Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #1 Skrevet 16. desember 2013 Å, i dag er en sånn syns synd på meg selv dag! Jeg mistet min kjæreste bestemor i sommer, hun var som en mor for meg. Så gikk jeg og mannen fra hverandre etter et år i samlivsterapi og konstant kjekling. Så skulle vi skrive samværsavtale, og siden jeg var i en litt rar sinnstilstand sa jeg ja til at han kunne ha sønnen vår på julaften.. Så det blir ingen barn, og ingen bestemor på julaften i år. I tillegg blir jeg og barnet mitt helt alene på nyttårsaften, alle har barnevakt og skal på fest.. Trenger et lite spark i baken, noen som kan si at jeg tross alt er heldig som i det hele tatt har familie, og et sted å være på julaften..mat på bordet, og mennesker som er glade i meg.. Jeg ser bare negativt på det meste i dag :/ Anonymous poster hash: ca17d...a70
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #2 Skrevet 16. desember 2013 Kanskje melde deg som frivillig et sted? Eller sjekke opp om det er noen ensomme i din kommune som feirer alene i år, og du kan invitere de til deg? Man skulle ikke måtte være alene på juleaften. Anonymous poster hash: 0829e...7b0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #3 Skrevet 16. desember 2013 Alltid kjipt å være uten barna på julaften. I år er det min tur men i fjor satt jeg faktisk alene på julekvelden, så ja, du er heldig som har familie. Allier deg med noen andre i samme situasjon på nyttårsaften da vel, dra igang selskap hos deg eller dra til noen andre som har barn...? Anonymous poster hash: 378f8...bf6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #4 Skrevet 16. desember 2013 Neinei, er ikke alene på julaften! Mente bare at det blir tøft uten bestemor og barnet mitt. På nyttårsaften blir jeg og sønnen alene. Beklager hvis det kom feil frem i innlegget! Men nå syns jeg plutselig litt mindre synd i meg selv, for det er jo faktisk mange som er alene på julaften Anonymous poster hash: ca17d...a70
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2013 #5 Skrevet 16. desember 2013 Og nyttårsaften: alle mine venner og bekjente som har barn har enten skaffet seg barnevakt eller drar bort den dagen. Familien min har andre planer, og jeg får ikke barnevakt, så da blir vi alene.. Går nok greit det også hi Anonymous poster hash: ca17d...a70
Mamma`n til turbo Skrevet 16. desember 2013 #6 Skrevet 16. desember 2013 Jeg er også "alene# til over nyttår i år da datteren min skal besøke familie i utlandet i år. Trist? Ja selvfølgelig syntes jeg det er veldig stusselig å ikke ksulle være sammen med henne, samtidig så er jeg takknemlig for at hun har en fantastisk pappa med en herlig familie som savner henne masse fordi de bor i ett annet land og jeg vet at hun kommer til å storkose seg sammen med dem. Planene mine er å spise middag hos mamma og så ta en tidlig kveld å dra hjem å ta ett langt bad, tenne lys og sette på en film, nyte stillheten og kose meg med å ta ansiktsmasker og ordne neglene mine og kanskje ta ett glass vin med en venninne som kommer bort sent på kvelden. Nyttårsaften er det egentlig bare koselig å være alene, tenne stjernelys, se på raketter og kanskje se på en film og spille spill med sønnen din? Høytider er jo alltid en sterk påminnelse om de som ikke er her lenger og jeg må si det forandrer seg når man mister besteforeldre som man har vært veldig knyttet til. Jeg pleier å lage noe eller gjøre noe som min bestemor typisk gjorde, f.eks drikke eggelikør som var en favoritt, spille yndlingsjulesangene hennes osv. Kos deg og gjør det beste ut av det uansett :-D
Gjest cd0da Skrevet 16. desember 2013 #7 Skrevet 16. desember 2013 Nyttårsaften trenger ikke bli trist selvom man er alene Ifjor var mannen min ute å jobba på nyttårsaften og vi hadde en 1-åring. Foreldrene mine var i syden så vi hadde ingen å være hos. Kosa meg med 1-åringen med god mat og når hun hadde lagt seg satte jeg med godteri og en god film og kl. 00 stod jeg på verandaen med mannen på telefonen og så på rakettene Syntes det var ganske deilig å ha en så rolig nyttårsaften jeg Ser ikke noe behov for å starte det nye året med fest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå