føre det inn noe sted. Ville bare forklart henne at du virkelig ville at barnet skulle vaksineres.

Skjønner ikke at så mange lar være å vaksinere. Kan forstå de som har opplevd reaksjon, noe som er veldig sjelden og dem som blir frarådet av lege, noe jeg også vil tro er veldig sjeldent.

Men hva med dere andre?? Vil da mye heller ha en baby/barn som får litt feber eller noe slikt samme dag vaksinen settes istedet for å risikere at barnet får sykdommen og bli alvorlig syk!!

Er jo ikke rart vi får sjeldne sykdommer tilbake igjen hit når folk ikke vaksinerer seg og innvandrere, turister osv drar det med seg inn i landet!

Anonymous poster hash: 2fd36...a8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfellet så tror jeg helt ærlig jeg ville ha gått bak ryggen til mannen å vaksinert uten hans viten. Bedt HS om å vaksinere uten å føre det inn noe sted. Ville bare forklart henne at du virkelig ville at barnet skulle vaksineres.

Skjønner ikke at så mange lar være å vaksinere. Kan forstå de som har opplevd reaksjon, noe som er veldig sjelden og dem som blir frarådet av lege, noe jeg også vil tro er veldig sjeldent.

Men hva med dere andre?? Vil da mye heller ha en baby/barn som får litt feber eller noe slikt samme dag vaksinen settes istedet for å risikere at barnet får sykdommen og bli alvorlig syk!!

Er jo ikke rart vi får sjeldne sykdommer tilbake igjen hit når folk ikke vaksinerer seg og innvandrere, turister osv drar det med seg inn i landet!

Anonymous poster hash: 2fd36...a8d

Selvsagt går jeg ikke bak ryggen hans. Tviler også på at HS ville risikert jobben sin for noe sånt.

Jeg har nettopp funnet ut at jeg selv mangler nesten alle vaksinene. Må vist ta de på ny hvert 10. år for at de skal virke. Så regner med det er mange som går rundt uten beskyttelse.

Anonymous poster hash: e090e...136

Skrevet

Dere som utsatte vaksinene, hva slags reaksjoner fikk dere av hs? Her var legen veldig positiv til det, mens hs syntes at det var en dårlig ide, hvertfall på vinteren med alle sykdommene.. Fikk utsatt de, men han fikk en forferdelig reaksjon (ikke pga at vi vaksinerte han sent, men andre grunner), og nå vil jeg vente med mmr vaksinen... Hun var jo så negativ til utsetting av den første, så regner med at denne blir like ille..

Anonymous poster hash: cbbd2...5a9

Den ene legen var positiv og visste akkurat hvordan jeg hadde det. Sa ingenting stort bare at vi kan ta det rolig og vi må absolutt ikke følge vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke. Jeg tar gutta hos den legen hele tiden. Men det var en gang hun var på ferie og andre legen kjekka guttungen og hun var mer negativ da hun så at han fikk ikke alle vaksinene. Og sa at "det er jo bare revaksinasjon vi snakker om, og at ved revaksinering så er det ingen fare osv osv" men da sa jeg til henne at det var akkurat revaksinasjon jeg hadde reaksjon på da jeg var liten. hun var negativ. jeg vet jo at om det var allergi hos meg så må det ikke være genetisk betinget men jeg vil ikke risikere og føler at jeg ikke må. barna skal få de fleste vaksiner men i en annen tempo.

Anonymous poster hash: 544d6...041

Skrevet

Dere som utsatte vaksinene, hva slags reaksjoner fikk dere av hs? Her var legen veldig positiv til det, mens hs syntes at det var en dårlig ide, hvertfall på vinteren med alle sykdommene.. Fikk utsatt de, men han fikk en forferdelig reaksjon (ikke pga at vi vaksinerte han sent, men andre grunner), og nå vil jeg vente med mmr vaksinen... Hun var jo så negativ til utsetting av den første, så regner med at denne blir like ille..

Anonymous poster hash: cbbd2...5a9

Den ene legen var positiv og visste akkurat hvordan jeg hadde det. Sa ingenting stort bare at vi kan ta det rolig og vi må absolutt ikke følge vaksinasjonsprogrammet til punkt og prikke. Jeg tar gutta hos den legen hele tiden. Men det var en gang hun var på ferie og andre legen kjekka guttungen og hun var mer negativ da hun så at han fikk ikke alle vaksinene. Og sa at "det er jo bare revaksinasjon vi snakker om, og at ved revaksinering så er det ingen fare osv osv" men da sa jeg til henne at det var akkurat revaksinasjon jeg hadde reaksjon på da jeg var liten. hun var negativ. jeg vet jo at om det var allergi hos meg så må det ikke være genetisk betinget men jeg vil ikke risikere og føler at jeg ikke må. barna skal få de fleste vaksiner men i en annen tempo.

Anonymous poster hash: 544d6...041

Merkelig legen sa det. Etter hva jeg har lest øker faktisk sjansen for bivirkninger ved revaksinasjon. Feks er det sett flere bivirkninger ved dose nr 3 av trippelvaksinen en dose 2 og flere bivirkninger ved dose 2 en ved dose 1. Men uansett så er det jo mikroskopisk samme hvilken dose en snakker om.

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Ser poenget ditt, men nå er det nå engang slik at den kommer som trippelvariant og alle burde innse alvoret ved å ikke la seg vaksinere. HD og FHI har nok sine grunner til å la det fortsette som det er.

Skrevet

Jeg ville minnet mannen din på at dere knapt kan reise noe sted uten vaksinene. Turer til mer eksotiske strøk kan dere iallefall bare glemme...

Anonymous poster hash: 00fc1...9cb
Skrevet

Jeg ville minnet mannen din på at dere knapt kan reise noe sted uten vaksinene. Turer til mer eksotiske strøk kan dere iallefall bare glemme...

Anonymous poster hash: 00fc1...9cb

Vi har nå selv reist til Thailand mange ganger uten vaksiner. Så akuratt det er ikke noe godt argument.

Uansett så kan det virke som han er litt på gli hvis vi bare utsetter vaksinene i 3-4 år. Det er visst nok rundt de tider imunforsvaret er ferdig utviklet. Ser også at en del andre foreldre, i eldre tråder her inne, har valgt å gjøre det på denne måten.

Skrevet

Jeg ville minnet mannen din på at dere knapt kan reise noe sted uten vaksinene. Turer til mer eksotiske strøk kan dere iallefall bare glemme...Anonymous poster hash: 00fc1...9cb

Vi har nå selv reist til Thailand mange ganger uten vaksiner. Så akuratt det er ikke noe godt argument.Uansett så kan det virke som han er litt på gli hvis vi bare utsetter vaksinene i 3-4 år. Det er visst nok rundt de tider imunforsvaret er ferdig utviklet. Ser også at en del andre foreldre, i eldre tråder her inne, har valgt å gjøre det på denne måten. Anonymous poster hash: e090e...136

Så du og din mann er heller ikke basisvaksinert som barn?

Anonymous poster hash: d41cb...989

Skrevet

Skjønner man er skeptisk til å overvaksinere seg selv og barna sine altså, men å droppe de vanlige barnevaksinene synes jeg er helt "høl i hodet".
Det er jo en grunn til at staten anbefaler dem.

Hadde det vært snakk om influensavaksine/svineinfluensavaksine hadde jeg skjønt det, det er mindre forsket på.

Håper i alle fall dere som dropper vaksiner vet hva dere driver med, og sitter på mer enn nok kunnskap.

Skrevet

Jeg ville minnet mannen din på at dere knapt kan reise noe sted uten vaksinene. Turer til mer eksotiske strøk kan dere iallefall bare glemme...Anonymous poster hash: 00fc1...9cb

Vi har nå selv reist til Thailand mange ganger uten vaksiner. Så akuratt det er ikke noe godt argument.Uansett så kan det virke som han er litt på gli hvis vi bare utsetter vaksinene i 3-4 år. Det er visst nok rundt de tider imunforsvaret er ferdig utviklet. Ser også at en del andre foreldre, i eldre tråder her inne, har valgt å gjøre det på denne måten. Anonymous poster hash: e090e...136

Så du og din mann er heller ikke basisvaksinert som barn?

Anonymous poster hash: d41cb...989

Jo, men vaksinene varer bare 7-10 år. Vi er begge over 30 så det nermer seg 20 år siden siste vaksine. Tror kanskje vi er beskyttet mot meslinger for den tror jeg varer livet ut, men den har vi bare en dose av og egentlig skal en jo ha 2.

Skrevet

Skjønner man er skeptisk til å overvaksinere seg selv og barna sine altså, men å droppe de vanlige barnevaksinene synes jeg er helt "høl i hodet".

Det er jo en grunn til at staten anbefaler dem.

Hadde det vært snakk om influensavaksine/svineinfluensavaksine hadde jeg skjønt det, det er mindre forsket på.

Håper i alle fall dere som dropper vaksiner vet hva dere driver med, og sitter på mer enn nok kunnskap.

Etter hva jeg leser så er vanlig influensavaksine godt utprøv og like trygg som barnevaksinene.

Skrevet

Vi har droppet de "levende" vaksinene etter anbefaling fra lege. Det er gjort forskning på at disse kan framprovosere diverse autoimmune sykdommer senere i livet, så da velger vi å avstå fra disse da mange av disse sykdommene allerede finnes på både min og fars side av familien. Det er ikke bevist at vaksinene framprovoserer disse sykdommene, men de kan heller ikke utelukke det - så da var valget enkelt. Når legen i tillegg ber oss om å være forsiktig med levende vaksiner, så lytter vi til det.

Anonymous poster hash: cf989...2db

Anonymous poster hash: cf989...2db

Hvilke vaksiner er det?

Anonymous poster hash: 428b2...208

. Blant annet mmr er levende. Hadde du ikke kontroll på dette?

Anonymous poster hash: 2493e...12e

#11: Litt flaut for deg at du spør, siden du påstår å ha så god kontroll på vaksinene. Kanskje dere burde sette dere litt mer inn i vaksinene, før dere bestemmer dere for ikke å vaksinere barna?

Jeg har kontroll på mmr vaksinen, som er den eneste vi har droppet, som sagt.

Når det gjelder de andre vaksinene har vi ikke visst om noen grunn til å droppe dem, og har derfor heller ikke satt oss inn i det, men valgt å følge myndighetenes anbefalinger, akkurat som de fleste andre som vaksinerer.

Anonymous poster hash: 428b2...208

Men nå var det jo nettopp denne mmr vaksinen som var levende virus som du ikke visste og som du samtidig sier du har full kontroll på.

Anonymous poster hash: 617b6...7e5

Skrevet

Må bare si at jeg blir helt oppgitt over de som ikke vaksinerer barna sine. Her har vi faktisk et kollektivt ansvar for hverandre.....Hadde min man nektet å vaksinerer barna har det blitt full krig her, det er iallfall sikkert. Tenk så mye lidelse vaksiner har spart oss for.

Skrevet

Hmmm, I lands problemer dette her. Har aldri hørt noen fra U land som sier nei til gratis medisin... Joda, noen kan ikke få vaksine pga autoimmun, men derfor er det viktig at resten av befolkningen ikke blir syke og smitter...

Men så er jeg sikkert sau som følger flokken og gir alt av vaksiner som et i programmet da ;) Eneste jeg ikke ga var svineinfluensa, tenkte på å gjøre det, men ble aldri kalt inn, og tenkte at en runde med influensa skulle vi klare dersom det skulle melde seg. Vil helst at ettervirkningene skal være dokumentert over lengre tid slik som trippel og mmr. Hvis jeg får datter skal hun vaksineres mor livmorhalskreft også, hvorfor si nei til gratis medisin som kan være livreddende?

Anonymous poster hash: 8d909...5e7

Skrevet

Hmmm, I lands problemer dette her. Har aldri hørt noen fra U land som sier nei til gratis medisin... Joda, noen kan ikke få vaksine pga autoimmun, men derfor er det viktig at resten av befolkningen ikke blir syke og smitter...

Men så er jeg sikkert sau som følger flokken og gir alt av vaksiner som et i programmet da ;) Eneste jeg ikke ga var svineinfluensa, tenkte på å gjøre det, men ble aldri kalt inn, og tenkte at en runde med influensa skulle vi klare dersom det skulle melde seg. Vil helst at ettervirkningene skal være dokumentert over lengre tid slik som trippel og mmr. Hvis jeg får datter skal hun vaksineres mor livmorhalskreft også, hvorfor si nei til gratis medisin som kan være livreddende?

Anonymous poster hash: 8d909...5e7

Jeg er og sau... bææææææ ;-) akkurat livmorhalskreft vaksinen sitter jeg på gjerdet med... glad det enda er noen år til jeg trenger å ta en avgjørelse :-)

Skrevet

Dere som er så sikkre i deres sak har dere lest og tatt inn over dere ulempene med vaksinene, eller er dere slik som jeg var for noen dager siden, lykkelig uviten om bivirkningene? Ikke missforstå meg, jeg ønsker fortsatt å vaksinere, men jeg er bare blitt litt mer betenkt etter å lest. Feks. tror jeg ikke, uansett hvordan det går med tanke på min mann, til å gi livmorhalskreft vaksinen.

Skrevet

Dere som er så sikkre i deres sak har dere lest og tatt inn over dere ulempene med vaksinene, eller er dere slik som jeg var for noen dager siden, lykkelig uviten om bivirkningene? Ikke missforstå meg, jeg ønsker fortsatt å vaksinere, men jeg er bare blitt litt mer betenkt etter å lest. Feks. tror jeg ikke, uansett hvordan det går med tanke på min mann, til å gi livmorhalskreft vaksinen.

Jeg veide for og imot lenge. Til slutt bestemte jeg med for at dersom mitt barn fikk bivirkninger av en vaksine jeg gav fordi jeg ville unngå at han ble syk, kunne jeg leve med det. Dersom mitt barn døde av meslinger og jeg visste at det kunne vært unngått dersom jeg hadde vaksinert. .. ikke så lett å leve med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...