Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Har alltid tenkt at dette blir varm og klamt, særlig vår og høst med høye temperaturer. Men nå er det så vått ute at jeg vurderer å kjøpe regntøy med fleecefor allikevel til 5-åringen. Noen som er fornøyde med slikt tøy, eller er det bare varmt og klamt? Anonymous poster hash: ea3e7...ecf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Det tar mye lengre tid å få tørt enn vanlig regntøy og det er ikke noe varmere enn vanlig regntøy med fleecetøy inni. Anonymous poster hash: af081...eec
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Tar veldig lang tid å tørke Anonymous poster hash: 74049...464
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Så jeg kan like godt gå for litt romsligere vanlig regntøy med f.eks ullfleecetøy (fra Nøstebarn) inni? Det regntøyet hun har nå er så akkurat passe at det er vanskelig å få plass til mye ull under. Anonymous poster hash: ea3e7...ecf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Hatt det en gang og aldri igjen, tar jo to døgn å tørke det jo... Vanlig regntøy kan du vaske etter barnehagen og det tørt til neste dag, det er IKKE regntøy med fleece inni, så de dagene du møter kliss bløtt og sause møkkete regntøy i barnehagen rekker du ikke vaske det til neste dag. Ville heller hatt godt fleece eller ulltøy under vanlig regntøy. Anonymous poster hash: 6fe59...39f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Hva er poenget liksom? Blir jo som å kjøpe en bukse med "fast" stillongs i. Totalt unødvendig. En fleece- eller ulldress vil jo gjøre eksakt samme nytten. Anonymous poster hash: fce25...c07
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er superfornøyd med det,jeg da. Bor en plass det ofte er veldig kaldt og syns det er deilig å slippe unna med bare et lag under regntøyet. Både for unngen og meg som slipper enda mer påkledning Aldri tenkt over tørketiden,jeg.... Anonymous poster hash: 664c2...9b9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er superfornøyd med det,jeg da. Bor en plass det ofte er veldig kaldt og syns det er deilig å slippe unna med bare et lag under regntøyet. Både for unngen og meg som slipper enda mer påkledning Aldri tenkt over tørketiden,jeg.... Anonymous poster hash: 664c2...9b9 *ungen* Anonymous poster hash: 664c2...9b9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er superfornøyd med det,jeg da. Bor en plass det ofte er veldig kaldt og syns det er deilig å slippe unna med bare et lag under regntøyet. Både for unngen og meg som slipper enda mer påkledning Aldri tenkt over tørketiden,jeg.... Anonymous poster hash: 664c2...9b9 Du har kanskje ikke et barn som plutselig sitter i vanndammene så vannet kryper på innsiden av buksebena og regndressen er full av sølevann på innsiden, eller kommer i barnehagen og finner regntøyet inni en pose fordi det er så innsausa av gjørme at det ikke kan brukes igjen uten å ha vært gjennom vaskemaskinen en tur... Jeg har et slikt barn, elsker vann og gjørme, og når du må vaske tøyet både en og to ganger i uken tenker du på tørketiden ja Anonymous poster hash: 6fe59...39f
Serepta Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Har en reflex dress til 5 åringen, og er ikke fornøyd. Tas hjem hver dag for å tørke, men blir likevel sur. Jr blir også søkkvåt i den, så her blir det vanlig regntøy fremover.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er så langt veldig fornøyd med den! Han har holdt seg tørr og varm. Nå har han brukt den i forholdsvis mildt vær da, i minusgrader brukes selvsagt vinterdress. Funker veldig fint å tørke det som er evt vått med skotørker (slangene inn i dressen.) Har ikke vært innsausa i gjørme ennå da Det er jo mye lettere å tørke/vaske av en regndress/sett utenpå enn en vinterdress. Men greit å ha ulike bytteklær, er det skikkelig vått på vinteren synes jeg det funker fint med regnklær med for, skulle den ikke tørke skikkelig til neste dag bruker jeg vanlig regntøy (bruker billig sett), eller evt vanlig vinterdress. Anonymous poster hash: 20b78...c14
Bare blåbær Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Jeg er veldig fornøyd med det. Gutten min har hatt didrikson sitt i 3 sesonger. Barnehagepersonalet har skrytt veldig av det også. Sier at det er veldig godt sett. Bruker det høst, vinter og vår. Vi vrenger det, og det tørker over natta. Oftest så bare spyler vi over det sånn fort når vi kommer hjem. Så vi anbefaler det til alle som spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå