Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke peiling på hvor mye 8 ukers gamle babyer sakal sove, men min på 8 uker sover myyyye!! Han våkner for mat og kan være våken i en halvtime-time før han sovner igjen. Sover i 6-7 timer i strekk på natten. Legger bra på seg.. Da lurer jeg på om han rett og slett sovner fordi han kjeder seg? Men hva kan man gjøre/"finne på" med en så liten baby for å "sysselsette" ham? Skal man egentlig det? Anonymous poster hash: 43df3...788
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Jeg fikk beskjed av helsesøster at barn under 3 mnd skulle få sove som de selv ville, etter det bør man se ann hvor mye de sover. Anonymous poster hash: 575fd...efc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Ok, da er det enda noen uker igjen som han får sove som han vil da.. Det går seg vel til av seg selv?! Anonymous poster hash: 43df3...788
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Tror ikke babyer på 8 uker har utviklet konseptet "kjede seg" De er jo helt ny i verden. Alt rundt dem er inntrykk: lyd, lys, følelser mot huden, smaker, det å bli mett...Når de har fått nok inntrykk, så sovner de. Hjernen bearbeider alt når de sover. Sånn er det med babyer. Faktisk sånn at man skal passe på å ikke utsette dem for for mye inntrykk over for lang tid, da kan de bli overstimulert og overtrøtt. Les litt i babybøker, der står det masse om slike ting. Anonymous poster hash: b4896...371
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke peiling på hvor mye 8 ukers gamle babyer sakal sove, men min på 8 uker sover myyyye!! Han våkner for mat og kan være våken i en halvtime-time før han sovner igjen. Sover i 6-7 timer i strekk på natten. Legger bra på seg.. Da lurer jeg på om han rett og slett sovner fordi han kjeder seg? Men hva kan man gjøre/"finne på" med en så liten baby for å "sysselsette" ham? Skal man egentlig det? Anonymous poster hash: 43df3...788 Haha, pris deg heller lykkelig:) De kan nok ikke kjede seg helt enda, så du har nok heller fått en fornøyd og bedagelig liten baby som har det som plommen i egget. Anonymous poster hash: eab73...acc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Ok, da er det enda noen uker igjen som han får sove som han vil da.. Det går seg vel til av seg selv?! Anonymous poster hash: 43df3...788 Ja Husk, de får MANGE ny inntrykk på veldig kort tid mens de er våkene Trenger hvile så hjernen får bearbeidet det og gjort seg klar for enda mer Anonymous poster hash: 575fd...efc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Nyt det så lenge det varer. Før du vet ordet av det er det ingen liten baby lenger. Unger er forskjellige, og noen trenger mer søvn enn andre. Han kjeder seg helt sikkert ikke. Så små babyer vil gjerne se på ansikter når de er våkne, og da er det lurt til å benytte den lille tiden på å etablere god kontakt. Gjør grimaser ol. og snakk masse med ham i stelle situasjonen/ eller når du har ham i fanget. Gå litt rundt hjemme med ham på armen og se på bilder på veggen. Små babyer er også veldig glade i kontrasten mellom svart og hvitt. Så ting i de fargene med litt mønster pleier å fenge . Du kan også bare ha ham på armen og danse litt til rolig musikk. Bare vær var på tegnene han gir deg. Så små barn blir fort overstimulerte. Anonymous poster hash: 2b3c1...108
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #8 Skrevet 16. desember 2013 Heheheheheheeeeee.... sorry altså, men jeg ler nesten så jeg detter av stolen....heheheheheheeeee Anonymous poster hash: d925d...224
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #9 Skrevet 16. desember 2013 Heheheheheheeeeee.... sorry altså, men jeg ler nesten så jeg detter av stolen....heheheheheheeeee Anonymous poster hash: d925d...224 Var det så morsomt? Herlig at du er så lett å more Anonymous poster hash: 43df3...788
SourApple Skrevet 16. desember 2013 #10 Skrevet 16. desember 2013 Neida, babyer så små kjeder seg nok ikke. Mange sover veldig mye, og det er nok ikke noe farlig med det. Min baby var også sånn leeeeenge. Sov og sov og sov og våknet kun for mat. Det var faktisk en fryd når har begynte å være mer våken
Plutselig_gravid Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Har ikke peiling på hvor mye 8 ukers gamle babyer sakal sove, men min på 8 uker sover myyyye!! Han våkner for mat og kan være våken i en halvtime-time før han sovner igjen. Sover i 6-7 timer i strekk på natten. Legger bra på seg.. Da lurer jeg på om han rett og slett sovner fordi han kjeder seg? Men hva kan man gjøre/"finne på" med en så liten baby for å "sysselsette" ham? Skal man egentlig det? Anonymous poster hash: 43df3...788 haha, jeg lurer flere ganger på det samme Min gutt er såvidt bikket 3 mnd og sover fremdeles mye! Holder seg sjelden våken mer enn en time av gangen og sover da 2-4 timer. Og sånn rytme har han helt til han tar kveld rundt kl 20. Han sover hele natta uten mat. Legger på seg godt. Skriker sjelden. Når han er våken "prater" han og ler. Han sover opptil 20 timer i døgnet. Han kunne sove opptil 22-23 timer i døgnet den første mnd og måtte vekkes for mat både dag og natt. Av og til lurer jeg også på om han kjeder seg, men han får nok mer enn nok stimuli. Han har jo tre storesøsken som leker med han også. Jeg synger mye til han og "arøer". Jeg har han med meg rundt i huset når jeg gjør husarbeid. Enten i vippestol eller bæresele. Prater og synger til han mens jeg jobber Har som sagt 3 andre barn, hvor to av dem sov lite og var ellers veldig krevende babyer. Et av dem sov om mulig enda mer enn sistemann. Hun som sov mye var jeg også bekymret for. Var redd hun skulle gå glipp av å lære seg ting siden hun omtrent sov seg gjennom de første 6 mnd. Men hun er faktisk den som var tidligst ute med det meste. Og da spesielt språk og modenhet. Hun var så tidlig utviklet mentalt at fremmede folk stoppet oss på gaten, bussen og hvor som helst for å spørre hvor gammel hun egentlig var. Det var nesten litt skremmende altså
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Man skal stimulerer babyen fra de er 4 uker gammle. kanskje han kjeder seg,du må leke med han og synge Anonymous poster hash: f4d81...067
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 Her sov eldstejenta nesten kontinuerlig de første 6 mnd. Hun utviklet seg fint hun. La på seg normalt, snakket lenge før andre på samme alder og har vært veldig tidlig ute med mental modning og småmotorikk. Grovmotorikken tok litt lenger tid, men ingenting som ikke har blitt bra Anonymous poster hash: 9b66a...83a Anonymous poster hash: 9b66a...83a
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Sånn var min gutt også. Han så og si sov bort de første to månedene av livet sitt. Samtidig la han godt på seg og utviklet seg akkurat slik han skulle. For han stabilisere det seg uten noen inngripen fra oss Anonymous poster hash: 96ee6...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå