Gå til innhold

Er det lov å bli litt irritert over dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min bor på en annen kant av landet. Hun setter penger inn på kontoen min så må jeg kjøpe gaver for henne. Irriterer meg noe innmari egentlig. Tidligere har hun skyldt på sykdommen hennes, men nå gjør hun ikke det for jeg har akkurat samme sykdom som henne. Ikke er det så lett å finne noe til 200kr til 8 og 19 åringen heller.

Om ikke det er nok så gjør jammen ta meg broren min det samme i år. Hadde vært så koselig om de hadde giddet å gjøre en innsats. I fjor fikk vi noen fine grytekluter av stebroren min. De kostet ikke mye, men han hadde brydd seg så mye om oss at han hadde giddet å dra ut og kjøpe dem. Ble så glad for dem at de kun er til pynt :-)

Anonymous poster hash: 1d3c5...7bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det er lov å bli irritert. Om ein ikkje ønskar å gi gåve får ein enten gi pengane direkte til mottakar eller la vere å gi gåve. Ikkje pålegge ein tredjeperson ekstraarbeid.

Endret av ★julestjerne★
Skrevet

Nå er det faktisk ikke alle som synes om dette gavehysteriet son herjer og blir verre og verre for hvert år. Selv hater jeg å kjøpe julegaver fordi jeg "må". Men det er liksom forventet av samfunnet at man skal bytte gaver. Synes det er tull. Vær glad for pengene, herregud hvis hun er syk så vil hun vel ikke tråle butikkene på jakt etter gaver. Hun mente nok at det var lettere for deg å finne noe barna liker hvis hun ikke ser de så ofte. Herregud, gi ungene pengene eller gavekort da!

Anonymous poster hash: 72980...6ff

Skrevet

Dama klare fint og kjøpe gavene til alle andre. For meg handlet det om å gidde å engasjere seg i tillegg til å vise litt omtanke. Jeg har det helt likt som henne når det gjelder sykdommen. Jeg har også to andre diagnoser som også gjør hverdagen smertefull på hver sin måte. Likevel klarer jeg å få ordnet disse tingene også. Planlegging og omtanke handler det om.

Anonymous poster hash: 1d3c5...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...