Gå til innhold

Dagpenger utbetaling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kommet i den uheldige situasjonen at jeg nå er avhengig av dagpenger. I forrige uke fikk jeg et oppdrag som gjorde at jeg hadde 36 jobbtimer. På meldekortet skrev jeg opp det, selvfølgelig. Meldekortet jeg jo 14 dager av gangen. Vil jeg ikke få noe utbetalt denne perioden?

Jeg sendte meldekort på lørdag og på min side står det nå at det er ferdig beregnet, en der summen skal stå står det bare en strek. Betyr det kr 0, eller har ikke evt sum kommet på enda?

Anonymous poster hash: 29d61...d87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr 0 kr utbetalt ja, hvis ikke jeg husker feil, så skal du ikke jobbe mer enn 50% av det du gjorde før du begynte på dagpenger, for å få utbetalt for de resterende dagene! Så du får ikke noe penger fra nav i denne perioden!

Skrevet

Mener at man kan ikke jobbe over 23 timer på to uker, for å få utbetalt dagpenger.

Skrevet

Finner ikke helt reglene på dette. Før jeg begynte på dagpenger jobbet jeg 40 timer i uka... Ergo er jeg innafor dersom det er 50% reglen som gjelder. Men hvis det er 23 timer på en 14 dagersperiode, er jeg over den...

Skrevet

Kanskje sånn det er, jeg er i den situasjonen jeg også, og jeg hadde en 60% stilling før jeg kom på dagpenger,. Jeg kan jobbe 7 timer pr uke uten å miste resten av dagpengene de to ukene. Jobber jeg mer enn det blir det ingen utbetaling..

Skrevet

Kanskje sånn det er, jeg er i den situasjonen jeg også, og jeg hadde en 60% stilling før jeg kom på dagpenger,. Jeg kan jobbe 7 timer pr uke uten å miste resten av dagpengene de to ukene. Jobber jeg mer enn det blir det ingen utbetaling..

Skrevet

Hmm, da ligger det jo under 50%. 60% stilling tilsvarer ca 22,5 timer i uka. Når du da bare kan jobbe 7 timer i uka er det ca 32% av hva du jobbet før? Reglene tilsier at dersom din stilling er svekket med minst 50% skal du motta dagpenger på det restrerende, ergo skulle du kunne jobbe ca 11 timer i uka?

Skrevet

Du må se på vedtaket ditt, der skal det stå beregnet arbeidstid.. Denne beregnes ut fra hele forrige års arbeid, og du kan jobbe inntil 50% av denne. Man ser de 14 dagene under ett så om du jobber mye ene uka og lite neste kan du likevel gå over totalt sett.. 

Anonymous poster hash: ce9f8...4b9
Skrevet

Aha, ja da skjønner jeg litt mer. Vet du om jeg kan finne vedtaket på min side på nav.no? Leter uten hell nå..

Skrevet

Aha, ja da skjønner jeg litt mer. Vet du om jeg kan finne vedtaket på min side på nav.no? Leter uten hell nå..

Nei,du finner det ikke der. Du skal ha fått det tilsendt i posten, du kan ringe på tlf 55553333 så kan de sjekke hva som er din fastsatte arbeidstid iflg vedtak.. 

Anonymous poster hash: ce9f8...4b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...